Csendes Percek március 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Már. 11., K, 03:41:02 CET

                        2008. március 11. kedd

Ézs 58,1-9.

1 Kiálts, ne sajnáld a torkod! Harsogjon hangod, mint a kürt! Mondd meg
népemnek, hogy mi a bűne, Jákób házának, hogy mi a vétke!
2 Ők minden nap keresnek engem, szeretnék megismerni utaimat, mint egy
olyan nép, amelynek tettei igazak, és nem hagyja el Istene törvényét;
igaz döntéseket kérnek tőlem, szeretnének Istenhez közel lenni.
3 Miért böjtölünk - mondják -, ha te nem látod meg, miért gyötörjük
magunkat, ha nem akarsz tudni róla? De hiszen ti a böjti napokon is
megtaláljátok kedvteléseteket, mert robotosaitokat hajszoljátok.
4 Hiszen pörölve és veszekedve böjtöltök, sőt bűnösen, ököllel
verekedve. Nem úgy böjtöltök, ahogyan ma illenék, nem úgy, hogy
meghalljam hangotokat a magasságban.
5 Ilyen az a böjt, amely nekem tetszik? Ilyen az a nap, melyen az ember
a lelkét gyötri? Ha lehajtja fejét, mint a káka, zsákba öltözik, és
hamut szór maga alá, azt nevezed böjtnek, és az ÚR kedves napjának?
6 Nekem az olyan böjt tetszik, amikor leoldod a bűnösen fölrakott
bilincseket, kibontod a járom köteleit, szabadon bocsátod az
elnyomottakat, és összetörsz minden jármot!
7 Oszd meg kenyeredet az éhezővel, vidd be házadba a szegény
bujdosókat, ha mezítelent látsz, ruházd fel, és ne zárkózz el testvéred
elől!
8 Akkor eljön világosságod, mint a hajnalhasadás, és hamar beheged a
sebed. Igazságod jár előtted, és az ÚR dicsősége lesz mögötted.
9 Ha segítségül hívod az URat, ő válaszol, ha kiáltasz, ezt mondja: Itt
vagyok! Ha majd senkire sem raksz jármot, nem mutogatsz ujjal, és nem
beszélsz álnokul.

                             BÖJTI SZÓ

Jézus azt mondta nekik: "Én vagyok az élet kenyere: aki énhozzám jön,
nem éhezik meg, és aki énbennem hisz, nem szomjazik meg soha." (Jn
6,35)

Befejeződött a 24 órás böjtöm, egyedüllétem, befelé fordulásom és
imádságom. Szellemileg és lelkileg feltöltekeztem, de a testem éhezett.
Ideje volt abbahagyni a böjtöt. A kedvenc ételem várt az asztalon, és
szokásomhoz híven evés előtt hálát adtam Istennek földi áldásaiért. Ott
volt az étel, amit a testem kívánt, immár áldottan és készen arra, hogy
elfogyasszam. Mégsem tudtam nekilátni, valami hiányzott. Mi volt az?
Egy ideig nem tudtam meghatározni a problémát. Végül, ahogy
összpontosítottam, megkaptam a választ. Ez az étel pénzbe került. Mit
csinálok azzal a pénzzel, amit ételre fordítottam volna a böjt alatt?
Mire költeném? Mit akar Isten, mire költsem? Megtörtem a böjtöt
evéssel, és ahogy az étvágyam csillapodott, megpillantottam a Csendes
Percek egy példányát.
A válasz egyértelmű: a böjt alatt megtakarított pénzt költsd egy
Csendes Percek előfizetésre valakinek, akinek enyhíteni kell a lelki
étvágyát Isten vezetése iránt. Így az én böjtöm segíthet terjeszteni
Isten igéjét, és lelki bátorítást adhat valakinek.

Imádság: Örökkévaló Urunk, nyisd meg a fülünk, elménk és szívünk, hogy
felismerhessük az alkalmakat, amikor másokat közel vonhatunk hozzád.
Ámen.

Amikor Istenre figyelünk, útmutatást kapunk, hogyan segíthetünk
másokat.
A. Brooks Drake (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI BÖJTÖT TART!