Csendes Percek oktober 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Okt. 6., Sze, 04:00:01 CEST

                2004. október 6. szerda

Amikor Jákób föltekintett, látta, hogy már jön is Ézsau, és
négyszáz ember van vele. Ekkor szétosztotta a gyermekeket
Lea, Ráhel és a két szolgáló mellé. Előreállította a
szolgálókat és gyermekeiket, mögéjük Leát és gyermekeit,
ezek mögé Ráhelt és Józsefet. Ő maga előttük ment, és
hétszer borult le a földre, amíg a bátyjához ért. Ézsau
eléje futott, megölelte, nyakába borult, megcsókolta, és
sírtak. Amikor föltekintett, és meglátta az asszonyokat és
gyermekeket, azt kérdezte: Kik ezek? Ő így felelt: A
gyermekek, akiket Isten kegyelme adott szolgádnak. Majd
odaléptek a szolgálók gyermekeikkel együtt, és leborultak.
Odalépett Lea is gyermekeivel együtt, és leborultak. Végül
odalépett József és Ráhel is, és ők is leborultak. Akkor ezt
mondta Ézsau: Mire való ez az egész tábor, amellyel
találkoztam? Ő ezt felelte: Arra, hogy elnyerjem uram
jóindulatát. Ézsau ezt mondta: Van nekem bőven, öcsém,
legyen a tied, ami a tied! De Jákób ezt mondta: Ne úgy,
hanem ha elnyertem jóindulatodat, fogadd el tőlem ezt az
ajándékot! Mert amikor megláttam arcodat, mintha Isten arcát
láttam volna, olyan kegyes voltál hozzám. Fogadd el
ajándékomat, amelyet áldásommal vittek neked, hiszen Isten
kegyelmes volt hozzám, és van mindenem. És addig unszolta
őt, amíg el nem fogadta.
1Móz 33,1-11.

                       VÁRATLAN ÖLELÉS

Jákób előttük ment, és hétszer borult le a földre, amíg a
bátyjához ért. Ézsau eléje futott, megölelte, nyakába
borult, megcsókolta, és sírtak. (1Móz 33,3-4)

Miután Jákób elvette bátyja, Ézsau áldását, menekülnie
kellett, mert Ézsau esküt tett, hogy megöli testvérét.
Jákóbnak sikerült 14 éven át elkerülnie bátyját, csak azután
tért vissza hazájába. Két feleséget, 11 gyermeket, és több
száz szolgát, illetve állatot hozott magával. Rettegett a
találkozástól, hiszen a testvérével és 400 férfiből álló
sereggel kellett szembenéznie. Jákób ajándékokat küldött a
közeledő seregnek, hogy kibékítse bátyját. Amikor
összetalálkoztak, Jákób meglepődött, hogy Ézsau örömmel
átölelte.
Én is nagyon hasonlítok Jákóbra. Emlékszem, a múltban
gondosan előkészített békeajánlatokat tettem Istennek egy-
egy bukás után. Ígéretet tettem, hogy megjavulok, többet
imádkozom, és keményebben dolgozok - mintha ezek
nélkülözhetetlenek lennének a megbocsátáshoz. Meglepődve
tapasztaltam, hogy minden engesztelő próbálkozásom
szükségtelen. A büntetést, amitől annyira tartottam, már
Jézus magára vette. Az egyetlen dolog, amit felajánlhatok,
az alázat, őszinteség, és hit Isten kegyelmes jóságában. Az
Úr mindig készen áll megbocsátani.

Imádság: Atyánk, köszönjük, hogy mindig hajlandó vagy
megbocsátani. Emlékeztess a keresztre, hogy ne alkudozzunk,
hanem megnyugvást találjunk szeretetedben. Ámen.

Isten tárt karokkal vár bennünket, ha visszatérünk hozzá.
                      Steve Husting (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY BÍZNI TUDJUNK ISTEN MEGBOCSÁTÁSÁBAN!