Csendes Percek szeptember 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Sze. 30., Cs, 04:00:01 CEST

            2004. szeptember 30. csütörtök

Jézus mondja: "Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a
szőlősgazda. Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt
énbennem, lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt
megtisztítja, hogy még több gyümölcsöt teremjen. Ti már
tiszták vagytok az ige által, amelyet szóltam nektek.
Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a szőlővessző
nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,
úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. Én vagyok a szőlőtő,
ti a szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az
terem sok gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok
cselekedni. Ha valaki nem marad énbennem, kivetik, mint a
lemetszett vesszőt, és megszárad, összegyűjtik valamennyit,
tűzre vetik és elégetik. Ha megmaradtok énbennem, és
beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok,
kérjétek, és megadatik nektek. Az lesz az én Atyám
dicsősége, hogy sok gyümölcsöt teremtek, és akkor a
tanítványaim lesztek." "Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy
szeretlek én is titeket: maradjatok meg az én szeretetemben.
Ha parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok a
szeretetemben, ahogyan én mindig megtartottam az én Atyám
parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és
örömötök teljessé legyen."
Jn 15,1-11.

               GYÜMÖLCSÖT HOZÓ METSZÉS

Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlősgazda.
Azt a szőlővesszőt, amely nem terem gyümölcsöt énbennem,
lemetszi; és amely gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy
még több gyümölcsöt teremjen. (Jn 15,1-2)
New York állam almatermesztő vidékén lakom. Tavasszal a táj
körös-körül hatalmas fehér virágba borul. Csodálatos
látvány. De láttunk-e már megmetszett fát? Nagy ágakat is
lenyesnek, s úgy tűnik, csak a csonkok maradnak. Idővel
azonban ezek a csonkok kihajtanak, és gyönyörű nagy almákat
teremnek.
Életem is hasonlít az almafához. Néhány ága túl lombos, és
metszésre szorul, másokat teljesen le kell vágni. Nem
könnyű, amikor érzem, hogy Isten metszőollóval közelít
felém. De hangja simogatóan szól szívemhez: "Csak azokat a
dolgokat metszem le, amelyek a gyümölcstermést akadályozzák."
A metszés fájdalmas lehet, de szükséges. A büszkeség, az
önbizalom, az irigység, a türelmetlenség elszívják a
gyümölcsterméshez szükséges energiát. Ezért hát a kertész
gondosan eltávolítja ezeket, és megmetsz, hogy sokkal több
gyümölcsöt teremhessünk. Miért? A gyümölcs másokat táplál,
éltet és fenntart. Bízhatunk abban, hogy Isten lelkileg
gyümölcsözővé tesz minket, ha alávetjük magunkat a
metszésnek, és engedjük, hogy ő lakozzon bennünk.

Imádság: Mindenek Teremtője, segíts, hogy bízzunk benned, és
engedjük, hogy kezed elvégezze a szerető és bölcs kertész
munkáját. Ámen.

Mi akadályoz meg a gyümölcstermésben?
                Anita Estes (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉLELMISZERTERMELŐKÉRT!