Csendes Percek január 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Jan. 4., K, 03:41:01 CET

                         2005. január 4. kedd

1Kir 22,1-17.

Három esztendeig nyugton maradtak: nem volt háború Arám és Izráel között.
A harmadik esztendőben, amikor Jósáfát, Júda királya elment Izráel
királyához, így szólt Izráel királya a szolgáihoz: Jól tudjátok, hogy
Rámót-Gileád a mienk, és mi mégis tétlenkedünk, ahelyett hogy
visszavennénk Arám királyától! Jósáfáttól pedig ezt kérdezte: Eljössz-e
velem harcolni Rámót-Gileádért? Jósáfát így felelt Izráel királyának:
Elmegyek, akárcsak te, az én népem, akárcsak a te néped, az én lovasságom,
akárcsak a te lovasságod. De Jósáfát ezt mondta Izráel királyának: Kérdezd
meg előbb az ÚR igéjét! Izráel királya ezért összegyűjtötte a prófétákat,
mintegy négyszáz embert, és ezt kérdezte tőlük: Elmenjek-e harcolni
Rámót-Gileádért, vagy letegyek róla? Ők így feleltek: Vonulj föl, mert az
ÚR a király kezébe adja azt! Jósáfát azonban ezt mondta: Nincs itt az
ÚRnak több prófétája, akit megkérdezhetnénk? Izráel királya így felelt
Jósáfátnak: Van még egy férfi, aki által megkérdezhetjük az URat, de én
gyűlölöm őt, mert sohasem prófétál nekem jót, hanem csak rosszat.
Míkájehú, Jimlá fia az. Jósáfát erre így szólt: Ne mondjon ilyet a király!
Ekkor Izráel királya odahívta egyik udvari emberét, és ezt mondta: Siess
Míkájehúért, Jimlá fiáért! Izráel királya és Jósáfát, Júda királya ott ült
díszruhába öltözve, mindegyik a maga trónján, Samária kapubejáratánál a
téren, a próféták pedig mind ott prófétáltak előttük. Cidkijjá, Kenaaná
fia vasszarvakat készített magának, és ezt mondta: Így szól az ÚR: Ezekkel
ökleled Arámot, míg csak el nem pusztítod. A próféták mindnyájan így
prófétáltak: Vonulj föl Rámót-Gileád ellen, és sikerrel jársz! Az ÚR a
király kezébe adja azt. A követ pedig, aki elment, hogy elhívja Míkájehút,
így szólt hozzá: Nézd, a próféták egyhangúlag jót ígérnek a királynak,
legyen azért a te beszéded is olyan, mint az övék, ígérj jót! De Míkájehú
így felelt: Az élő ÚRra esküszöm, hogy csak azt fogom mondani, amit az ÚR
mond nekem. Amikor a királyhoz érkezett, a király megkérdezte tőle:
Míkájehú! Elmenjünk-e harcolni Rámót-Gileádért, vagy letegyünk róla? Ő így
felelt neki: Vonulj föl, és járj szerencsével! Az ÚR a király kezébe adja
azt. A király azonban ezt mondta neki: Hányszor eskettelek meg, hogy csak
igazat mondj nekem az ÚR nevében?! Erre így felelt: Láttam egész Izráelt
szétszóródva a hegyeken, mint egy nyájat, amelynek nincs pásztora. Az ÚR
pedig ezt mondta: Nincs ezeknek gazdájuk, térjen haza mindenki békével!
                            EGY KEMÉNY SZÓ
Mert lesz idő, amikor az egészséges tanítást nem viselik el, hanem saját
kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat, mert viszket a fülük.
(2Tim 4,3)

Izrael és Júda királyai egy Szíria elleni háborút terveztek. Tanácsadó
prófétáik azt mondták nekik: "Isten veletek van." Júda királya, Jósáfát
azonban meg akart kérdezni mást is. Aháb király azt mondta: "Van még egy
férfi (Mikájehú), aki által megkérdezhetjük az Urat, de én gyűlölöm őt,
mert sohasem prófétál nekem jót, hanem csak rosszat." (1Kir 22,8)
A király követe elment tehát Mikájehúhoz: "Nézd, a próféták egyhangúlag
jót ígérnek a királynak, legyen azért a te beszéded is olyan, mint az
övék, ígérj jót!" (1Kir 22,13) De a hűséges próféta így felelt: "Csak azt
fogom mondani, amit az Úr mond." (1Kir 22,14) (És mint később kiderül,
Isten nem akarja, hogy háborút indítsanak.)
Hasonlítunk Ahábra, aki azt akarja, hogy azt mondják az emberei, amit
hallani akar. Megerősítést, sőt időnként gratulációt várunk el tetteinkért
és terveinkért. Sokszor azonban nem helyeslésre van szükségünk. Épp
ellenkezőleg, talán egy Mikájehúhoz hasonló embert küld Isten, akinek a
szavai nagyon érzékenyen érintenek bennünket. Legyünk hálásak, és fogadjuk
alázattal és odafigyeléssel, amikor Isten embere szól hozzánk.

Imádság: Drága Atyánk, segíts rád és hírnökeidre figyelnünk, még akkor is,
ha olyat mondanak, amit nem akarunk meghallani. Ámen.

Egy kemény szó is helyénvaló lehet!
Roy D. Hall (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK LELKI HALLÁSÉRT!

__________________________

Házassággondozó hetek  2005. nyarán

Június 26 - július 1.
Hotel Szépalma. A Biblia Szövetséggel közösen szervezett hét.
Jelentkezési cím: Biblia  Szövetség, 2119 Pécel, Pf. 17.

Július 18 - 24. Piliscsaba, Béthel Evangélikus Otthon.
Jelentkezési cím: Bibliai Házassággondozó Szolgálat,  2042 Budaörs 2,
Pf. 19.
vagy: palhegyi at enternet.hu

Augusztus 1-7. Pécel, Biblia Szövetség székháza.
Jelentkezési cím: Biblia Szövetség, 2119 Pécel, Pf. 17.

Augusztus 1 - 7. Nagybörzsöny. Családos hét!
Jelentkezési cím: Dr. Tolnayné Márta, 1143 Budapest, Ilka u. 26.
vagy: tcsm at dpg.hu