Csendes Percek november 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Nov. 1., H, 04:00:07 CET

            2004. november 1. hétfő

Hálát adok az Istennek, akinek őseimhez hasonlóan tiszta
lelkiismerettel szolgálok, amikor szüntelenül, éjjel és
nappal megemlékezem rólad könyörgéseimben, és könnyeidre
emlékezve látni kívánlak, hogy öröm töltsön el. Eszembe
jutott ugyanis a benned élő képmutatás nélküli hit, amely
először nagyanyádban, Lóiszban és anyádban, Eunikében
lakott, de meg vagyok győződve arról, hogy benned is megvan.
Ezért emlékeztetlek téged, hogy gerjeszd fel az Isten
kegyelmi ajándékát, amely kezeim rád tétele által van
benned. Mert nem a félelemnek lelkét adta nekünk az Isten,
hanem az erő, a szeretet és a józanság lelkét. Ne szégyelld
hát a mi Urunkról szóló bizonyságtételt, se engem, az ő
foglyát, hanem szenvedj velem együtt az evangéliumért, Isten
ereje által. Mert ő szabadított meg minket, és ő hívott el
szent hívással, nem a mi cselekedeteink alapján, hanem saját
végzése és kegyelme szerint, amelyet még az idők kezdete
előtt Krisztus Jézusban adott nekünk. Ez most nyilvánvalóvá
lett a mi Üdvözítőnk, Krisztus Jézus megjelenése által, aki
megtörte a halál erejét, és az evangélium által világosságra
hozta az elmúlhatatlan életet. Ennek az evangéliumnak a
szolgálatára rendeltettem én hírnökül, apostolul és
tanítóul. Ezért is szenvedem ezeket, de nem szégyellem, mert
tudom, kiben hiszek, és meg vagyok győződve, hogy neki van
hatalma arra, hogy a rám bízott kincset megőrizze arra a
napra. Az egészséges beszéd példájának tekintsd, amit
éntőlem hallottál, a Krisztus Jézusban való hitben és
szeretetben. A rád bízott drága kincset őrizd meg a bennünk
lakozó Szentlélek által.
2Tim 1,3-14.

                         AZ ÍGÉRET

Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon, még ha öregszik,
akkor sem tér el attól. (Péld 22,6)

Fiatal koromban sokféle gyülekezeti tevékenységbe
bekapcsolódtam: vasárnapi iskola, kórus, ifjúsági óra,
konfirmáció. Nemrégiben visszatértem a régi gyülekezetbe, és
szüleimmel együtt elmentem egy bibliaórára. A csoportban
többnyire olyanokkal találkoztam, akik gyerekkoromban
aktívak voltak a szolgálatban. Sokan köszöntöttek közülük és
emlékeztek rám. A hirdetések idején felállt egy férfi, és
azt mondta: "Szeretnénk Valerie-t üdvözölni. Emlékeztek, mi
foglalkoztunk vele és tanítottuk annak idején."
Akkor eszembe jutott az a szöveg, amit keresztelőkön szok-
tunk mondani: "Isten segítségével hirdetjük majd az
evangéliumot neki, és Krisztus példája szerint fogunk előtte
élni." Ez a férfi tényleg igazat mondott. Negyven éve a
gyülekezet ezt fogadta a keresztelőmön - és ezt a fogadalmat
meg is tartotta.
Azóta új értelmet nyert számomra a keresztelői
fogadalomtétel. Nagy lelkesedéssel foglalkozom a gyerekekkel
akár nyári csendesnapon vagy gyerekórán. Hiszen szavaim vagy
tetteim hozzájárulhatnak egy gyermek lelki növekedéséhez.

Imádság: Szerető Istenünk, köszönjük azokat, akik lelkileg
erősítenek bennünket. Köszönjük szavaikat, példájukat.
Segíts, hogy mi is hatékony bizonyságtevők lehessünk. Ámen.

Mit látnak Krisztusból azok, akik engem ismernek?
              Valerie Battle Kienzle (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK OLYAN GYEREKEKÉRT, AKIK ELŐTT NINCS JÓ PÉLDA!