[Pályázatok] A NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉSI ALAP "CIVIL SZERVEZETEK MŰKÖDÉSI CÉLÚ TÁMOGATÁSA 2013" c. PÁLYÁZATI KIÍRÁSA - (Pályázat kiírás kódja: NEA-13-M)

palyazatok at lists.ghost.hu palyazatok at lists.ghost.hu
2012. Nov. 13., K, 10:47:02 CET


Cím: A NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉSI ALAP "CIVIL SZERVEZETEK MŰKÖDÉSI CÉLÚ
TÁMOGATÁSA 2013" c. PÁLYÁZATI KIÍRÁSA - (Pályázat kiírás kódja: NEA-13-M)
Kiíró: Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Határidő: 2012. 12. 10., 2012. 12. 11.
Pályázhat: egyesületek, alapítványok, szövetségek
-------------------------
A NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉSI ALAP ?CIVIL SZERVEZETEK MŰKÖDÉSI CÉLÚ TÁMOGATÁSA
2013? c. PÁLYÁZATI KIÍRÁSA
                     (Pályázat kiírás kódja: NEA-13-M)

A Közösségi környezet Kollégium; a Mobilitás és alkalmazkodás Kollégium;
Nemzeti összetartozás Kollégium; a Társadalmi felelősségvállalás Kollégium
valamint az Új nemzedékek jövőjéért Kollégium megbízásából az Emberi
Erőforrás Támogatáskezelő (a továbbiakban: Alapkezelő)  az egyesülési
jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről
és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil
tv.),  a Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes kérdésekről szóló
5/2012. (II.16.) KIM rendelet (a továbbiakban: NEAr.),  az
államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.),  az
államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011.
(XII.31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.), valamint  az európai uniós
versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és
a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III.22.) Korm. rendelet
alapján nyílt pályázatot hirdet civil szervezetek támogatására.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy jogszabályváltozás esetén a pályázati
kiírásban foglaltak módosulhatnak.
Jelen pályázati kiírás részét képezi a ?Pályázati Útmutató a NEA 2013. évi
működési pályázatokhoz? (a továbbiakban: Pályázati Útmutató), amely
letölthető a http://www.civil.kormany.hu/NEA, illetve a
http://www.emet.gov.hu linkeken.

1. A pályázat célja
A pályázat a civil társadalom erősítését, a civil szervezetek társadalmi
szerepvállalásának segítését szolgálja. A pályázat célja a civil
szervezetek működéséhez való hozzájárulás.

2. A támogatható tevékenységek
A projekteket- és szervezeteket megalapozó, kiszolgáló, fejlesztő és
adminisztráló, a törvényeknek való megfelelést segítő tevékenységek,
valamint a cél szerinti tevékenységek feltételeinek biztosítása.

3. A támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg mértéke
A rendelkezésre álló forrást az Emberi Erőforrások Minisztériuma biztosítja
a ?Nemzeti Együttműködési Alap? elnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat
(ÁHT: 332995) terhére.
A Kollégiumok az arra érdemes pályázatok között összesen a 2013. évi
támogatási forrás 60%-át (az előirányzat teljes összegének 54%-át; a
továbbiakban: működési keret) oszthatják szét.

4. A pályázat benyújtásának alapvető feltételei, keretei (a kollégiumok
közötti megoszlást lásd a linken található kiírás táblázatában)
Adománnyal kapcsolatos normatív elbírálású keret: a működési keret 1/6-od
része2
2 Amennyiben az adománnyal kapcsolatos normatív elbírálású keretet az
érvényes támogatási igények érvényesen kimutatott adományainak 5 %-a nem
éri el, a fennmaradó rész nem használható fel jelen pályázat keretében.
Visszatérítendő támogatás a teljes támogatási keretösszeg mértékéig
nyújtható.
Amennyiben a szövetségek részére szétosztható keretösszeg nem kerül
felhasználásra, a kollégiumok a nem szövetségként működő egyesületek,
továbbá alapítványok támogatására használhatják azt fel.

