Csendes Percek április 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Ápr. 28., Cs, 03:41:00 CEST

                     2005. április 28. csütörtök

2Móz 4,10-16.

Akkor ezt mondta Mózes az ÚRnak: Kérlek, Uram, nem vagyok én ékesen
szóló. Ezelőtt sem voltam az, de azóta sem vagyok, hogy szolgáddal
beszélsz. Sőt nehéz ajkú és nehéz nyelvű vagyok én. De az ÚR ezt mondta
neki: Ki adott szájat az embernek? Ki tesz némává vagy süketté, látóvá
vagy vakká? Talán nem én, az ÚR?! Most azért menj! Én leszek a te
száddal, és megtanítalak arra, hogy mit beszélj! De ő azt felelte:
Kérlek, Uram! Küldj mást, akit küldeni tudsz! Ekkor az ÚR haragra
gerjedt Mózes ellen, és azt mondta: Van neked egy testvéred, a lévita
Áron. Tudom, hogy ő jól tud beszélni. Sőt jön is már eléd, és ha
meglát, szívből fog örülni. Beszélj azért vele, és add szájába a
szavakat! Én pedig a te száddal és az ő szájával leszek, és
megtanítalak benneteket arra, hogy mit cselekedjetek. Ő majd beszél
helyetted a néppel. Ő lesz a te szád, te pedig istenként állsz
mellette.

                           ISTEN VEZETÉSE

De akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a sasok,
futnak, és nem lankadnak meg, járnak, és nem fáradnak el. (Ézs 40,31)

Csak két éve voltunk tagjai egy szerető, növekvő gyülekezetnek, amikor
megkértek, hogy szolgáljak a közösség elöljáróságában. Megtiszteltetés
volt, de nem éreztem, hogy képes lennék elöljáró lenni. Egy listát
készítettem a fölkérés mellett és ellen szóló érvekről. Két fő érvem
volt, hogy elutasítsam a meghívást: 1. A csoportban olyan sok
érdemekben gazdag keresztyén van, hogy nem érezném magam a helyemen, és
képtelen lennék azt a vezetést és támogatást nyújtani, amit a
gyülekezet elvár. 2. Nincs időm és energiám, hogy egyszerre vigyem a
családi ügyeinket, és elöljáró legyek.
Imádkoztam és kértem Isten segítségét a döntésemhez. Másnap reggel a
Csendes Percekben Ézs 40,31 volt: "De akik az Úrban bíznak, erejük
megújul, szárnyra kelnek, mint a sasok, futnak, és nem lankadnak meg,
járnak, és nem fáradnak el." Rákövetkező nap a 2Móz 4,12: "Most azért
menj! Én leszek a te száddal, és megtanítalak arra, hogy mit beszélj!".
Isten válaszolt segítséget kérő imáimra. Még aznap hívtam a
lelkészünket, és megtiszteltetésként vállaltam a szolgálatot. Tudtam,
hogy Isten velem lesz.

Imádság: Drága Istenünk, bocsáss meg nekünk, ha föladjuk, ahelyett,
hogy vezetésedet kérnénk. Ámen.

Amire Isten hív, ahhoz az erőt is megadja.
William Emery (New Jersey, USA)

IMÁDKOZZUNK GYÜLEKEZETÜNK LAIKUS VEZETŐIÉRT!