Csendes Percek augusztus 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 9., H, 04:00:01 CEST

                2004. augusztus 9. hétfő

Jézus azután elment onnan, és visszavonult Tírusz és Szidón
területére. És ekkor egy kánaáni asszony, aki arról a
környékről jött, így kiáltott: "Uram, Dávid Fia! Könyörülj
rajtam! Leányomat kegyetlenül gyötri a gonosz lélek!" Jézus
azonban nem válaszolt neki egy szót sem. Erre odamentek
hozzá tanítványai, és kérték: "Bocsásd el, mert utánunk
kiáltozik." De ő így felelt: "Én nem küldettem máshoz, csak
Izráel házának elveszett juhaihoz." Az asszony pedig odaérve
leborult előtte, és ezt mondta: "Uram, segíts rajtam!" Jézus
erre így válaszolt: "Nem jó elvenni a gyermekek kenyerét, és
odadobni a kutyáknak." Az asszony azonban így felelt: "Úgy
van, Uram! De hiszen a kutyák is esznek a morzsákból,
amelyek uruk asztaláról hullanak." Ekkor így szólt hozzá
Jézus: "Asszony, nagy a te hited, legyen úgy, amint
kívánod!" És meggyógyult a leánya még abban az órában.
Mt 15,21-28.

                    SOHASEM FELADNI

Jézus így szólt: "Asszony, nagy a te hited!" (Mt 15,28)

A mai bibliai olvasmány olyan erős hitről és kitartásról
szól, amivel én magam nem rendelkezem. Én egy valamiért csak
egyszer-kétszer imádkozom, és ha nem történik semmi, akkor
egyszerűen azt gondolom, hogy Isten a kérésemre nemet
mondott. Ezért aztán valami egyéb dologra irányítom a
figyelmemet. Vagyis: túl könnyen feladom.
A mai igéből értettem meg, mennyire tévedtem. Az asszony
kanaánita létére felismerte Jézusban "Dávid Fiát", a
Messiást. Kiáltott Jézushoz, kért tőle, beszélgetett vele,
megalázta magát, és kifejezte előtte a hódolatát. Ez az
asszony a hitének és állhatatosságának köszönhette, hogy
Jézus kiűzte a démont a leányából.
Krisztus hasonló hitet és lelkületet keres bennünk is. Az
állhatatosság és az eltökéltség olyan értékek, amelyek
azokban vannak jelen, akik valami mellett elkötelezték
magukat, amiben hisznek. Én azt hiszem, Isten válaszolni
akar a mi kéréseinkre, és azt kéri, hogy őszinte hittel és
eltökélten, akár még olyan határozottsággal is jöjjünk, mint
a kanaánita asszony.

Imádság: Ó, Istenem, erősítsd meg hitünket, és segíts
állhatatosan könyörögni azért, amire szükségünk van. Ámen.

Addig imádkozzunk, amíg választ nem kapunk!
                     D. D. Emmons (Illionis, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK MEGINOGTAK A HITBEN!