Csendes Percek július 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Júl. 11., K, 03:41:02 CEST

                        2006. július 11. kedd

Jn 15,1-5.

Jézus mondja: 1 "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a
szőlősgazda. 2 Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem,
lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több
gyümölcsöt teremjen. 3 Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet
szóltam nektek. 4 Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a
szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,
úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. 5 Én vagyok a szőlőtő, ti a
szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok
gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni."

                           GYÜMÖLCSTERMÉS

Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlősgazda. Azt a
szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem, lemetszi; és amely
gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy még több gyümölcsöt teremjen.
(Jn 15,1-2)

Másodéves hallgató voltam az agráregyetemen, amikor arról tanultunk,
hogy a gyümölcstermelők három metszési technikát alkalmaznak a gazdag
terméshozam érdekében. Az első eljárás a formázás. Ez a fa tetejét
célozza meg, hogy egységességet adjon az alakjának. Ez biztosítja, hogy
a gyümölcs megkapja a növekedéshez és beéréshez szükséges fényt. A
metszés addig folytatódik, amíg a fa eléri a kívánt formát és
magasságot. A második eljárás a tisztítás. Célja a száraz vagy
egyébként terméketlen ágak eltávolítása. A harmadik technika
szabályozza az egyes ágakon termő gyümölcsmennyiséget, biztosítandó,
hogy le ne törjön a gyümölcs súlya alatt, illetve ne hozzon gyenge
minőségű termést, ami egyébként megtörténhet gyümölcstől roskadó ágak
esetén.
Isten is formál bennünket a Krisztus képére, hogy megszenteljen. A
kertész eltávolítja az akadályokat, melyek keresztyén életünk útjába
kerülnek, és végül szabályozza a munkánkat, hogy a legjobbat hozza ki
belőlünk. Minden metszés fájdalmas, de beteljesíti Isten szándékát:
formál, tisztít és segít gyümölcsöt teremni.

Imádság: Urunk távolítsd el mindazt, ami akadályoz bennünket a te
szolgálatodban és neved dicséretében. Ámen.

Isten egy szerető kertész.
Rogelio Nonini (Buenos Aires, Argentína)

IMÁDKOZZUNK, HOGY NE FÉLJÜNK A KIHÍVÁSOKTÓL!