Csendes Percek november 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 6., Szo, 04:00:01 CET

                2004. november 6. szombat

Jézus mondja: "Bizony, bizony, mondom néktek: aki nem az
ajtón megy be a juhok aklába, hanem másfelől hatol be, az
tolvaj és rabló; de aki az ajtón megy be, az a juhok
pásztora. Ennek ajtót nyit az ajtóőr, és a juhok hallgatnak
a hangjára, a maga juhait pedig nevükön szólítja és
kivezeti. Amikor a maga juhait mind kivezeti, előttük jár,
és a juhok követik, mert ismerik a hangját. Idegent pedig
nem követnek, hanem elfutnak tőle, mert az idegenek hangját
nem ismerik." Ezt a példázatot mondta nekik Jézus, de ők nem
értették, mit jelent, amit mondott nekik. Jézus tehát így
szólt hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom néktek: én vagyok a
juhok ajtaja. Aki énelőttem jött, mind tolvaj és rabló, de a
juhok nem is hallgattak rájuk. Én vagyok az ajtó: ha valaki
rajtam át megy be, megtartatik, az bejár és kijár, és
legelőre talál. A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön
és pusztítson: én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt
bőségben éljenek."
Jn 10,1-10.

                       BIZTONSÁGI KAPUK

Ez az Úr kapuja: igazak mehetnek be rajta. Hálát adok neked,
hogy meghallgattál, és megszabadítottál. (Zsolt 118,20-21)

Önkéntes ételkihordó vagyok. Fogyatékos és idős embereknek
járművel szállítunk házhoz ennivalót. A bűnözés miatt
elsőszámú szempont a biztonság. Ezeknek az embereknek a
házához csakis biztonsági kapunkon keresztül lehet eljutni.
Az egyetlen útvonal egy tömör vaskapun keresztül vezet,
aminek a nyitásához titkos kódra, speciális kulcsra, vagy
azonosító jelszóra van szükségünk. Habár sokszor
kellemetlenek ezek a kapuk, mégis növelik
biztonságérzetünket.
Egyik reggel, amint a zárt vaskapu előtt álldogáltam,
eszembe jutottak Jézus szavai: "Én vagyok az ajtó: ha valaki
rajtam át megy be, megtartatik." (Jn 10,9) Krisztus
jelenlétének micsoda megnyilvánulása ez! Legyen az egy
forgalmas belvárosi utca, Jézus itt is jelen van és az
üdvösség örömüzenetét tárja elém. Ő a mi egyetlen biztonsági
kapunk és az ő neve az egyetlen jelszó, amire szükségünk van
az Isten országába való belépéshez.
Minden ételkihordás alkalmával hálásan tekintek ezekre a
biztonsági kapukra, mert Krisztus felé irányítják figyelmemet.

Imádság: Köszönjük, Úr Jézus Krisztus, hogy egészen váratlan
helyeken találkozhatunk veled, és köszönjük állandó
jelenléted és vezetésed bizonyosságát. Ámen.

Krisztus az ajtó a teljes szabadsághoz.
               Penny Wellington (Gauteng, Dél-Afrikai Köztársaság)

IMÁDKOZZUNK AZ IDŐSEK FELÉ SZOLGÁLÓ ÖNKÉNTESEKÉRT!