[Pályázatok] Gyermekjóléti alap- és gyermekvédelmi szakellátás / TÁMOP 5.4.1

palyazatok at lists.ghost.hu palyazatok at lists.ghost.hu
2011. Feb. 15., K, 08:24:13 CET


Cím: Gyermekjóléti alap- és gyermekvédelmi szakellátás / TÁMOP 5.4.1
Kiíró: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet
Határidő: 2011. 02. 25.
Pályázhat: gyermekjóléti alap-, illetve gyermekvédelmi szakellátással
foglalkozó intézmények
-------------------------
A Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet
a TÁMOP 5.4.1 "Szociális szolgáltatások modernizációja" kiemelt projekt I.
                                  pillér
                             pályázatot hirdet
               szakmai szabályozó dokumentumok modellezésére
    (TÁMOP 5.4.1, I.5.2.1. Gantt-, valamint VI/529-es költségvetési sor
                                 terhére)
             Gyermekjóléti alap- és gyermekvédelmi szakellátás

A TÁMOP 5.4.1 kiemelt projekt lehetőséget kínál arra, hogy a szociális
szolgáltatások szakmai szabályozói több száz szakember együttműködésével-,
az elméleti tudás és gyakorlati tapasztalat egységében kerülhessen
kidolgozásra, illetve kipróbálásra. A "Szociális és gyermekvédelmi
szabályozó rendszer kidolgozása" pillér keretében a hazai és nemzetközi
előzmények figyelembevételével munkacsoportokban dolgozó szakértők
elkészítettek a modellezés során kipróbálásra kerülő szakmai szabályozó
anyagokat a gyermekjóléti alap- és gyermekvédelmi szakellátás, a
családsegítés, illetve a bentlakásos idősellátás szolgáltatásaira
vonatkozóan. A dokumentumok létrehozásában több mint 100, saját területének
specifikumait kiválóan ismerő szakértő vett részt. A szabályozó anyagok
elérhetőek a http://www.modernizacio.hu -n.
A modellezésbe a nevezett területeken dolgozó 200 szakembert és 2000
igénybevevőt tervezünk bevonni, annak érdekében, hogy a mindennapi
gyakorlatban szerzett tapasztalatok az átdolgozás során beépülhessenek a
szabályozó anyagokba. Az intézményekben zajló modellezést részterületekért
felelős tutori rendszer felügyeli. A tutorok a modellezés során állandó
kapcsolatban állnak a pillér vezetésével, illetve a meghatározott
szolgáltatási területükön tevékenykedő modellező munkatársakkal. A tutorok
nyomon követik a folyamatokat, az előre meghatározott felülvizsgálati
pontokon összegző elemzéseket készítenek, illetve folyamatos támogatást
nyújtanak a modellező munkatársaknak. A tutorokat a pillér foglalkoztatja,
illetve rendeli az egyes szolgáltatási területeken keresztül a modellezést
végző szakemberekhez.

1. A pályázati kiírás célja
1.1 Jelen pályázatot a gyermekjóléti alap- és gyermekvédelmi szakellátás
számára hirdetjük meg, ami az elkészült, majd széleskörű szakmai vitát
követően revideált szakmai szabályzó dokumentumok széleskörű modellezését
szolgálja.
1.2 A modellezés célja a szabályozó anyagok gyakorlati kipróbálása, és a
tapasztalatok beépítése a fejlesztési folyamatba. A kiválasztásra kerülő
intézményekben a modellezés 5 hónapon keresztül, 2011. március 14-e és
augusztus 14-e közötti időszakban, személyes-, illetve on-line tutori
támogatás mellett a projekt biztosította webfelületen történő
adminisztráció mentén valósul meg.

2. A pályázat tartalma
A pályázó szervezet a TÁMOP 5.4.1 program Szabályozási pillérében létrejött
szakmai szabályzó anyagokat - azok gyakorlati megvalósíthatóságát - az
intézmény működési keretei között, az adott területen szakértői szintű
tudással rendelkező szakembereivel, a napi gyakorlati tevékenységet nem
akadályozva modellezi. A gyermekjóléti alap- és gyermekvédelmi szakellátás
területén összesen 100 modellező szakembert, s minimum 1000 igénybevevőt
vonunk be a modellezés 5 hónapos folyamatába.
A pályázó a pályázati dokumentációban megnevezi a modellezés folyamatába
bevonni tervezett munkatársait, s mellékeli szakmai önéletrajzukat. A
modellezés folyamatába bevont intézményekben kiválasztásra kerülő
szakemberek a modellezés teljes időtartama alatt on-line felületen a
szabályozó dokumentumok munkakörükkel összefüggő adminisztrációját
valósítják meg.

