Csendes Percek december 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Dec. 27., V, 03:41:01 CET

                     2009. december 27. vasárnap

Mk 6,30-32.

30 Az apostolok visszatértek Jézushoz, és elbeszélték neki mindazt,
amit tettek és tanítottak. 31 Ő pedig így szólt hozzájuk: "Jöjjetek
velem csak ti magatok egy lakatlan helyre, és pihenjetek meg egy
kissé." Mert olyan sokan voltak, akik odaérkeztek, és akik elindultak,
hogy még enni sem volt idejük. 32 Elhajóztak tehát egy lakatlan helyre
magukban.

                       A NEGYEDIK PARANCSOLAT

Hat napon át dolgozz, de a hetedik napon pihenj. (2Móz 34,21)

Szüleimnek a vasárnap délutáni viselkedése zavart. Miért töltik
pihenéssel el az időt, amikor olyan sok teendőjük lenne?
Nem sokkal azután, hogy megházasodtam, és családot alapítottam,
megértettem, miért is mondta Isten: "Hat napon át végezzétek
munkátokat, de a hetedik napot tartsátok szentnek, az Úrnak szentelt
nyugalom nagy napja legyen az." (2Móz 35,2) Isten a szombatot az
istentisztelet és a pihenés napjának szánta. Most már én is előre
megtervezem a vasárnap délutáni pihenésre szánt időszakot, a délelőttöt
pedig a gyülekezetben töltöm.
A pihenéssel töltött nap megújítja erőnket és életkedvünket. Az a nap,
amikor valami másra is összpontosíthatunk a munkán kívül, segít
megvédeni magunkat a kiégéstől. Jézus megértette ezt a pihenésre való
igényt. Keresztelő János halála után azt mondta tanítványainak:
"Jöjjetek velem csak ti magatok egy lakatlan helyre, és pihenjetek meg
egy kissé". (Mk 6,31)
A hetedik-napi pihenés nemcsak a testet és az értelmet frissíti, de
felüdíti a lelkünket is, és ezáltal hűségesebben szolgálhatjuk Istent.

Imádság: Édesatyánk, hálát adunk neked a napért, amelyet a veled való
közösségben és pihenéssel tölthetünk. Ámen.

Jézusnak szüksége volt a pihenésre, bizony, nekünk is van.
David A. Blanton (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK DOLGOZNIUK KELL VASÁRNAP!