Csendes Percek március 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Már. 30., P, 03:41:01 CEST

                       2007. március 30. péntek

Lk 7,36-50.

36 Egy farizeus arra kérte Jézust, hogy egyék vele. Be is ment a
farizeus házába, és asztalhoz telepedett. 37 Egy bűnös asszony pedig,
aki abban a városban élt, megtudta, hogy asztalhoz telepedett a
farizeus házában, kenetet hozott egy alabástromtartóban. 38 Megállt
mögötte a lábánál sírva, és könnyeivel kezdte öntözni a lábát, és
hajával törölte meg; csókolgatta a lábát, és megkente kenettel. 39
Amikor pedig látta ezt az a farizeus, aki meghívta őt, ezt mondta
magában: "Ha ő volna ama próféta, tudná, ki ez, és tudná, hogy ez az
asszony, aki hozzáér: bűnös." 40 Ekkor megszólalt Jézus, és ezt mondta
neki: "Simon, van valami mondanivalóm neked." Ő pedig így szólt:
"Mester, mondd!" 41 Erre ezt mondta Jézus: "Egy hitelezőnek volt két
adósa: az egyik ötszáz dénárral tartozott neki, a másik ötvennel. 42
Mivel nem volt miből megadniuk, mind a kettőnek elengedte. Közülük
vajon melyikük szereti őt jobban?" 43 Simon így válaszolt: "Úgy
gondolom, hogy az, akinek többet engedett el." Ő pedig ezt mondta neki:
"Helyesen ítéltél" - 44 és az asszony felé fordulva beszélt tovább
Simonhoz: "Látod, ezt az asszonyt? Bejöttem a házadba: vizet lábamra
nem adtál, ő pedig könnyeivel öntözte lábamat, és hajával törölte meg.
45 Te nem csókoltál meg, ő pedig mióta bejöttem, nem szűnt meg csókolni
a lábamat. 46 Te nem kented meg olajjal a fejemet, ő pedig kenettel
kente meg a lábamat. 47 Ezért mondom neked: neki sok bűne bocsáttatott
meg, hiszen nagyon szeretett. Akinek pedig kevés bocsáttatik meg,
kevésbé szeret." 48 Az asszonynak pedig ezt mondta: "Megbocsáttattak a
te bűneid." 49 Az asztalnál ülők erre kezdték kérdezgetni egymás
között: "Kicsoda ez, aki a bűnöket is megbocsátja?" 50 Ő pedig így
szólt az asszonyhoz: "A te hited megtartott téged, menj el
békességgel!"

                      BOCSÁNAT, SZERETET, BÉKE

Jézus mondta: Neki sok bűne bocsáttatott meg, hiszen nagyon szeretett.
(Lk 7,47)

Évekkel ezelőtt nagyon keserű időszakot éltem meg, mert valaki nagyon
gonoszul bánt velem. Megbocsátásra való képtelenségem őt nem bántotta,
annál inkább engem. Sokaknak elmeséltem, milyen kínoktól szenvedek. Egy
idő után elhatároztam, hogy megbocsátok neki. Rövidesen eltűnt a
keserűségem. Odáig jutottam, hogy még írtam is egy levelet, kifejezve
megbocsátásomat. Habár választ sosem kaptam, a megbocsátás a szabadság
érzését adta nekem.
Az Úr imája azt mondja, aszerint nyerünk bocsánatot, ahogy mi is
megbocsátunk másoknak (Mt 6,12). A megbocsátás a lélek keserűségének
ellenszéruma. Ha meg akarunk szabadulni ettől a nyomorúságtól, és nem
akarunk újabb keserűséget az életünkbe engedni, megbocsátunk.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy meg tudjunk bocsátani, és töltsd meg
életünket szeretettel, amint így imádkozunk: "Mi Atyánk, aki a
mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved, jöjjön el a te országod,
legyen meg a te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is; mindennapi
kenyerünket add meg nékünk ma, és bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi
is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek; és ne vigy minket kísértésbe,
de szabadíts meg a gonosztól; mert tied az ország, a hatalom és a
dicsőség mindörökké." Ámen.

A megbocsátás megszabadít a keserűségtől.
John Harrold (Blaenau Gwent, Wales)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI EGY RÉGI VÉTKEN KESEREG!