Csendes Percek május 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Május. 30., P, 03:41:01 CEST

                        2008. május 30. péntek

Józs 2,1-11.

1 Akkor Józsué, Nún fia, titkon két kémet küldött Sittímből, és ezt
mondta nekik: Menjetek, vegyétek szemügyre azt a földet és Jerikót.
Azok elmentek, betértek egy Ráháb nevű parázna nő házába, és ott
lefeküdtek. 2 De Jerikó királyát figyelmeztették: Vigyázz! Izráeli
férfiak jöttek ide az éjjel, hogy kémkedjenek az országban. 3 Jerikó
királya ezt üzente Ráhábnak: Add ki azokat a férfiakat, akik hozzád
érkeztek, és betértek a házadba, mert azért jöttek, hogy kikémleljék az
egész országot. 4 Az asszony azonban fogta, és elrejtette a két férfit,
majd ezt mondta: Igaz, hogy betértek hozzám azok a férfiak, de nem
tudtam, honnan valók. 5 Kapuzárás idején, amikor besötétedett,
eltávoztak. Nem tudom, hová mentek azok a férfiak. Fussatok gyorsan
utánuk, mert még utolérhetitek őket! 6 Pedig fölvitte őket a háztetőre,
és elbújtatta a lenkóró közé, ami ki volt rakva a háztetőn. 7 A
városbeli férfiak pedig üldözőbe vették őket a Jordán gázlói felé vivő
úton. A kaput pedig, amint kimentek az üldözők, bezárták.
8 Még le sem feküdtek a kémek, amikor fölment hozzájuk Ráháb a
háztetőre, 9 és ezt mondta nekik: Tudom, hogy az ÚR nektek fogja adni
ezt a földet, hiszen rettegés fogott el bennünket, és remeg tőletek
mindenki, aki ezen a földön lakik. 10 Mert hallottuk, hogyan szárította
ki az ÚR előttetek a Vörös-tenger vizét, amikor kijöttetek Egyiptomból,
és hogy a Jordánon túl, mit tettetek Szíhónnal és Óggal, az emóriak két
királyával, akiket kiirtottatok. 11 Amikor ezt meghallottuk, megdermedt
a szívünk, és még a lélegzete is elállt mindenkinek miattatok. Bizony,
a ti Istenetek, az ÚR az Isten fönn a mennyben és lenn a földön.

                          SAJÁT ISTENSÉGEK

Ráháb mondta: "Bizony, a ti Istenetek, az Úr az Isten fönn a mennyben
és lenn a földön." (Józs 2,11)

Jakab apostol azt kérdezi levelében: "a parázna Ráháb is, nem
cselekedetből igazult-e meg, amikor befogadta a követeket?" (Jak 2,25)
Bár Ráháb segítette az izraeli kémeket, mégis a különleges bibliai
hősök közé tartozik. Tanúbizonyságot tett istenfélelméről, Isten pedig
méltányolta hitét. "Hit által nem veszett el az engedetlenekkel együtt
Ráháb, a parázna nő, amikor a kémeket békességgel befogadta." (Zsid
11,31) Isten, akiben Ráháb hitt, hatalmasabb volt, mint Jerikó
bálványai.
Az én "bálványaim" természetesen másfélék, mint a Jerikóiak. Reklámok
befolyásolnak az életminőséget javító termékeikkel. Amikor az
élsportolókra, a nagy befolyású politikusokra, és a sikeres
üzletemberekre tekintek, nagy a kísértés, hogy én is vágyakozzak
életvitelük iránt. De az Isten hatalma és szeretete sokkal nagyobb és
értékesebb mindannál, amit ezek az "istenségek és bálványok"
kínálhatnak.
Ha kivetve szívünkből korunk bálványait Isten félelmében és akaratának
teljesítése szerint élünk, ő megjutalmaz a belé vetett bizalomért.
Ráhábhoz hasonlóan, megszabadít a múlt bűneitől, és Isten családjába
fogad.

Imádság: Urunk, mutasd meg szívünk bálványait. Segíts benned bíznunk,
és egyedül téged követnünk. Ámen.

"Ne legyen más istened rajtam kívül!" (2Móz 20,3)
Steve Armstrong (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A PROSTITÚCIÓ ÁLDOZATAIÉRT!