Csendes Percek december 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 10., H, 03:41:02 CET

                       2007. december 10. hétfő

Fil 4,4-13.

4 Örüljetek az Úrban mindenkor! Ismét mondom: örüljetek. 5 A ti
szelídségetek legyen ismert minden ember előtt. Az Úr közel! 6 Semmiért
se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással
tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt; 7 és Isten békessége, mely
minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és
gondolataitokat a Krisztus Jézusban. 8 Egyébként pedig, testvéreim, ami
igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó,
ami jóhírű, ha valami nemes és dicséretes, azt vegyétek figyelembe! 9
Amit tanultatok és átvettetek, hallottatok és láttatok is tőlem, azt
tegyétek, és veletek lesz a békesség Istene!
10 Nagy volt az örömöm az Úrban, hogy végre felbuzdultatok a velem való
törődésre. Mert gondoskodtatok volna, de nem volt rá alkalmatok. 11 Nem
a nélkülözés mondatja ezt velem, mert én megtanultam, hogy körülményeim
között elégedett legyek. 12 Tudok szűkölködni és tudok bővölködni is,
egészen be vagyok avatva mindenbe, jóllakásba és éhezésbe, a
bővölködésbe és a nélkülözésbe egyaránt. 13 Mindenre van erőm a
Krisztusban, aki megerősít engem.

                      AZ ELÉGEDETTSÉG TANULÁSA

Megtanultam, hogy körülményeim között elégedett legyek. Tudok
szűkölködni, és tudok bővölködni is. (Fil 4,11-12)

Fáradtak és éhesek voltunk, távol az Ausztráliában maradt
családjainktól. A helyi ételektől egészségügyi problémáink lettek,
mégis elégedettek voltunk. Maryvel, feleségemmel egy rövid missziós
úton voltunk Ghána északi részén. Teljesen világos volt számunkra, hogy
ez a vállalkozás Isten akarata, és ő teremtette meg hozzá a szükséges
anyagi eszközöket is. Ezért a kényelmetlen körülményeink inkább
erősítették Istenbe vetett bizalmunkat, mint önsajnálatba taszítottak
volna.
Mary és én egy bibliatanulmányokat szervező csoport tagjai voltunk.
Tudva, hogy milyen fontos ez a szolgálat, segített túltenni magunkat a
kényelmetlenségeken. Isten sokféle módon megáldott minket. Ez a
missziós út jó emlékként marad meg bennünk, és soha nem fog kitörlődni
szívünkből.
Az elégedettség nem függ a körülményektől. A kényelemben élők, vagy a
gazdag emberek sem elégedettek, ha nem látják az élet értelmét és nincs
reménységük a holnap felől. Sok szegény és az élettől elgyötört ember
mondhatja viszont Pál apostollal együtt a fenti szavakat. Pál világosan
rámutat, hogy a megelégedettséget "tanulni" kell, nem támad fel
automatikusan. Körülményeink egy olyan iskolát jelenthetnek, melyben
Isten szeretetéről, az életről és a kegyelemről tanulunk.

Imádság: Istenünk, segíts felfedeznünk a benned megtalálható
megelégedettséget. Ámen.

A megelégedettség titka az Istennek való engedelmesség.
Raymond N. Hawkins, (Tasmánia, Ausztrália)

IMÁDKOZZUNK A MISSZIÓS CSOPORTOKÉRT!