Csendes Percek március 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Már. 1., K, 03:41:01 CET

                        2005. március 1. kedd

Mt 7,15-23.

"Óvakodjatok a hamis prófétáktól, akik juhok ruhájában jönnek hozzátok,
de belül ragadozó farkasok. Gyümölcseikről ismeritek meg őket.
Tüskebokorról szednek-e szőlőt, vagy bogáncskóróról fügét? Tehát minden
jó fa jó gyümölcsöt terem, a rossz fa pedig rossz gyümölcsöt terem. Nem
hozhat a jó fa rossz gyümölcsöt, rossz fa sem hozhat jó gyümölcsöt.
Amelyik fa nem terem jó gyümölcsöt, azt kivágják, és tűzre vetik. Tehát
gyümölcseikről ismeritek meg őket."
"Nem mindenki megy be a mennyek országába, aki ezt mondja nekem: URam,
URam, hanem csak az, aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. Sokan
mondják majd nekem ama napon: Uram, Uram, nem a te nevedben
prófétáltunk-e, nem a te nevedben űztünk-e ki ördögöket, és nem a te
nevedben tettünk-e sok csodát? És akkor kijelentem nekik: Sohasem
ismertelek titeket, távozzatok tőlem, ti gonosztevők!"

                            ISTEN AKARATA?

Nem mindenki megy be a mennyek országába, aki ezt mondja nekem: Uram,
Uram, hanem csak az, aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. (Mt
7,21)

Édesapám távollétében, mint a család egyetlen fiúgyermeke, én vettem át
a családfő szerepét. Volt földünk, ahol a vetés és aratás idejére
napszámost fogadtunk. Egyik nap, amikor esett az eső, a napszámos nem
tudta befejezni a kukorica vetését. Nem örültem neki, és mivel apám nem
volt otthon, keményen kiosztottam a munkást. Azt hittem, hogy ha apám
hazajön, meg fog dicsérni azért, amit tettem. Ehelyett összeszidott,
amiért durván beszéltem a munkással, mert ha ezek után itt hagyott
volna minket, nagyon nagy bajban lettünk volna. Nem azt tettem, amit
apám akart, nem az ő elvárásai szerint cselekedtem.
Most, hogy már Isten újjászületett gyermeke vagyok, és minden nap
olvasom a Bibliát, megértettem, hogy Istent mindig az ő akarata szerint
és a Szentlélek vezetésével kell szolgálnunk. Isten ellen vétünk, ha a
saját elképzeléseink szerint próbálunk tenni. Ha kutatjuk az ő
akaratát, ő meg fogja mutatni, mit is kell tennünk. "Mert Isten az, aki
munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést az ő tetszésének
megfelelően." (Fil 2,13)

Imádság: Istenünk, mutasd meg nekünk akaratodat, amikor téged
szeretnénk szolgálni. Ámen.

Hogyan teljesíthetem ma Isten szándékát?
Martin Chen (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A FÖLDMŰVESEKÉRT!
___________________________________

             Visszatekintés az elmúlt 70 évre

A Csendes Percek ezen számával szeretnénk nemzetközi kiadványunk 70
éves évfordulóját megünnepelni. Mégpedig úgy, hogy a Csendes Percek
régi, bevált értékeire megpróbálunk új formákat építeni. Mik is ezek az
értékek?

   Igazi emberek
   Olvasóink elmondják, hogy azért szeretik a Csendes Perceket, mert az
áhítatokat nem hivatásos írók vagy teológusok írják, hanem hétköznapi
emberek. Imádkozzunk értük, és hálaadással vigyük őket Isten elé!

   Isten történeteinek továbbadása
   A Csendes Percek szolgálata a Szentíráson alapul. Lukács
evangéliumában azt olvassuk, hogy miközben az emmausi tanítványok
egymásnak bizonyságot tettek, Jézus maga állt meg közöttük. (Lk
24,13-36) Ilyen ereje van, amikor egymással Istenről beszélünk. A
Csendes Percek ezt lehetővé teszi, nemcsak azáltal, hogy írók és
olvasók kicserélhetik gondolataikat, hanem kiscsoportos
beszélgetésekhez adott útmutatóival is. Egyre több gyülekezet használja
ilyen módon a Csendes Perceket.
   Ezen a héten hallottam egy római katolikus női csoportról, akik
nemrégiben fedezték fel a Csendes Perceket. Egyénileg olvassák az
áhítatokat, és azután hetente összejönnek, hogy együtt megbeszéljék, és
lelki erőt nyerjenek belőle. A vezetőjük azt kérdezte: "Régóta megvan
már ez a kiadvány?"

   A kör kibővítése
   Évente több millió olvasó és író vesz részt ebben a szolgálatban,
csoportokban és sokféle missziós formában, sok országban. Mégis úgy
érezzük, hogy Isten arra hív bennünket, hogy tágítsuk a kört. Ezt most
íróműhelyek és más lelki programok (lelki felfedező tapasztalatok)
által próbáljuk elérni. A feltámadott Krisztust tapasztaljuk meg e
szolgálat csodájában, amit szeretnénk Önökkel is megosztani!
             Stephen D. Bryant, a 'The Upper Room' kiadója