Csendes Percek május 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Május. 1., V, 03:41:01 CEST

                       2005. május 1. vasárnap

Jn 1,6-18.

Megjelent egy ember, akit Isten küldött, akinek a neve János. Ő
tanúként jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról, és hogy
mindenki higgyen általa. Nem ő volt a világosság, de a világosságról
kellett bizonyságot tennie. Az Ige volt az igazi világosság, amely
megvilágosít minden embert: ő jött el a világba. A világban volt, és a
világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt: saját világába jött,
és az övéi nem fogadták be őt. Akik pedig befogadták, azokat
felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek; mindazokat, akik
hisznek az ő nevében, akik nem vérből, sem a test, sem a férfi
akaratából, hanem Istentől születtek. Az Ige testté lett, közöttünk
lakott, és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének
dicsőségét, telve kegyelemmel és igazsággal. János bizonyságot tett
róla, és azt hirdette: "Ő volt az, akiről megmondtam: Aki utánam jön,
megelőz engem, mert előbb volt, mint én." Mi pedig valamennyien az ő
teljességéből kaptunk kegyelmet kegyelemre. Mert a törvény Mózes által
adatott, a kegyelem és az igazság Jézus Krisztus által jelent meg.
Istent soha senki sem látta: az egyszülött Isten, aki az Atya kebelén
van, az jelentette ki őt.

                       TÖRTÉNETÜNK ELMONDÁSA

Az Ige testté lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét. (Jn
theme=1,14)

Nemrégen egy csoportban keresztyén vezetőkkel arról beszélgettünk, hogy
a "tudni" vagy a "hinni" jelentősége erősebb-e. Pál apostol a hittel
kapcsolatban azt mondta: "tudom, kinek hittem..." Honnan tudta? Pál
számára Krisztusban hinni szívbeli tapasztalat volt, ez volt életének
középpontja.
Egy olyan világban, ahol biztonságunk alapjai megrendültek, ahol nincs
menedék, az emberek keresnek valamit, amibe belekapaszkodhatnak. A
keresztyének szerte a világon azt mondják, van jobb válasz a bombáknál
és a lőfegyvereknél. Templomokat építenek, hogy reményt és gyógyulást
kínáljanak Krisztus Lelke által. Bizonyságtételük, gyakran a
megpróbáltatások idején is az, hogy van Valaki, aki nagyobb, mint az
erőszak, a diplomácia, vagy bármilyen emberi megoldás.
Tudunk jobb ajándékot adni másoknak, mintha megosztjuk velük "hitbeli"
történetünket? Minden keresztyénnek van egy személyes története. Mi a
legjelentősebb dolog, amit Isten tett érted? Valakinek valahol hallania
kell a történetedet. Ha elszánjuk magunkat, hogy elmondjuk, Isten fogja
egyengetni utunkat azokhoz, akiknek ezt meg kell tudnia!

Imádság: Urunk, adj bátorságot, hogy beszélni tudjunk életünkben
végzett munkádról. Tápláld hitünket szereteteddel és kegyelmeddel.
Ámen.

Bizonyságtételünk ugyanaz a történet sokféle változatban.
James O. Thurmond (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY MEGLÁSSUK, MIKOR BESZÉLHETÜNK ISTENRŐL!