Csendes Percek január 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jan. 5., Sze, 03:41:01 CET

                        2005. január 5. szerda

Fil 4,4-13.

Örüljetek az Úrban mindenkor! Ismét mondom: örüljetek. A ti szelídségetek
legyen ismert minden ember előtt. Az Úr közel! Semmiért se aggódjatok,
hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel
kéréseiteket Isten előtt; és Isten békessége, mely minden értelmet
meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus
Jézusban.
Egyébként pedig, testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos,
ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jóhírű, ha valami nemes és
dicséretes, azt vegyétek figyelembe! Amit tanultatok és átvettetek,
hallottatok és láttatok is tőlem, azt tegyétek, és veletek lesz a békesség
Istene! Nagy volt az örömöm az Úrban, hogy végre felbuzdultatok a velem
való törődésre. Mert gondoskodtatok volna, de nem volt rá alkalmatok. Nem
a nélkülözés mondatja ezt velem, mert én megtanultam, hogy körülményeim
között elégedett legyek. Tudok szűkölködni és tudok bővölködni is, egészen
be vagyok avatva mindenbe, jóllakásba és éhezésbe, a bővölködésbe és a
nélkülözésbe egyaránt. Mindenre van erőm a Krisztusban, aki megerősít
engem.

                             ÖRÖMTELI HIT

A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok
létéről
való meggyőződés. (Zsid 11,1)

1968-ban Észak-Luanda két kisvárosába, Catumboba és Terra Novába
utaztam, hogy az ott élő nőket főzni és varrni tanítsam. Észrevettem, hogy
az
órák alatt folyamatosan imádkoztak és énekeltek az asszonyok. Minden nap
hajnali
5 órakor keltek, hogy legyen idejük vizet és fát szerezni, de 8-ra, az
óránk
kezdetére már készen álltak a tanulásra. Különösen megfogott az arcukon
látható
állandó mosoly, holott nagyon nehéz körülmények között kellett élniük.
Annak
ellenére, hogy nem állt rendelkezésükre elegendő víz, elektromos áram, és
sok
más kényelmi eszköz, az asszonyok mindig vidáman, imádkozva és énekelve
tették
dolgukat.
A velük töltött 15 nap alatt megtanultam egy fontos leckét. Amikor
azon gondolkoztam, hogyan képesek ezek a nők ilyen boldogan élni, a
Bibliát
kinyitva a Fil 4,13-ban a következő verset találtam: "Mindenre van erőm a

Krisztusban, aki megerősít engem." Eszembe jutottak az asszonyok, lelki
testvéreim, akiknek a hite erős és tevékeny volt. Ha mindenkinek ilyen
erős hite
lenne Krisztusban, és ilyen bizonyossága, hogy nincs egyedül, akkor
bármivel
szembenézhetne az életben. Krisztus mindannyiunkat erre a hitre hív.

Imádság: Szerető Istenünk, köszönjük, hogy minden nap
velünk vagy, és örömteli élettel ajándékozol meg. Ámen.

Krisztus öröme független a körülményeinktől.
Leopoldina Joao Pedro
(Luanda, Angola)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉLETVEZETÉSI TANÁCSADÓKÉRT!
_________________________

Párkapcsolati ABC  együtt járóknak és házaspároknak

Előadás-sorozat 2005. tavaszán  hétfő esténként 18 órakor

a Ráday Kollégium Dísztermében

Budapest, IX.ker. Ráday u. 28.

Előadó: Dr. Páthegyi Ferenc

Március 7. Hogyan találhatok rá a páromra?

Március 14. Valóban össze kell házasodnunk?

Március 21. Ismerjük meg önmagunkat és egymást!

Április 04. Egységünk titka: az empátia

Április 11. Mit kaphatunk egymástól és mit adhatunk egymásnak?

Április 18. A testi kapcsolat lelki dimenziója

Április 25. Érdemes-e gyerekeket szülni a mai világban?