5. Pályázók köre
5.1. Pályázat benyújtására jogosult civil szervezetek Civil tv. 59. § (2)
bek.
Az alábbi szervezetek nyújthatják be elektronikus pályázatukat:
a. szövetség3 vagy
b. alapítvány, illetve egyesület (ide nem értve a szövetséget)

Az egyesület különös formája: tagja kizárólag alapítvány illetve egyesület
lehet; amennyiben a szervezet elnevezésében a ?szövetség? szó szerepel, az
nem feltétlenül jelenti, hogy szövetség formában működik (ha alapítványon,
egyesületen kívül más ? pl. természetes személy ? tagja is van, akkor nem
minősül szövetségnek)

Nem nyújthatnak be pályázatot:
- szakszervezetek,
- pártok,
- párt által alapított alapítványok,
- párt részvételével létrehozott egyesületek,
- munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezetek,
- biztosító egyesületek,
- egyházak,
- közalapítványok,
- jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli nonprofit gazdasági
társaságok,
- civil társaságok.

5.2. Pályázatból kizárt szervezetek
Nem jogosult az Alapból működési támogatásra az a civil szervezet, amely a
pályázat kiírásának évében, illetve a 2013-as költségvetés évben
költségvetési törvényben nevesítve részesül működési célú támogatásban.
Civil tv. 59. § (3) bek. Nem biztosítható költségvetési támogatás annak a
civil szervezetnek, amely az előző években a támogató által azonos célra
(működésre) biztosított költségvetési támogatás felhasználásával a
támogatási szerződésben foglalt kötelezettségét megszegve még nem számolt
el.  Ávr. 76. § (3) bek.

5.3. Érvénytelenségi okok
Civil tv. 62. § (2) bek.;  NEAr. 3. § (5) bek., 24. § (1) bek. b), (2)
bek.; 1. melléklet
? a nem megfelelő módon vagy határidőn túl benyújtott támogatási igény;
? a támogatási igény NEAr.-ben, valamint a pályázati kiírásban előírt
mellékletének hiánya;
? a támogatási igény valamint a mellékletként benyújtott dokumentumok
adatai közötti ellentmondás;
? a támogatási igény benyújtását megelőző lezárt üzleti évről szóló
számviteli beszámoló oldalhű digitális másolata nem került az EPER-ben vagy
a http://www.birosag.hu oldalon feltöltésre;
? ha a támogatási igényt benyújtó civil szervezetet a támogatási igény
benyújtásának évében (2012-ben) vette jogerősen nyilvántartásba a bíróság;
? ha a támogatási igényt benyújtó személy nem jogosult a szervezet
képviseletére4;
? ha a támogatási igény benyújtója a Civil tv. alapján nem jogosult az Alap
támogatására;
? az újabb támogatási igény, ha a támogatási igény benyújtója költségvetési
éven belül az újabb támogatási igényt a korábbitól eltérő kollégiumhoz
nyújtotta be (Jelen kiírás a 2013 tárgyévre vonatkozik, ezért lehetőség van
a megelőző pályázati programhoz képest eltérő kollégiumhoz beadni a
pályázatot);
? a NEA Tanács elnökének és tagjainak, a Kollégium elnökének és tagjainak,
valamint ezek közeli hozzátartozóinak érdekeltségi körébe tartozóként
összeférhetetlennek jelzett szervezet pályázata;
? ha a pályázónak nincs határidőben benyújtott, érvényes Regisztrációs
Nyilatkozata
? ha a pályázó a költségtérítés (pályázati díj) határidőben történő
átutalását elmulasztotta.

Ha a szervezet képviselőjének változását a szervezet elfogadott
jegyzőkönyvvel (legfőbb szerv ülése), alapítói határozattal és a bírósági
eljárás megkezdettségét igazoló okirattal támasztja alá a pályázat
benyújtásával egy időben (és az EPER regisztrációs nyilatkozattal
összhangban), az új képviselő is elfogadható benyújtóként.
Egyéb feltételek: A határon túli civil szervezet működési célú
támogatásnak nem lehet kedvezményezettje.  Civil tv. 56. § (4) bek. és 59.
§ (4) bek. Az Alap terhére csak visszatérítendő működési támogatás
nyújtható azon közhasznú jogállású civil szervezetnek, amely a pályázat
megjelenését megelőző utolsó lezárt üzleti évben beszámolóval igazolható
éves bevétele eléri vagy meghaladja az ötvenmillió forintot. Civil tv. 57.
§ (1) bek. ésNEAr. 14. § (1) bek. Egy szervezet jelen pályázati kiírásra
egy pályázatot nyújthat be, továbbá költségvetési éven belül az újabb
támogatási igényt a korábbival megegyező kollégiumhoz szükséges
benyújtani.(Jelen pályázati kiírás a 2013. költségvetési évet érinti, ezért
a 2012. évben benyújtott pályázatokhoz nem szükséges igazodni a kollégium
vonatkozásában. Más tevékenység-megjelölés esetén azonban az EPER
regisztrációs nyilatkozat módosítása szükséges lehet. A 2013-as NEA
pályázatok vonatkozásában szakmai pályázatot csak ugyanahhoz a kollégiumhoz
lehet majd benyújtani, amelyhez a jelen kiírásra pályázatot nyújtott be a
pályázó.)

