Csendes Percek szeptember 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 7., V, 03:41:01 CEST

                     2008. szeptember 7. vasárnap

Jn 14,1-3.

Jézus mondja: 1 "Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben,
és higgyetek énbennem. 2 Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így
volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a
számotokra? 3 És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét
eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ott
legyetek ti is."

                          KIT TISZTELJÜNK?

Ha valaki nekem szolgál, engem kövessen; és ahol én vagyok, ott lesz az
én szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt megbecsüli az Atya. (Jn
12,26)

Manapság sok ember a hódolatát válogatás nélkül osztogatja: a rajongók
sportsztárokat, énekeseket és filmsztárokat tisztelnek. Jutalmakat,
díjakat és elismeréseket osztogatnak termékeknek, helyeknek, sőt,
állatoknak is. Egyesek az önéletrajzaikban vagy reklámok során
próbálják meg mások elismerését kivívni. Mintha azt mondanák: "Vegyél
meg!" "Vegyél el!" "Randizz velem!" Miért? "Mert én vagyok a legjobb!"
Azonban ki az, aki valóban tiszteletet érdemel? Jézus Krisztus az.
Jézus szerint ki méltó a tiszteletre? Talán a válasz egyik része
meglepő lehet: Isten és mi magunk. Jn 12-ben Jézus azt mondja: "ha
valaki nekem szolgál, azt megbecsüli az Atya".
Isten tiszteletéért érdemes küzdeni: értékesebb bármilyen
állásajánlatnál, jutalomnál, fizetésnél vagy bármi elképzelhetőnél. S
még ha nem is kapnánk Istentől semmiféle megbecsülést, őt szolgálni és
örökre vele élni már önmagában is kitüntetés.

Imádság: Örökkévaló Atyánk, segíts meglátnunk, ki az igazán méltó a
megbecsülésünkre. Ámen.

Aki Krisztust tiszteli, azt megbecsüli Isten.
Stephen Ford (Arizona, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK KÜLÖNFÉLE BÁLVÁNYOKAT TISZTELNEK!