Csendes Percek november 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 5., P, 04:00:01 CET

                2004. november 5. péntek

Jézus szavai: "Nektek azonban, akik hallgattok engem, ezt
mondom: szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal,
akik gyűlölnek titeket; áldjátok azokat, akik átkoznak, és
imádkozzatok azokért, akik bántalmaznak titeket. Aki arcul
üt, annak tartsd oda a másik arcodat is, és aki elveszi
felsőruhádat, attól alsóruhádat se tagadd meg. Mindenkinek,
aki kér tőled, adj, és attól, aki elveszi a tiedet, ne
követeld vissza. És amint szeretnétek, hogy az emberek
veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok velük."
"Ha azokat szeretitek, akik szeretnek titeket, mi a
jutalmatok? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket
szeretik. És ha azokkal tesztek jót, akik veletek jót
tesznek, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is ugyanezt
teszik. És ha azoknak adtok kölcsönt, akiktől remélitek,
hogy visszakapjátok, mi a jutalmatok? Bűnösök is adnak
kölcsönt bűnösöknek, hogy visszakapják azt, ami jár nekik.
Ti azonban szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót, és
adjatok kölcsön, semmit sem várva érte: nagy lesz akkor a
jutalmatok, és a Magasságos fiai lesztek, mert ő jóságos a
hálátlanok és gonoszok iránt. Legyetek irgalmasok, amint
Atyátok is irgalmas."
Lk 6,27-36.

                   ÚJ HOZZÁÁLLÁS

Szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik
gyűlölnek titeket; áldjátok azokat, akik átkoznak, és
imádkozzatok azokért, akik bántalmaznak titeket. (Lk 6,27-28)

A munkahelyemen én voltam az első nő, aki meg tudta tartani
a pozícióját. Ez komoly súrlódást okozott köztem és néhány
férfi kollégám között, akik haragudtak és nehezteltek rám.
Egyikük különösképpen betolakodónak vélt, aki az ő területét
veszélyezteti, ezért gyakran gúnyos megjegyzéseket tett rám.
Először megbántódtam ezen, és egyből védekező állásba
helyezkedtem. A szívem tele volt haraggal, és gyakran a
rosszullét kerülgetett. Istenhez fordultam vezetésért, és
rádöbbentem, hogy a saját hozzáállásomon kell változtatnom.
A neheztelést kedvességgel és megértéssel hárítottam el úgy,
hogy a Szentlélek előtt nyitott szívvel megálltam, és
engedtem Isten szeretetét munkálkodni rajtam keresztül.
Legnagyobb meglepetésemre a kollégám indulata is
megváltozott, és idővel már viccelődni is tudtunk egymással.
Sokkal könnyebb kedvesnek lenni valakihez, aki
méltánytalanul viselkedik velünk, ha észben tartjuk, hogy
mindenki bizonytalanságban él, és szüksége van arra, hogy
törődjenek vele. Amikor szeretetet és kedvességet mutatunk
mindenki felé, akkor az embereket Istenhez hozzuk közelebb,
illetve saját magunk is közelebb kerülünk az Úrhoz.

Imádság: Drága Istenünk, segíts úgy szeretnünk másokat, mint
ahogy te szeretsz minket. Ámen.

Mindenkinek szüksége van arra, hogy érezze mások szeretetét.
                        Audrey Cupples (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK A FESZÜLT LÉGKÖRBEN DOLGOZÓKÉRT!