6. A támogatási időszak, a támogatás formája
6.1. A támogatási időszak és a támogatás formája
A támogatási időszak a pályázó által a pályázatban megjelölt tevékenységi
kör alapján, a megfelelő Kollégium támogatásához kapcsolódó időszak (lásd
2. oldal táblázata).
A Kollégium a civil szervezet fenti időszakban felmerült költségeihez nyújt
vissza nem térítendő vagy visszatérítendő támogatást.  A költségvetési
támogatás igénybevétele utólagos elszámolás melletti előfinanszírozás vagy
beszámolást követő utófinanszírozás formájában történhet. Áht. 52. § (1) A
pályázatban csak a támogatási időszakot terhelő költségekre vonatkozó
számlák, bizonylatok számolhatók el, melyek pénzügyi teljesítése az
elszámolási határidő végéig megtörténik. Az elszámolás részletes szabályait
az ?Útmutató a NEA 2013. évi pályázatok szakmai és pénzügyi elszámolásához?
című segédlet tartalmazza.

7. Pénzügyi feltételek
7.1. A támogatás mértéke
A civil szervezet működéséhez a Kollégium nem ítélhet meg támogatást, ha a
támogatható költségek támogatásból finanszírozható teljes összege nem éri
el a 250.000,- Ft-ot, azaz a kettőszázötvenezer forintot. NEAr. 12. § (4)
bek. A támogatásról történő döntés során a támogatást igénylő által
benyújtott támogatási igénynél alacsonyabb összegű támogatás esetében az
igényt a kollégium által meghatározott költségcsökkentések végrehajtását
követően a NEAr. 7. melléklet szerint elkészített költségvetési tervben
költségsoronként arányosan kell csökkenteni.  NEAr. 4. § (5) bek. A jelen
pályázat keretében nyújtható támogatás legnagyobb összege 4.000.000,- Ft. A
támogatás legkisebb összege 250.000,- Ft,  NEAr. 12. § (4) bek.
Jelen pályázat keretében a saját forrás arányának legkisebb mértéke a
támogatási összeg 10 százaléka. A szükséges saját forrás biztosítása
történhet természetben ? különösen a közérdekű önkéntes munka5 igazolásával
? vagy készpénzben.  NEAr. 11. § (4) bek. Nem tekinthető saját forrásnak az
államháztartás központi alrendszeréből (pl. minisztériumoktól, elkülönített
állami alapokból) kapott más költségvetési támogatás.  Ávr. 76. § (2) bek.
A saját forrással a beszámolási kötelezettség keretében el kell számolni.

A közérdekű önkéntes tevékenységről szóló 2005. évi LXXXVIII. törvény
szerinti közérdekű önkéntes munka egy órára jutó értékének számításánál a
mindenkori kötelező legkisebb havi munkabér százhatvanad részét (a pályázat
kiírásakor ez óránként 581,25 Ft) kell figyelembe venni a civil szervezetek
gazdálkodása, az adománygyűjtés és a közhasznúság egyes kérdéseiről szóló
350/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 4. § (5) bekezdése alapján.

7.2. A finanszírozás módja
Jelen pályázat keretében visszatérítendő és vissza nem térítendő
támogatásra is pályázhatnak a civil szervezetek.  Előfinanszírozásra
vonatkozó kérelem esetén a támogatásból a támogatási időszak kezdő napjától
felmerült költségek finanszírozhatók.  NEAr. 3. § (1) bek. e) pont; Ávr.
78. § (2) bek.


