Csendes Percek április 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Ápr. 27., P, 03:41:02 CEST

                       2007. április 27. péntek

Mt 25,31-46.

Jézus mondja: 31 "Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és
vele az angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. 32
Összegyűjtenek eléje minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól,
ahogyan a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. 33 A juhokat jobb
keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja." 34 "Akkor így
szól a király a jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai,
örököljétek a világ kezdete óta számotokra elkészített országot. 35
Mert éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény
voltam, és befogadtatok, 36 mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg
voltam, és meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. 37
Akkor így válaszolnak neki az igazak: Uram, mikor láttunk téged éhezni,
hogy enned adtunk volna, vagy szomjazni, hogy innod adtunk volna? 38
Mikor láttunk jövevénynek, hogy befogadtunk volna, vagy mezítelennek,
hogy felruháztunk volna? 39 Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy
elmentünk volna hozzád? 40 A király így felel majd nekik: Bizony,
mondom néktek, amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a legkisebb
atyámfiai közül, velem tettétek meg." 41 "Akkor szól a bal keze felől
állókhoz is: Menjetek előlem, átkozottak, az ördögnek és angyalainak
elkészített örök tűzre. 42 Mert éheztem, és nem adtatok ennem,
szomjaztam, és nem adtatok innom, 43 jövevény voltam, és nem fogadtatok
be, mezítelen voltam, és nem ruháztatok fel, beteg voltam, börtönben
voltam, és nem látogattatok meg. 44 Akkor ezek is így válaszolnak neki:
Uram, mikor láttunk téged éhezni vagy szomjazni, jövevénynek vagy
mezítelennek, betegen vagy börtönben, amikor nem szolgáltunk neked? 45
Akkor így felel nekik: Bizony, mondom néktek, amikor nem tettétek meg
ezeket eggyel a legkisebbek közül, velem nem tettétek meg. 46 És ezek
elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre."

                        EMLÉKEZETES ÉJSZAKA

Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon, még ha megöregszik, akkor
sem tér el attól. (Péld 22,6)

Sokszor olvastam és hallottam ezt a részt a Példabeszédekből. Amikor
apa lettem, nyájas emlékeztetőként idézték nekem. A szöveg ellentettje
is igaz: ha úgy hatunk gyermekeinkre, hogy istentelen útra tévednek, az
is befolyásolja életüket. Fontos, hogy megragadjunk minden alkalmat,
amikor gyermekeinknek megtaníthatjuk, hogyan szeret bennünket Isten.
Egy este úgy határoztam, magammal viszem hatéves fiamat a kóruspróbára.
A próba szünetében egyik gyülekezeti tagunk szendvicsekkel kínált
minket. Jóllaktunk, és még maradt az ételből. "Mi lenne, ha a maradékot
a szegényeknek adnánk?" - mondtam fiamnak. Először nem volt lelkes;
szeretett volna mielőbb hazaérni. Miután elmagyaráztam neki a tervem,
hogy autóval bejárunk néhány helyet, ahol hajléktalanok szoktak
összegyűlni, beleegyezett.
Az éhes embereket látva kisfiam megértette, milyen szerencsések vagyunk
valójában. És remélem, azt is, hogy Isten kevésbé szerencsés
gyermekeinek ugyanannyi joguk van a táplálékhoz, mint másoknak.

Imádság: Urunk, Jézus, juttasd eszünkbe, hogy mindig van lehetőségünk
másokat a hozzád vezető ösvényre tanítani. Ámen.

Milyen lenne a világ, ha mindenki hozzám hasonlóan viselkedne?
Julio R. Vargas-Vidal (Puerto Rico)

IMÁDKOZZUNK A KERESZTYÉN ÉLETMINTÁT NÉLKÜLÖZŐ GYERMEKEKÉRT!