Csendes Percek szeptember 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Sze. 29., Sze, 04:00:01 CEST

              2004. szeptember 29. szerda

Amikor útban volt Jeruzsálem felé Jézus, Samária és Galilea
között haladt át. Amint beért egy faluba, szembejött vele
tíz leprás férfi, akik távol megálltak, és kiáltozva kérték:
"Jézus, Mester, könyörülj rajtunk!" Amikor meglátta őket,
így szólt hozzájuk: "Menjetek el, mutassátok meg magatokat a
papoknak." És amíg odaértek, megtisztultak. Egyikük pedig,
amikor látta, hogy meggyógyult, visszatért, és fennhangon
dicsőítette Istent. Arcra borult Jézus lábánál, és hálát
adott neki. Ez pedig samáriai volt. Jézus ekkor így szólt:
"Vajon nem tízen tisztultak-e meg? Hol van a többi kilenc?
Nem akadt más, aki visszatért volna, hogy dicsőítse Istent,
csak ez az idegen?" És ezt mondta az Úr: "Kelj fel, menj el,
hited megtartott téged."
Lk 17,11-19.

                          HÁLAADÁS

Jézus ekkor így szólt: "Vajon nem tízen tisztultak-e meg?
Hol van a többi kilenc?" (Lk 17,17)

Édesanyám nálunk lakott, amíg a rákbetegsége miatti műtét
után lábadozott, és megkapta a 25 sugárkezelést.
Megköszöntem Istennek a sikeres műtétet, de imádságom inkább
csak kérésekből állt. Amikor azonban a tíz leprásról szóló
történetet olvastam, tudtam, hogy Jézus leginkább a
"köszönöm" szót szeretné hallani tőlem.
Mi az, amiért hálás lehetek? - kérdeztem magamtól.
Megpróbáltam tíz ilyen dolgot találni az előző nap eseményei
közül. Mindenekelőtt a kórházba vezető havas úton való
megtartatásért adtam hálát. Azután eszembe jutott, hogy
édesanyámat hazaérkezése után felhívta a barátnője; a
barátnőm bátorító e-mailje; volt erőm elmenni bevásárolni;
volt elegendő pénz a vásárláshoz; a frissensült vacsora
illata és íze; a férjem segítsége a mosogatásnál; a
napsütés; édesanyám optimista hozzáállása a sugárkezeléshez;
és a meleg otthon. Csodálatos! Mindjárt találtam tíz
hálaadásra való okot. Nagyon jól éreztem magam.
Napi gyakorlatommá tettem a hálaadást. Néha egészen könnyű
összeszedni tíz hálaadást, máskor nehezebb. Ha valami
pozitív történik velem, gyakran ezt mondom magamban: Ez már
a holnapi hálaadás egyik oka lesz. Ugyanakkor megtanultam
azonnal köszönetet mondani az Úrnak.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük neked Fiadat, Jézust, és
mindazt, amire ő tanít minket. Ámen.

Mi az a tíz tegnapi áldás, amelyeket ma megköszönhetek?
               Deb Vellines (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK A RÁKBETEGEKÉRT ÉS CSALÁDJAIKÉRT!