Csendes Percek április 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Ápr. 8., Sze, 03:41:01 CEST

                       2009. április 8. szerda

Zsolt 19,1-15.

1 A karmesternek: Dávid zsoltára.
2 Az egek hirdetik Isten dicsőségét, kezének munkájáról beszél a menny.
3 Nappal a nappalnak adja át e szót, éjjel az éjjelnek adja tudtul.
4 Nincs szó és nincs beszéd, hangjuk sem hallatszik,
5 mégis eljut hangjuk az egész földre, szavuk a világ végéig. Sátrat
készített a napnak,
6 amely mint vőlegény jön ki szobájából, örül, mint egy hős, hogy
futhat pályáján.
7 Elindul az ég egyik szélétől, átível a másik széléig, nincs rejtve
melege elől semmi.
8 Az ÚR törvénye tökéletes, felüdíti a lelket. Az ÚR intő szava
határozott, bölccsé teszi az együgyűt.
9 Az ÚR rendelkezései helyesek, megörvendeztetik a szívet. Az ÚR
parancsolata világos, ragyogóvá teszi a szemet.
10 Az ÚR félelme tiszta, megmarad örökké. Az ÚR döntései igazak,
mindenben igazságosak,
11 kívánatosabbak az aranynál, sok színaranynál is, édesebbek a méznél,
a csurgatott méznél is.
12 Szolgádat is figyelmeztetik: ha megtartja azokat, jutalma bőséges.
13 A tévedéseket ki veheti észre? Titkos bűnök miatt ne büntess meg!
14 A kevélységtől is tartsd távol szolgádat, ne uralkodjék rajtam.
Akkor feddhetetlen maradok, sok bűntől mentesen.
15 Fogadd kedvesen számnak mondásait és szívem gondolatait, URam,
kősziklám és megváltóm!

                         SZERELMES LEVELEK

Aki hegyeket formál, és szelet teremt, aki tudtára adja szándékát az
embernek, annak neve: a Seregek Istene. (Ám 4,13)

A garázsban, egy dobozban megtaláltam a szüleim szerelmes leveleit,
amiket a második világháború alatt írtak egymásnak. Lenyűgöző volt a
legbensőbb érzelmeikről olvasni, főként azért, mert tizenegy éves korom
előtt meghaltak, és így kevés emlékem van róluk. A leveleiket olvasva
azonban mélyebben és személyesebben megismerhetem őket.
Van egy másik szerelmes levél gyűjteményem is: a Biblia. Isten a
természetben és a Szentíráson keresztül nyilatkoztatja ki magát nekünk.
A zsoltáríró szerint: "Az egek hirdetik Isten dicsőségét." (Zsolt 19,2)
Amíg Isten léte felismerhető a természetből, Krisztus személyének
megismerése csak a Bibliából lehetséges. Abból, hogy a csillagokat
csodálom, nem érthetem meg, hogy Isten akarata az, hogy szakítsak a
bűnnel, és pusztán a naplementében gyönyörködve nem érezhetem át azt a
fájdalmat, amit az Atya érzett, amikor Jézus a kereszten szenvedett.
Kár lett volna érte, ha akkor nem nyitom ki a garázsban azt a dobozt!
És mennyivel inkább kár lenne, ha hagynám Isten szerelmes leveleit a
polcon heverni, hogy belepje a por. Mert valahányszor kinyitom a
Bibliát, egyre közelebbről, és egyre személyesebben ismerhetem meg az
én mennyei Atyámat.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, amit a Szentírásból megtudhatunk rólad.
Ámen.

"Az egek hirdetik Isten dicsőségét", de a Biblia tanít minket Isten
Jézus Krisztusban megnyilvánuló szeretetére.
Caroleah Johnson (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEM OLVASHATNAK BIBLIÁT!