Csendes Percek március 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Már. 5., V, 03:41:00 CET

                      2006. március 5. vasárnap

Jn 14,8-14.

8 Fülöp így szólt Jézushoz: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az
elég nekünk!" 9 Jézus erre ezt mondta: "Annyi ideje veletek vagyok, és
nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan
mondhatod te: Mutasd meg nekünk az Atyát? 10 Talán nem hiszed, hogy én
az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? Azokat a beszédeket,
amelyeket én mondok nektek, nem önmagamtól mondom; az Atya pedig bennem
lakozva viszi végbe az ő cselekedeteit. 11 Higgyetek nekem, hogy én az
Atyában vagyok, és az Atya énbennem van; ha pedig másért nem, magukért
a cselekedetekért higgyetek."
12 "Bizony, bizony, mondom néktek: aki hisz énbennem, azokat a
cselekedeteket, amelyeket én teszek, szintén megteszi, sőt ezeknél
nagyobbakat is tesz. Mert én az Atyához megyek, 13 és amit csak kértek
majd az én nevemben, megteszem, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban; 14
ha valamit kértek tőlem az én nevemben, megteszem."

                    ISTEN VÁLASZA A SZENVEDÉSRE

Bizony, bizony mondom néktek: aki hisz énbennem, azokat a
cselekedeteket, amelyeket én teszek, szintén megteszi, sőt ezeknél
nagyobbakat is tesz. (Jn 14,12)

Minden nemzedék azt kérdezi, miért van fájdalom és szenvedés a
világban. Miért engedi Isten, hogy ez történjen? Miért nem tesz
valamit? Nem tudom a választ, de egy dolog világos előttem: Isten Jézus
Krisztusban mindent megadott ahhoz, hogy a világ szenvedésével
foglalkozni tudjunk.
A böjt időszaka tökéletes idő arra, hogy elgondolkodjunk Jézus életén,
de nem állhatunk meg itt. Jézus azt mondja, hogy aki hisz benne,
megteszi mindazt, amit ő tett - gyógyítás, táplálás, tanítás, szeretet
- és még nagyobb dolgokat is, mint ő tett! Itt rólunk van szó! Más
helyeken azt mondja, hogy tápláljuk az éhezőt, ruházzuk fel a
mezítelent, látogassuk a börtönben lévőket, és szabadítsuk fel az
elnyomottakat.
Ha úgy érezzük, elborít minket a világ fájdalma és szenvedése,
természetesen Istent hibáztatjuk, és kérdéseket teszünk fel neki. De
magunkat is meg kell kérdeznünk: "Mit teszek én a szenvedés
enyhítéséért?" "Hogyan gondoskodik az egyházam Isten népének
szükségleteiről?" Mint Jézus Krisztus gyermeke, mindenki tehet valamit,
hogy folytassa Jézus munkáját.

Imádság: Istenünk, emlékeztess, hogy a gyógyítás és béke eszközeinek
rendeltél ebbe a szétesett világba. Kérünk, add Krisztus lelkületét
ehhez a szolgálathoz. Ámen.

Mit teszek azért, hogy folytassam Jézus munkáját?
Barbara Grace Ripple (Hawaii, USA)

IMÁDKOZZUNK EGYHÁZUNK SZENVEDŐK FELÉ VÉGZETT SZOLGÁLATÁÉRT!