8. Támogatásból elszámolható költségek köre
A támogatás terhére a NEAr. 6. melléklete szerinti, ? a Civil tv. 19. § (2)
bekezdés c) pontja alapján felmerült és a támogatási időszak kezdete,
valamint az elszámolási határidő vége között pénzügyileg is teljesült ?
költségek elszámolhatóak a civil szervezet működésével összefüggésben. A
támogatásból elszámolható költségekről részletes tájékoztatást nyújt a
Pályázati Útmutató. Jelen pályázat terhére? a pályázó szervezet működésének
fenntartását szolgáló ? működési költség számolható el.

9. Támogatásból el nem számolható költségek köre
A támogatás terhére kizárólag azok a NEAr. 6. mellékletében meghatározott,
továbbá a 8. pontban meghatározott költségek számolhatók el, amelyek a
támogatási időszakon belül merültek fel. Nem számolható el az olyan
támogatási időszakban felmerült költség, melynek pénzügyi teljesítése nem
történt meg az elszámolási időszak végéig. Jelen pályázat terhére nem
számolhatók el a pályázó által szervezett programok, rendezvények vagy más
projektek költségei. Nem számolhatók el a pályázó fenntartásában működő
intézmények költségei. Nem elszámolható kiadás a visszaigényelhető
előzetesen felszámított általános forgalmi adó (ÁFA visszaigénylésre
jogosult szervezetek költségvetésükben és elszámolásukban csak a
visszaigényelhető ÁFA nélküli (nettó) összegeket szerepeltethetik).

10. Az Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszer (EPER)
Az Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszer, melyet
EPER-nek rövidítünk, alkalmas a pályázatok internetes benyújtásától a
nyertes pályázatok lezárásáig a teljes folyamat nyomon követésére, a
pályázattal és a pályázatot benyújtó szervezettel kapcsolatos adatok
nyilvántartására. Az egyszerű regisztrációval naprakészen figyelheti
pályázatainak aktuális állapotát (státuszát) vagy az Alapkezelőhöz
benyújtott dokumentumokat.
Az EPER-t legkönnyebben úgy éri el, ha a www.emet.gov.hu oldalon az EPER
feliratra kattint vagy begépeli ezt a címet:
http://www.eper.hu/webeper/PALY/PalyBelep.aspx

11. A pályázatok benyújtásának módja és helye
Az érvényes pályázat benyújtásának előfeltétele az érvényes, az Alapkezelő
által visszaigazolt EPER regisztrációs nyilatkozat megléte, amely a
regisztrációs dokumentum megfelelő kitöltésével, nyomtatásával és
beküldésével, továbbá a költségtérítés megfizetésével érhető el. A
pályázatot kizárólag elektronikusan lehet benyújtani!

11.1. Regisztrációs Nyilatkozat
A pályázat benyújtását megelőzően minden, regisztrációval nem rendelkező
pályázónak a http://eper.hu/webeper/paly/palybelep.aspx honlapon
regisztrálnia kell magát az EPER-ben, amelyhez rendelkeznie kell egy
érvényes elektronikus levélcímmel (e-mail cím). A regisztrációval és a
Regisztrációs Nyilatkozat benyújtásával kapcsolatos információkat a
Pályázati Útmutató tartalmazza. Az EPER használatához, a regisztrációs
folyamat elvégzéséhez további segítséget nyújt a (www.emet.gov.hu) oldalról
letölthető ?Felhasználói kézikönyv? is.
Az EPER-ből kinyomtatott Regisztrációs Nyilatkozat (melyet a szervezet
képviselőjének/képviselőinek kell aláírnia) egy eredeti példányát postai
úton (1054 Budapest, Báthory u. 10.) legkésőbb a jelen pályázat beadási
határideje napján kell megküldeni! Ha 2012. évre érvényes regisztrációval
rendelkezik, kérjük, ellenőrizze az EPER-ben megadott adatait, amennyiben
változás történt vagy módosítást lát szükségesnek, az EPER-ből kinyomtatott
módosított Regisztrációs Nyilatkozat (melyet a szervezet
képviselőjének/képviselőinek kell aláírnia) egy eredeti példányát postai
úton (1054 Budapest, Báthory u. 10.) legkésőbb a jelen pályázat beadási
határideje napján kell megküldeni!  Emberi Erőforrás Támogatáskezelő 1054
Budapest, Báthory u. 10.

