Csendes Percek december 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Dec. 11., K, 03:41:02 CET

                       2007. december 11. kedd

Jak 2,14-18.

14 Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de
cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt egyedül a hit? 15 Ha egy
férfi- vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi
kenyere, 16 valaki pedig ezt mondja nekik közületek: Menjetek el
békességgel, melegedjetek meg, és lakjatok jól, de nem adjátok meg
nekik, amire a testnek szüksége van, mit használ az? 17 Ugyanígy a hit
is, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában. 18 Viszont mondhatja
valaki azt is: Neked hited van, nekem meg cselekedeteim vannak. Mutasd
meg nekem a hitedet cselekedetek nélkül, én is meg fogom neked mutatni
cselekedeteim alapján a hitemet.

                          SEGÍTÉSRE KÉSZEN

Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne csapjátok
magatokat. (Jak 1,22)

Az egyik jelzőlámpás kereszteződésben gyakran elaraszoltam a sarkon
álló hajléktalan férfi mellett. Kényelmetlenül éreztem magam. Ha
messzebbről észreveszem, talán sávot váltok, hogy távolabb legyek tőle,
amikor meg kell állnom a sarkon. Napok múltán arra gondoltam, adhatnék
neki legalább egy gyümölcsöt, vagy egy üdítőt, de semmi sem volt nálam.
Tegnap az ebédnél összegyűltünk barátaimmal, hogy elolvassuk a napi
áhítatot. Azzal a kérdéssel foglalkoztunk: "Hogyan mutattad ki
mostanában Krisztus szeretetét valaki felé, aki soha nem tudja azt
visszafizetni?" Rögtön a hajléktalan ember jött elém. Bizony, nem
keresztyén szeretettel viszonyultam hozzá. Úgy döntöttem, a következő
naptól megváltoztatom a hozzáállásomat.
Gondosan beraktam egy kis zacskóba egy almát, egy darabka sajtot, egy
müzli szeletet és egy palack ásványvizet. Munkába menet már vártam,
hogy ott találjam az embert. De nem volt ott. Szomorúság töltött el,
mert elmulasztottam egy Krisztusnak való szolgálatot. Azóta
rendszeresen viszek magammal valami ennivalót, hogy adhassak az utcán
koldulóknak. Krisztussal szeretnék találkozni.

Imádság: Istenünk, bocsásd meg, amikor átmegyünk az utca másik
oldalára, és elfordulunk valakitől. Segíts késznek lenni gondoskodó
szereteted közvetítésére. Ámen.

Kit "táplálhatok" ma étellel, egy mosollyal, figyelemmel?
Joan Floyd (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A MELLETTÜNK ÉLŐ RÁSZORULÓKÉRT!