Csendes Percek március 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Már. 5., Szo, 03:41:01 CET

                       2005. március 5. szombat

Jak 1,22-27.

Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne csapjátok
magatokat. Mert ha valaki csak hallgatója az igének, de nem cselekszi,
olyan, mint az az ember, aki a tükörben nézi meg az arcát. Megnézi
ugyan magát, de elmegy, és nyomban el is felejti, hogy milyen volt. De
aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint bele, és megmarad mellette,
úgyhogy nem feledékeny hallgatója, hanem tevékeny megvalósítója: azt
boldoggá teszi cselekedete. Ha valaki azt hiszi, hogy kegyes, de nem
fékezi meg a nyelvét, hanem még önmagát is becsapja, annak a kegyessége
hiábavaló. Tiszta és szeplőtlen kegyesség az Isten és Atya előtt ez:
meglátogatni az árvákat és az özvegyeket nyomorúságukban, és tisztán
megőrizni az embernek önmagát a világtól.

                            MAGÁNYOSSÁG

Tiszta és szeplőtlen kegyesség az Isten és Atya előtt ez: meglátogatni
az árvákat és az özvegyeket nyomorúságukban, és tisztán megőrizni az
embernek önmagát a világtól. (Jak 1,27)

Néhány nappal ezelőtt összefutottam az üzletben egy asszonnyal, aki
gyakran vásárolt nálunk, a keresztyén könyvesboltban.
"Ön az, aki olyan sok szakácskönyvet vásárolt." - szólítottam meg.
"Szakácsnő voltam, de mikor nyugdíjba mentem, az összes könyvet
lehordtam a pincébe." - mondta. Megtudtam, hogy amióta a férje meghalt,
teljesen egyedül van. Nincs senkije, akivel beszélgethetne. Néha azt
kívánja, bárcsak csörögne a telefon. Megígértem, hogy fel fogom hívni.
"Ó, az nagyon jó lenne!" - válaszolta.
Az ismerősöm egy baráti szóra vágyott. Egy héttel később megtartva
ígéretemet felhívtam, és mondtam neki, hogy engem bármikor felhívhat,
ha szeretne valakivel beszélgetni. Imádkozom azért, hogy megtapasztalja
Isten jelenlétét, és érezze Megváltónk vigasztalását, aki megígérte,
hogy mindig velünk lesz, soha nem hagy el minket.

Imádság: Istenünk, könyörgünk hozzád a magányosokért. Szerető
gondoskodásoddal vedd őket körül! Nyisd meg gyermekeid szemét és
szívét, hogy sugározni tudják feléjük Jézus Krisztus szeretetét! Ámen.

"Egymás terhét hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét."
(Gal 6,2)
Margaret Freeman (Iowa, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEMRÉG MENTEK NYUGDÍJBA!