11.2. Költségtérítés
A pályázat benyújtásának feltétele a költségtérítés (pályázati díj)
átutalása. Ennek összege 3.000,- Ft, azaz háromezer forint. A
költségtérítést legkésőbb a pályázati beadási határidő végéig kell
befizetni, be nem fizetése vagy késedelmes teljesítése a pályázat formai
érvénytelenségét vonja maga után. Tekintettel arra, hogy jelen pályázat a
2013. költségvetési év keretére vonatkozik, a költségtérítést akkor is meg
kell fizetni, ha a szervezet 2012-ben valamely pályázatához (pl. NEA, NTP,
NEMZ, stb.) kapcsolódóan már fizetett díjat (EPER regisztrációs díj,
pályázati díj, stb.). A költségtérítést átutalással a következő
számlaszámra kell befizetni: 10032000-01451461-00000000. A közlemény
rovatban kérjük, pontosan tüntessék fel a szervezet adószámát, illetve a
?NEA-2013? megjelölést a beazonosíthatóság érdekében!

11.3. Pályázat benyújtásának helye:
A pályázatot kizárólag elektronikusan lehet benyújtani az alábbi oldalon:
www.eper.hu A pályázat elektronikus benyújtásának egyes lépéseit a
Pályázati Útmutatóban rögzített módon kell elvégezni.

11.4. Elektronikus pályázati adatlap
Az elektronikus pályázati adatlapot a pályázati kiírásban közölteknek
megfelelően hiánytalanul, azaz az elektronikus pályázati adatlap minden
kérdésére választ adva kell benyújtani. A pályázat benyújtásáig az EPER
rendszerbe fel kell tölteni a pályázó szervezet 2011. évről szóló (a
szervezet képviselője által aláírt) számviteli beszámolójának oldalhű
(teljes terjedelmében olvasható) digitális másolatát. Nem kell csatolni a
számviteli beszámolót, ha: a) a pályázat benyújtásáig 2012. év folyamán már
korábban csatolta a 2011. évről szóló (a szervezet képviselője által
aláírt) számviteli beszámoló oldalhű digitális másolatát és az EPER
rendszerben az elérhető, megnyitható, teljes terjedelmében olvasható vagy
b) a pályázat benyújtásáig http://www.birosag.hu oldalon elérhetővé vált a
pályázó szervezet 2011. évről szóló (a szervezet képviselője által aláírt)
számviteli beszámolójának oldalhű digitális másolata és az elérhető,
megnyitható, teljes terjedelmében olvasható.
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a szerződéskötésig szükséges
megküldeni az Alapkezelő részére a számviteli beszámoló letétbe helyezését
igazoló dokumentum (érkeztető bélyegzővel ellátott irat vagy ajánlott
küldeményként feladott levél feladóvevénye) egyszerű másolatát.

11.5. A pályázat benyújtási határideje
Az egyes kollégiumokhoz tartozó beadási határidőket A pályázat
benyújtásának alapvető feltételei, keretei c. táblázat (4. pont)
tartalmazza (Lásd a letölthető dokumentumokban).

12. A pályázat formai vizsgálata és tartalmi bírálata
12.1. A pályázat érvényességének vizsgálata
A benyújtott (azaz véglegesített) pályázatokat az EPER automatikusan
iktatja és pályázati azonosítóval látja el. A támogatási igény Alapkezelő
általi formai vizsgálatára, annak beérkezésétől számított 15 napon belül
kerül sora beérkezés sorrendjében.  NEAr. 3. § (5) bek. A formai bírálat
szempontjait az alábbi táblázatban olvashatja. Úgy készítettük el a
táblázatot, hogy annak segítségével már a pályázat beadása előtt
önellenőrzést végezhet. Mivel a táblázatban olvasható szempontok szerint
fogja az Alapkezelő a beérkezett pályázatok formai követelményeit
ellenőrizni, majd érvényességi megállapítást tenni, ezért javasoljuk, hogy
ellenőrizze végig pályázatát beküldés/véglegesítés előtt!   A formai
bírálat szempontjai, ellenőrző listája:

12.2. Az érvényesség megállapítása
Formai szempontból érvényes az a pályázat, mely a formai szempontok
mindegyikének maradéktalanul megfelel.  Az Alapkezelő kizárólag formai
szempontból vizsgálja a benyújtott pályázatokat.  A NEA pályázatai esetében
formai hiánypótlásra nincs lehetőség, ezért, ha a beadott pályázat formai
hibát tartalmaz, akkor az Alapkezelő a támogatási igényt érvénytelenné
nyilvánítja és elutasítja. NEAr. 3. § (5) bek.

