Csendes Percek április 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Ápr. 9., Cs, 03:41:02 CEST

                      2009. április 9. csütörtök

Mk 14,66-72.

66 Amikor Péter lenn volt az udvaron, arra ment a főpap egyik
szolgálóleánya. 67 Meglátta Pétert, amint melegedett, ránézett, és így
szólt: "Te is a názáreti Jézussal voltál." 68 Ő azonban tagadta, és ezt
mondta: "Nem tudom, nem is értem, mit beszélsz." És kiment az
előcsarnokba. A kakas pedig megszólalt. 69 A szolgálóleány ismét
meglátta őt, és újra mondta az ott állóknak: "Ez közülük való." 70 De ő
ismét tagadta. Egy kis idő múlva viszont az ott állók mondták Péternek:
"Bizony, közülük való vagy, hiszen Galileából való vagy te is." 71
Ekkor ő elkezdett átkozódni és esküdözni: "Nem ismerem azt az embert,
akiről beszéltek." 72 És nyomban megszólalt a kakas másodszor is.
Péternek ekkor eszébe jutott, amit Jézus mondott neki: "Mielőtt a kakas
kétszer megszólal, háromszor tagadsz meg engem." És sírásra fakadt.

                     MIELŐTT A KAKAS MEGSZÓLAL

Jézus így szólt hozzá: "Bizony, mondom néked: te még ma, ezen az
éjszakán, mielőtt kétszer megszólal a kakas, háromszor tagadsz meg
engem." (Mk 14,30)

Az elmúlt héten durva voltam egy emberrel, aki segítségért jött hozzám,
pedig könnyen segíthettem volna neki. Tegnap keményszívű és érzéketlen
voltam a kertésszel, akinek mindössze arra volt szüksége, hogy valaki
meghallgassa, és együtt érezzen vele. Ma cinikus voltam egy barátom
szándékait illetően, ahelyett, hogy észrevettem volna a valódi
problémáját. Akárcsak Péternél, a kakas sokszor hangosan kukorékol az
életemben és a szívemben.
Ha őszintén megvizsgálom a mindennapi cselekedeteimet, be kell látnom,
olyan vagyok, mint Péter a leggyengébb pillanataiban. Nagyhéten újra
elolvassuk Jézusról és a tanítványairól szóló fájdalmas beszámolót,
amikor Jézusnak a kereszthalállal kellett szembenéznie. A
viselkedésünket tekintve melyik tanítványhoz hasonlítunk? És melyik
tanítványhoz fogunk leginkább hasonlítani, mielőtt eljön a következő
húsvét?

Imádság: Szerető Atyánk, bocsásd meg a keményszívűségünket, amikor nem
akarjuk meghallani a szükségben lévők kiáltásait. Bocsásd meg, amikor
megtagadjuk hitünket, és elfordulunk Jézustól. Ámen.

Az életem mely területein hallom, hogy a kakas megszólalt?
Roland Rink (Gauteng, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK BÁTORSÁGÉRT A JÉZUS MELLETTI KITARTÁSHOZ!