Csendes Percek január 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jan. 29., V, 03:41:00 CET

                      2006. január 29. vasárnap

1Móz 9,8-17.

8 Isten azt mondta Nóénak és fiainak: 9 Íme, szövetségre lépek veletek
és utódaitokkal, 10 meg minden élőlénnyel, amely veletek van: madárral,
állattal és minden földi élőlénnyel; mindennel, ami a bárkából kijött,
minden földi élőlénnyel. 11 Szövetségre lépek veletek, és semmi sem
pusztul el többé özönvíz miatt, mert nem lesz többé özönvíz a föld
elpusztítására. 12 Majd azt mondta Isten: Ez a jele a szövetségnek,
amit én szerzek veletek és minden élőlénnyel, amely veletek van, minden
nemzedékkel, örökre: 13 szivárványívemet helyezem a felhőkre, az lesz a
jele a szövetségnek, melyet én a világgal kötök. 14 Amikor felhőt
borítok a földre, és feltűnik az ív a felhőn, 15 akkor visszaemlékezem
a szövetségre, amelyet kötöttem veletek és minden élőlénnyel, amely
testben él, és nem lesz többé a víz özönvízzé minden test pusztulására.
16 Ha ott lesz az ív a felhőn, látni fogom és visszaemlékezem az örök
szövetségre, amelyet Isten kötött minden élőlénnyel, amely testben él a
földön. 17 Akkor ezt mondta Isten Nóénak: Ez annak a szövetségnek a
jele, amelyet minden földi élővel kötöttem.

                      A LEHETŐ LEGJOBBAT TENNI

Ne aggódjatok tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? - vagy: Mit igyunk? -
vagy: Mit öltsünk magunkra? ... mennyei Atyátok pedig tudja, hogy
szükségetek van minderre. (Mt 6, 31-32)

Évekkel ezelőtt, amikor három gyermekünk még kicsi volt, keményen
dolgoztunk férjemmel, mégis állandó anyagi nehéz-ségekkel küzdöttünk.
Egy barátságtalan, esős napon munkából hazafelé különösen lehangolt
voltam. Szükségünk lett volna élelmiszerre, ruhára és iskolai
felszerelésre, de a pénzünk egyszerűen nem volt elég. Helyzetünk
reménytelennek tűnt.
Még mielőtt elértem a házunkat, elállt az eső, előbukkant a nap, és
előttem egy ragyogó szivárvány íve jelent meg, körbevéve az
otthonunkat, amerre a szem ellát. Félelemmel vegyes tisztelet és alázat
töltött el; számomra ez emlékeztető volt, hogy Isten gondjaiba vett
minket, és minden rendben lesz.
Vidám hangulatom meglepte a családomat. Mindnyájukat megöleltem,
kedvenc vacsorájukat készítettem, majd hozzákezdtem varrni. Isten
segítségének ígéretével tudtam, hogy rendeződni fognak a dolgaink. Úgy
is lett - nem egy váratlanul ölünkbe zuhanó örökség által, hanem tettük
a tőlünk telhető legjobbat, és a többit Istenre bíztuk.
Gyermekeink már erős, őszinte, önálló felnőttek, akikre bármelyik szülő
büszke lenne. Talán a nehézségeknek is része van ebben, mert
megtanultak Istenhez fordulni segítségért.

Imádság: Köszönjük, Urunk, hogy ígéreteid igazak, és biztonságban
lehetünk gondoskodó szeretetedben. Ámen.

Tégy meg minden tőled telhetőt, és bízd Istenre a többit.
Barbara Medlock (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ANYAGIAK MIATT KÜZDŐ CSALÁDOKÉRT!