12.3. Adományhoz kapcsolódó normatív kiegészítés
Az adományhoz kapcsolódó normatív kiegészítés része a működési támogatási
igénynek (pályázatnak).
Amennyiben a pályázathoz mellékelt, a pályázat benyújtását megelőző évre
(2011-re) vonatkozó számviteli beszámoló alapján a civil szervezet
adományban részesült6, a civil szervezet jogosult az adományhoz
kapcsolódóan ?az adomány összegének 5%-áig ? működési támogatásra. (Arra
való jogosultság esetén az adományhoz kapcsolódó támogatási igényt az
érkezés sorrendjében tartalmi bírálat nélkül ki kell elégíteni. Ha a
pályázó adományhoz kapcsolódó normatív kiegészítést igényelt, de arra nem
jogosult, illetve ha ezt az igényt a teljes támogatási összeg meghaladja,
kollégiumi bírálatra kerül sor azzal, hogy a támogatási igényből nem kerül
levonásra a jogosulatlanul igényelt normatív kiegészítés összege.)  Civil
tv. 56. § (1) bek. a); NEAr. 12. § (3) bek.
6 Az igénybevétel feltétele, hogy a 2011. évről szóló számviteli beszámoló
eredménykimutatásában / eredménylevezetésében szerepeljen külön soron az
adomány összege. 7Bár az Alapkezelőnek a pályázat beérkezésétől számítva 15
nap áll rendelkezésre a formai bírálatra, a jogorvoslati lehetőség miatt a
végleges lista az érvényes pályázatokról csak később, a beadási határidőtől
számított hatvan nap múlva áll rendelkezésre.

12.4. A pályázat tartalmi elbírálása
A pályázatok szakmai (tartalmi) bírálatát a NEA kollégiumai végzik a 2. sz.
melléklet szerinti szempontok alapján. Az Alapkezelő a támogatási igény
benyújtási határidejének lejártát követő hatvan7 napon belül megküldi az
illetékes kollégium részére döntéshozatal céljából az érvényes támogatási
igények adatait tartalmazó listát.  A pályázatok tartalmi elbírálása
pontozás alapján történik. A bírálólap jelen pályázati kiírás melléklete. A
kollégium a pályázatokat tételesen megvizsgálja, tartalmilag értékeli és
pontozza, majd rangsort állít fel pontszám szerinti csökkenő sorrendben.
Minden szakmailag elfogadható pályázathoz kapcsolódóan a kollégium
meghatározza, hogy mekkora (a támogatási igényben szereplőnél kisebb vagy
egyenlő) támogatási összegben részesül a pályázó, amennyiben a pályázóra
vonatkozó keret rendelkezésre áll. A kollégium a bírálat során az alábbi
támogató döntéseket hozhatja:
- a szakmailag megfelelő pályázat támogatása;
- a szakmailag megfelelő pályázat feltételes (várólistás) támogatása

A kollégium további döntése lehet a tartalmi bírálat során:
- a pályázat szakmai tartalmának hiánypótoltatása (a végül hiánypótolt,
szakmailag megfelelő pályázat kizárólag várólistára kerülhet);
- a pályázat elutasítása.

A kollégium a tartalmi hiánypótlási döntéssel érintett szervezetek
listájáról a hiánypótlás elvárt tartalmának meghatározása mellett értesíti
az Alapkezelőt. A hiánypótlási felhívást az Alapkezelő az EPER-en keresztül
juttatja el az igénylőnek. A hiánypótlást nyolc napon belül kell a civil
szervezetnek az EPER-ben elvégezni.

13. Az elbírálás határideje
A kollégium a formai bírálatot (az érvényes pályázatok adatait tartalmazó
végleges lista kézhezvételét) követően az érvényes támogatási igények
végleges adatait tartalmazó lista kézhezvételétől számított 15 napon belül
dönt, amennyiben tartalmi hiánypótlásra nincs szükség. NEAr. 4. § (2) bek.

