Csendes Percek majus 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Május. 3., H, 04:00:01 CEST

                  2004. május 3. hétfő

Ezért hasonló a mennyek országa egy királyhoz, aki számadást
akart tartani szolgáival. Amikor hozzákezdett, vittek eléje
egy szolgát, aki tízezer talentummal volt adósa. Mivel nem
volt miből fizetnie, megparancsolta az úr, hogy adják el őt
és feleségét, gyermekeit és mindenét, amije van, és
fizessen. A szolga erre leborult előtte, és így esedezett:
Légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek neked. Az úr
pedig megszánta a szolgát, elbocsátotta, és elengedte az
adósságát. Amikor azonban eltávozott az a szolga,
összetalálkozott egyik szolgatársával, aki száz dénárral
tartozott neki. Megragadta, fojtogatni kezdte, és ezt mondta
neki: Fizesd meg, amivel tartozol! Szolgatársa ekkor
leborult előtte, és így kérlelte: Légy türelemmel hozzám, és
mindent megfizetek neked. De az nem engedett, hanem elmenve
börtönbe vettette őt, amíg meg nem fizeti tartozását. Amikor
szolgatársai látták, hogy mi történt, nagyon felháborodtak.
Elmentek, és jelentették uruknak mindazt, ami történt. Akkor
magához hívatta őt ura, és így szólt hozzá: Gonosz szolga,
elengedtem minden tartozásodat, mivel könyörögtél nekem. Nem
kellett volna-e neked is megkönyörülnöd szolgatársadon,
amint én is megkönyörültem rajtad? Ekkor haragra lobbant
ura, és átadta őt a hóhéroknak, amíg meg nem fizeti neki az
egész tartozást. Így tesz majd az én mennyei Atyám is
veletek, ha szívetekből meg nem bocsátotok, mindenki az ő
atyjafiának.
Mt 18,23-35.

                   A NEHEZTELÉS GYÖTRELME

Viszont legyetek egymáshoz jóságosak, irgalmasak,
bocsássatok meg egymásnak, ahogyan Isten is megbocsátott
nektek a Krisztusban. (Ef 4,32)

Egy közeli rokonom visszaélt a bizalmammal, és ezzel mélyen
megsértett. Bár korábban mindig megbocsátottam neki, ezúttal
nem voltam rá képes. Az eset szüntelenül ott zakatolt,
forgott a fejemben, és nem hagyott nyugodni. Sebem nem
tudott begyógyulni, mert újra és újra feltéptem.
De a kapcsolatom nemcsak ezzel a családtagommal romlott meg,
hanem Istennel is. Napról napra távolabb kerültem tőle, és
egyre siralmasabbnak éreztem a helyzetem. A keserűség és
gyötrelem körforgásának véget kellett vetni.
Amint imádkoztam és Isten igéjét kutattam, rájöttem, hogy
csak a megbocsátás tudja a gyötrelmem láncát széttörni, és
Istennel való kapcsolatomat helyreállítani. Miután
megbocsátottam, már nem úgy gondoltam a rokonomra, mint aki
engem megsértett, hanem azt láttam benne, akinek Isten
kegyelmére van szüksége. Nem rendeződött el köztünk azonnal
minden, de lehetővé vált az új kezdet.
Krisztus a legnagyobb áldozatot hozta bűneinkért, s ez
teljes bűnbocsánatot jelent. Ha valóban a követői vagyunk,
akkor ugyanezt kell tennünk.

Imádság: Drága Urunk, segíts megbocsátanunk másoknak,
amiként te is megbocsátottál nekünk. Ámen.

A megbocsátás megváltoztat minket is, és a másokról kialakított képünket is.
               Jane E. Maxwell (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELIDEGENÜLT CSALÁDTAGOKÉRT!