Csendes Percek szeptember 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 12., P, 03:41:01 CEST

                     2008. szeptember 12. péntek

Jer 31,10-13.

10 Halljátok az ÚR igéjét, ti népek, hirdessétek a távoli szigeteken,
és mondjátok: Aki szétszórta Izráelt, össze is gyűjti, és őrzi, mint
pásztor a nyáját.
11 Mert megváltotta az ÚR Jákóbot, megszabadította az erősebb kezéből.
12 Megjönnek majd, és ujjonganak Sion magaslatán, élvezik az ÚRtól
kapott javakat: a gabonát, a mustot és az olajat, a juhokat és a
marhákat. Olyan lesz a lelkük, mint az öntözött kert, és nem
hervadoznak többé.
13 Akkor táncolva örül majd a szűz, örülnek az ifjak a vénekkel együtt.
Gyászukat örömre fordítom, megvigasztalom őket, örömet szerzek nekik a
kiállott szenvedés után.

                           ISTENT KERESVE

A ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem az én
utaim, - így szól az Úr. (Ézs 55,8)

Orvosként abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy egy földrengés
sújtotta területen - Kasmírban - vezethettem egy mentőcsapatot. Amikor
a pusztítás és a halál nyomait láttam, s hogy mindez milyen hatással
volt az emberek állapotára, kíváncsi voltam, Isten hogyan fogja
felhasználni ezt a helyzetet. A csapatunk faluról falura járt,
beszéltünk az emberekkel, tanácsokkal láttuk el őket, és megosztottuk
velük a Krisztusról szóló jó hírt, ahol erre lehetőség kínálkozott.
Ahogyan ott dolgoztunk, és a reményvesztett emberekkel beszélgettünk,
lassan kezdtem érteni, Isten hogyan munkálkodik.
A katasztrófa ajtókat nyitott a keresztyén szervezetek számára, hogy
gyógyító munkát végezhessenek, és Isten szeretetét megoszthassák az
áldozatokkal. Az emberek megértették, hogy nincs semmi biztonság az
anyagi javakban. A szörnyűségeken keresztül szívük megnyílt az
evangélium befogadására.
Jeremiás megjövendölte Jeruzsálem pusztulását és a babiloni fogságot.
Jóllehet ez szörnyű volt, de mégsem ez volt az utolsó szó. Újjáépítés
és új kezdet jött a pusztulás után. Isten sokszor érthetetlen módon
viszi végbe művét. Jeremiás pozitív üzenetet látott Jeruzsálem
pusztulásában. Megértette Isten nagyszerű tervét, hogy Izráel népével
új szövetséget akar kötni.

Imádság: Urunk, segíts, hogy a nehéz próbákban téged ke-ressünk.
Emlékeztess, hogy mindig mellettünk vagy. Ámen.

Isten még a bajban is felemel.
Ajit Barkataki (Uttar Pradesh, India)

IMÁDKOZZUNK A FÖLDRENGÉS ÁLDOZATAIÉRT!