14. Pályázók döntést követő kiértesítése
A kollégiumi támogatási döntés meghozatalát és a Tanács elnökének egyetértő
nyilatkozatát követően az Alapkezelő tizenöt napon belül írásban
tájékoztatja a támogatási igény benyújtóját a döntésről.  Támogatási igény
feltételes elfogadása továbbá elutasító döntés esetén az Alapkezelő
elektronikus úton küld értesítést öt napon belül (a döntési lista aláírását
követően), amely tartalmazza a feltételes támogatás feltételeit, illetve az
elutasítás indokait.
A pályázatokkal kapcsolatos döntések az NEA honlapján, a http://
www.civil.kormany.hu-n, illetve a http://www.emet.gov.hu honlapon is
közzétételre kerülnek. Az értesítésben a támogatási szerződés megkötése
érdekében az Alapkezelő felhívja a támogatást igénylő civil szervezetet a
szerződéskötéshez szükséges dokumentumok megküldésére és egyben megküldi a
támogatási szerződés tervezetét.

15. Jogorvoslati lehetőség
A támogatás igénylője vagy a kedvezményezett kifogást nyújthat be, ha a
pályázati eljárásra, a támogatási döntés meghozatalára, a támogatói
okiratok kiadására vagy a támogatási szerződések megkötésére, a
költségvetési támogatás folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárás
véleménye szerint jogszabálysértő. A kifogást az Alapkezelő címére postai
úton, de az emberi erőforrások miniszterének címezve kell benyújtani a
kifogásolt döntés közlésétől számított öt munkanapon belül.  Ávr. 90. § (1)
bek.

16. Szerződéskötés
A támogatási döntéséről szóló értesítő levelek tartalmazzák a
szerződéskötés feltételeit és az ahhoz szükséges dokumentumok beküldési
határidejét, módját, valamint a támogatási szerződés példányait. A
támogatási szerződés elválaszthatatlan melléklete az Általános Szerződési
Feltételek. A támogatás igénybevételére a támogatási szerződés keretei
között van lehetőség.  Ávr. 71. § (1) bek.; NEAr. 5. § (1), (3) bek.
Amennyiben a kedvezményezett mulasztásából a támogató által meghatározott
határidőtől számított további harminc napon belül nem kerül sor a
szerződéskötésre, a támogatási döntés hatályát veszti. Ha a kedvezményezett
mulasztását kimenti és az a támogató megítélése szerint méltányolható okból
származik, jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a szerződéskötésre az
általa megállapított határidőt követő harminc napon belül az eredeti
határidőnél nem hosszabb időtartamú új határidőt állapíthat meg.  Ávr. 71.
§ (2) bek. A döntéskor megítélt összeg legalább 10%-ának mértékéig saját
forrást kell biztosítani (vagyis az igényelt és megítélt összeg arányában
csökkenthető a vállalt saját forrás mértéke is). A készpénzben
rendelkezésre álló saját forrás rendelkezésre állását a támogatási
szerződés megkötésekor igazolni kell a Pályázati Útmutatóban leírtak
szerint. Az Alapkezelő a beérkezett dokumentációkat megvizsgálja, és
amennyiben a szerződéskötéshez szükséges dokumentumok valamelyike nem áll
rendelkezésére vagy hiányos, az Alapkezelő a kedvezményezettet 8 napos
határidővel, egy alkalommal hiánypótlásra szólítja fel.  Amennyiben a
kedvezményezett a hiánypótlást nem, vagy késedelmesen teljesíti, az
Alapkezelő tájékoztatja a kollégiumot. A támogatásban részesülővel a
szerződéskötéshez szükséges valamennyi feltétel határidőben való
teljesülése esetén az Alapkezelő által előkészített támogatási szerződést
az Alapkezelő köti meg. A szerződés aláírására a szerződés megkötéséhez
szükséges valamennyi dokumentum hiánytalan beérkezését követő 15 napon
belül kerül sor. Szerződéskötés után a kedvezményezett szervezetnek
lehetősége van költségvetésének módosítására. Azonban új sor nyitására
nincs lehetőség, kizárólag a kollégium által jóváhagyott sorokat lehet
áttervezni.

17. A támogatás folyósítása
A finanszírozás módjára vonatkozó támogatási döntés a támogatást igénylő
szervezet előfinanszírozásra vonatkozó kérelme hiányában utófinanszírozás.
NEAr. 3. § (1) e), 4. § (6) bek.
A folyósításra kerülő költségvetési támogatásból a költségvetési
támogatásban részesülő szervezetet terhelő köztartozás összege
visszatartásra kerül és az állami adóhatóság megfelelő bevételi számláján
jóváírásra kerül.  Áht. 52. § (3) bek. A támogatás folyósításának
feltételeit a NEAr. rendelkezései, valamint egyéb vonatkozó jogszabályok
alapján a kollégium határozza meg. A kifizetés feltételeit a nyertes
pályázókat kiértesítő levél, valamint a támogatási szerződés tartalmazza.
Előfinanszírozás esetén a támogatási összeg átutalása a támogatási
szerződés mindkét fél általi aláírását követő 15 napon belül,
utófinanszírozás esetén az elszámolás elfogadását követően kerül sor.

