Csendes Percek január 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jan. 30., H, 03:41:00 CET

                        2006. január 30. hétfő

Lk 6,37-42.

Jézus mondja: 37 "Ne ítéljetek, és nem ítéltettek. Ne kárhoztassatok,
és nem lesz kárhoztatásotok. Bocsássatok meg, és nektek is
megbocsáttatik. 38 Adjatok, és adatik nektek: jó, megnyomott,
megrázott, megtetézett mértékkel adnak öletekbe. Mert amilyen mértékkel
ti mértek, olyan mértékkel mérnek viszonzásul nektek." 39 Példázatot is
mondott nekik: "A vak vezetheti-e a világtalant? Nem esnek-e mind a
ketten verembe? 40 A tanítvány nem feljebb való mesterénél; aki pedig
teljesen felkészült, az lesz olyan, mint a mestere. 41 Miért nézed a
szálkát atyádfia szemében, a saját szemedben pedig nem veszed észre a
gerendát? 42 Hogyan mondhatod atyádfiának: Atyámfia, hadd vegyem ki
szemedből a szálkát! - mikor a saját szemedben nem látod a gerendát?
Képmutató, előbb vedd ki a gerendát a saját szemedből, és akkor jól
fogsz látni ahhoz, hogy kivehesd a szálkát atyádfia szeméből."

                            BÁNTÓ SZAVAK

Ne ítéljetek, és nem ítéltettek. Ne kárhoztassatok, és nem lesz
kárhoztatásotok. Bocsássatok meg, és nektek is megbocsáttatik. (Lk
6,37)

Édesanyám 65 éves. Egész nap sürög-forog, végzi a házimunkát a mosástól
a takarításig, a felmosástól a főzésig. Egyszer mosogatás közben
véletlenül leejtette a turmixgépet, és annak műanyag burkolata
megrepedt. Nem lehetett többé használni. Mérges voltam, mert naponta
használtam a készüléket. Pénzt kellett kiadnom, hogy újat vegyek.
Gondolkodás nélkül megszidtam őt figyelmetlenségéért; szavaim csak úgy
vagdostak.
Aznap este lefekvés előtt Isten szólt hozzám a csendességemben. "És
amint szeretnétek, hogy az emberek veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok
velük." (Lk 6,31) Túl gyakran kapjuk rajta magunkat, hogy ítéletet
mondunk valaki felett. Miért nem nézzük őket e helyett könyörületes és
kedves szemmel, ahogyan Krisztus tette? Krisztus mindig könyörületre
indult az emberek iránt - és ma is ezt teszi.
Bűntudat és bűnbánat töltött el édesanyám megbántása miatt. Kértem
Istent, hogy bocsásson meg. Azután átmentem édesanyám szobájába,
megöleltem, és mondtam, hogy sajnálom, amiért rákiabáltam. Ő is
megbocsátott nekem.

Imádság: Drága Istenünk, segíts kedvesen és könyörülettel tekinteni
embertársainkra, ahogyan te teszed. Taníts minket, hogy türelmesek és
megbocsátóak legyünk mások felé. Jézus nevében kérünk! Ámen.

Az emberek mindig fontosabbak, mint a tárgyak.
Agnes Lim (Szingapúr)

IMÁDKOZZUNK A TÖBBGENERÁCIÓS CSALÁDOKÉRT!