Csendes Percek marcius 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Már. 28., V, 05:00:01 CEST

                  2004. március 28. vasárnap

Az Úr angyala pedig így szólt Fülöphöz: "Kelj fel, és menj
Dél felé a Jeruzsálemből Gázába vezető útra, amely
néptelen." Ő felkelt, és elindult. És íme, egy etióp férfi,
a kandakénak, az etiópok királynőjének udvari főembere, aki
egész kincstára fölé volt rendelve, és Jeruzsálemben járt az
Istent imádni, visszatérőben hintóján ülve olvasta Ézsaiás
prófétát. Ezt mondta a Lélek Fülöpnek: "Menj oda, és
csatlakozz ahhoz a hintóhoz." Amikor Fülöp odafutott,
hallotta, hogy Ézsaiás prófétát olvassa, és megkérdezte
tőle: "Érted is, amit olvasol?" Erre az így válaszolt:
"Hogyan érthetném, míg valaki meg nem magyarázza?" És
megkérte Fülöpöt, hogy szálljon fel, és üljön mellé. Az
Írásnak az a szakasza, amelyet olvasott, ez volt: "Amint a
juhot levágni viszik, és amint a bárány néma a nyírója
előtt, úgy nem nyitja meg a száját. A megaláztatásért
elvétetett róla az ítélet, nemzetségét ki sorolhatná fel?
Mert élete felvitetik a földről." Az udvari főember
megkérdezte Fülöptől: "Kérlek, kiről mondja ezt a próféta?
Önmagáról vagy valaki másról?" Fülöp beszélni kezdett, és az
Írásnak ebből a helyéből kiindulva hirdette neki Jézust.
ApCsel 8,26-35.

                    SZÁZSZOR HALLOTT ESETEK

Mert nem tehetjük, hogy nem mondjuk el azt, amit láttunk és hallottunk.
(ApCsel 4,20)

Egy barátom mindig ugyanazokkal a történetekkel traktál.
Amikor találkozunk, már előre tudom, hogy mikor mi
következik. Többségükben olyan események, amelyeknek mind a
ketten a részesei voltunk. Sokszor kedvetlenül reagáltam
ezekre a régi sztorikra. De rájöttem, hogy pontosan azt
teszi, ami évszázadok óta az egyházban is szokás.
Istentiszteleteinken nem ugyanazokat a történeteket halljuk
újra és újra? Hallunk Jézus születéséről, életéről,
haláláról és feltámadásáról, máskor Mózes és az egyiptomi
kivonulás a téma, vagy a húsvéti misztérium. A történeteket
egyik nemzedék tovább adja a másiknak. Sőt, már a Biblia
írásba foglalása előtt is szájról szájra hagyományozták a
történeteket és a példabeszédeket. Később Krisztus életével
és tetteivel kapcsolatban ugyanez volt a gyakorlat.
A szent történetek továbbadása a keresztyén hit szerves
része. Barátomat az emlékek kapcsolják barátaihoz. Úgy
döntöttem, hogy ha legközelebb találkozunk, és ő felelevenít
egy régi esetet, szíves hallgatója leszek.

Imádság: Urunk, segíts mindenkiben meghallanunk a te
hangodat. Ámen.

Milyen történetek serkentik hitemet, és erősítik a Krisztushoz fűződő kapcsolatomat?
                  D. D. Emmons (Illionis, USA)

IMÁDKOZZUNK RÉGI BARÁTAINKÉRT!