18. A támogatás felhasználására és elszámolására vonatkozó feltételek
18.1. Módosítási kérelem
A kedvezményezett a támogatási szerződés adatainak változása esetén köteles
módosítási kérelmet benyújtani az EPER-ben.

18.2. Nyilvánosság
A támogatásban részesült pályázóknak nyilvánossá kell tennie, hogy
működését, illetve programjait a Nemzeti Együttműködési Alap támogatja. A
nyilvánosság minimális követelményei, amennyiben az releváns:
- a szervezet székhelyén/működési helyén kihelyezett tájékoztató felirat;
- honlap működtetése esetén, a Nemzeti Együttműködési Alap támogatóként
történő megjelenítése;
- esemény megvalósítása esetén az esemény hivatalos irataiban történő
feltüntetés (meghívó, jelenléti ív, sajtóközlemény), valamint az esemény
helyszínén tájékoztató felirat;
- kiadványok esetén, a kiadványban támogatóként történő feltüntetés.

18.3. Elszámolás
A kedvezményezettek a támogatás (beleértve a normatív, adomány utáni
kiegészítést) és az elvárt saját forrás felhasználásáról a támogatási
szerződés és a gazdálkodásukra vonatkozó előírások szerint kötelesek számot
adni, melyről a Pályázati Útmutató ad tájékoztatást. I. Felhívjuk a
figyelmüket, hogy a pénzügyi elszámolás része: a) a költségvetési tervben
szereplő tételek felhasználására vonatkozó számlaösszesítő, b) a
költségvetési támogatás felhasználását igazoló számlák, számviteli
bizonylatok eredeti példányának záradékolt és hitelesített másolatai a
költségvetési terv szerinti bontásban (a 100.000.-Ft. alatti pénzügyi
dokumentum-másolatokat nem szükséges beküldeni, de a számlaösszesítőre fel
kell vezetni és az eredeti példányt záradékolni is kell), c) kifizetést
igazoló bizonylatok, valamint az ezekhez kapcsolódó dokumentumok, d) az
Ávr. 80 § (4) bekezdése értelmében a pénzügyi teljesítési nyilatkozat
beküldése. II. Felhívjuk a figyelmüket, hogy a szakmai beszámoló része: a)
elektronikus szakmai adatlap, b) kötelezően előírt, vagy a pályázati
programban vállalt dokumentumok (kiadványok, szórólapok, stb.)
A beszámoláshoz szükséges formanyomtatványok letölthetők a
www.civil.kormany.hu és a www.emet.gov.hu honlapokról. A szakmai beszámoló
és pénzügyi elszámolás (együttesen a továbbiakban: elszámolás)
benyújtásának (postára adás) végső határideje a támogatási időszak leteltét
követő 30. nap, de legkésőbb a 2. oldal táblázata szerinti napot követő
harmincadik nap. NEAr. 6. § Szabályszerű elszámolás esetén az Alapkezelő a
kézhezvételt követő hatvan napon belül értesíti az elszámolás benyújtóját
az elszámolás elfogadásáról. A kollégium részére az el nem fogadott
elszámolással kapcsolatos előterjesztés az elszámolás kézhezvételét követő
hatvan napon belül kerül megküldésre. NEAr. 7. § (1) bek. Amennyiben a
folyósításra kerülő költségvetési támogatásból a költségvetési támogatásban
részesülő szervezetet terhelő köztartozás összege visszatartásra került, a
kedvezményezett támogatási szerződésben foglalt beszámolási kötelezettsége
a teljes megítélt összeg vonatkozásában fennáll, így az a visszatartott
költségvetési támogatásnak megfelelő összegű köztartozásra is kiterjed.

Továbbiak a pályázathoz tartozó dokumentumokban



-- 
This email was Anti Virus checked by Sophos UTM. http://www.sophos.com/products/unified.aspx


További információk a(z) Palyazatok levelezőlistáról