Csendes Percek július 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Júl. 28., Cs, 03:41:02 CEST

                      2005. július 28. csütörtök

Mt 7,1-5.

1 Jézus mondja: "Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! 2 Mert amilyen
ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek,
nektek is olyannal mérnek. 3 Miért nézed a szálkát atyádfia szemében, a
magad szemében pedig miért nem veszed észre még a gerendát sem? 4 Vagy
hogyan mondhatod akkor atyádfiának: Hadd vegyem ki szemedből a szálkát!
- mikor a magad szemében ott a gerenda. 5 Képmutató, vedd ki előbb
saját szemedből a gerendát, és akkor majd jól fogsz látni ahhoz, hogy
kivehesd atyádfia szeméből a szálkát."

                           IGAZTALAN VÁD

Bizony nincs olyan igaz ember a földön, aki csak jót cselekedne, és nem
vétkezne. (Préd 7,20)

Nemrég tévesen hibáztattak egy bizonyos dolog miatt. Az idegen férfi
magából teljesen kikelve, nyomdafestéket nem tűrő szavakkal
szidalmazott. Az ösztönöm azt diktálta volna, hogy védekezésképpen én
is visszaordítozzak rá. Ehelyett vérig sértve, megbántottan és
kedvetlenül mentem haza, és végül teljesen lehangolt állapotba kerültem
az eset miatt.
Azután elkezdtem számba venni az idegen férfi reakciójának lehetséges
okait: talán aznap veszítette el az állását; vagy épp akkor kapott
rossz hírt az egészségi állapotát illetően; vagy tönkrement a
házassága. Megkérdeztem magamtól: Vajon én hányszor hibáztattam tévesen
másokat? Amikor előítélettel vagyok valaki felé, vagy rosszindulatú
pletykát terjesztek, nem ártatlanul vádolok-e? A Biblia világosan tanít
erről, bizony én is ugyanolyan vétkes vagyok ilyenkor, mint ez az
igaztalanul vádoló férfi.
Istenhez fordultam bűnbocsánatot kérve vétkeimért, és ezután szánalmat
éreztem az engem vádoló ember iránt. Amikor Isten vezetését és
vigasztalását kértem számára, én is elnyertem az Isten békességét.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy megbocsátod bűneinket, és segítesz,
hogy mi is megbocsássunk másoknak. Ámen.

Gondolkozz - imádkozz - és azután szólj!
Ruth C. Hodges (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKET A DÜH HATALMÁBA KERÍT!