Csendes Percek március 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Már. 31., Szo, 03:41:01 CEST

                      2007. március 31. szombat

Ézs 2,2-5.

2 Az utolsó napokban szilárdan fog állni az ÚR házának hegye a hegyek
tetején. Kimagaslik a halmok közül, és özönlik hozzá valamennyi nép.
3 Eljön a sok nép, és ezt mondják: Jöjjetek, menjünk föl az ÚR hegyére,
Jákób Istenének házához! Tanítson minket utaira, hogy az ő ösvényein
járjunk. Mert a Sionról jön a tanítás, és az ÚR igéje Jeruzsálemből.
4 Ítéletet tart a nemzetek fölött, megfenyíti a sok népet. Kardjaikból
kapákat kovácsolnak, lándzsáikból metszőkéseket. Nép a népre kardot nem
emel, hadakozást többé nem tanul.

                             HEGYMÁSZÁS

Tekintetem a hegyekre emelem: Honnan jön segítségem? Segítségem az
Úrtól jön, aki az eget és a földet alkotta. (Zsolt 121,1-2)

Sohasem voltam hegymászó, de amikor Malajziában keresztyén ifjúsági
munkásként dolgoztam, egyszer egy csoportot kellett vezetnem a több
mint 4000 méter magas borneói Kinabalu hegyre. Már háromszor másztam
meg ezt a hegyet, bár 70-es éveimben járok, és két művégtagom van.
Öt országból származó testvérekkel mentem. Minden mászást imával
kezdünk. Kínaiul szól az ima, de mindig hallom, amint a nevemet
említik. Az imádság után a mászás kivitelezhetőbbnek, életerőnk és
állóképességünk nagyobbnak tűnik. Gőzölgő, párás trópusi időben
indulunk. Azután mérsékeltövi zónán haladunk keresztül, ahol vadszeder
nő. A csúcs felé kopár sziklákon át vezet utunk, fagypont-közeli a
hőmérséklet. Az alacsonyabb szinteken könnyen lehet lépkedni,
magasabban, a sziklás talajon már nehezebb. Az utolsó 2000 méteren
kötelek segítségével mászunk.
Keresztyén életet élni olyan, mint a hegymászás. Néha könnyűnek tűnik
az utunk. Ahogy azonban a lejtő meredekebbé válik, segítségre
szorulunk. Ha erősen kapaszkodunk Urunkba és Megváltónkba, Jézus
Krisztusba, elérhetjük a hegytetőt és örvendezhetünk.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy a hegytetőre viszel minket, és
velünk vagy egész utunk során. Ámen.

Akár sima, akár nehéz az utunk, Krisztus velünk jön.
Paul Juby (Norfolk, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A HEGYMÁSZÓKÉRT!