3. Pályázati feltétel
Pályázatot nyújthatnak be olyan gyermekjóléti alap-, illetve gyermekvédelmi
szakellátással foglalkozó intézmények, amelyek megfelelnek a következő
feltételeknek:
3.1 Azon intézmények pályázhatnak, amelyek rendelkeznek legalább 3 éves
működéssel, hatályos működési engedéllyel, valamint alapdokumentációk
meglétével: Alapító Okirat, Szervezeti és Működési Szabályzat, Szakmai
Program a gyermekjóléti alap- illetve gyermekvédelmi szakellátás területén,
amelyeket másolatban csatolnak a pályázathoz.
3.2 Az intézmények az alábbi szolgáltatási területeken biztosítanak
ellátást: gyermekjóléti szolgáltatás, bölcsőde, családi napközi, gyermekek
átmeneti otthona, családok átmeneti otthona, nevelőszülő, gyermekotthon,
Területi gyermekvédelmi szakszolgálat.
3.3 Az intézmény vezetője nyilatkozik arról, hogy a pályázót nem terheli
köztartozás, illetőleg nem áll felszámolás, végelszámolás vagy csődeljárás
hatálya alatt.
3.4 Az intézmény vezetője nyilatkozik arról, hogy a modellezést megelőző,
előreláthatólag 2011. 03. 07-11-e között megrendezésre kerülő kétszer
egynapos budapesti felkészítő tréningre a kiválasztott munkatársak
részvételét, s utaztatását biztosítja.
3.5 Az intézmény vezetője nyilatkozik arról, hogy szélessávú Internet
kapcsolattal rendelkezik, s a projektben szerepet vállaló munkatársak
részére számítógépet, illetve Skype hozzáférést biztosít a modellezés
teljes időtartamára vonatkozóan.
3.6 Az intézmény vezetője nyilatkozik arról, hogy vállalja a modellezés
folyamatához kapcsolódó hatásvizsgálatban történő részvételt.
3.7 Az intézmény vezetője nyilatkozik arról, hogy a pályázati
dokumentációban szerepelteti azon munkatársainak szakmai önéletrajzát,
akiket a modellezési folyamatba bevonni tervez.
3.8 Az intézmény vezetője nyilatkozik arról, hogy a pályázati
dokumentációban feltűnteti annak a munkatársának nevét, s elérhetőségeit,
aki az intézmény nevében a modellezéssel kapcsolatban a fejlesztési
folyamat teljes időtartama alatt eljárhat.
3.9 A modellezést végző intézmény vezetője nyilatkozik arról, hogy a
modellezés megkezdése előtti időtartamban a szabályozó dokumentumok
meghatározta sztenderdek alapján értékeli saját intézményének működését.
Azokon a területeken, ahol a gyakorlat során nem teljesülnek a
sztenderdekben megfogalmazta elvárások, a modellezés időtartam alatt az
intézmény szakmai fejlesztést hajt végre. A modellezés végeztével az
intézmény, illetve annak vezetője szakmai beszámolót készít a szabályozó
dokumentumok szerinti működés tapasztalatairól.
3.10 A modellezést végző intézmény vezetője nyilatkozik arról, hogy az
intézmény fenntartója hozzájárul a modellezésben történő részvételhez.
3.11 A modellező szakember vállalja, hogy
3.11.1 részt vesz a modellezési programot megelőző egynapos vagy kétnapos
budapesti felkészítő tréningen, amelyre előreláthatólag 2011. március 7-11
között kerül sor.
3.11.2 a modellezés teljes időtartama alatt a munkakörével összefüggő
eseteket az on-line modellezési adatlapok felhasználásával, a tutorok
iránymutatásának megfelelően dokumentálja a projekt által biztosított
webfelületen.
3.11.3 meghatározott felülvizsgálati pontokon összegző értékelést készít a
projekt előrehaladásáról a rendelkezésére bocsátott értékelő lapok
segítségével.
3.12 Az intézmény keretében modellezést végző szakembereknek rendelkezniük
kell felsőfokú szakirányú végzettséggel, (a 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet
előírásainak megfelelően), valamint legalább öt éves szakmai tapasztalattal
. Az Internet, illetve az MS Office felhasználói szintű ismerete
alapkövetelmény a modellezésben közreműködni kívánó munkatársakkal szemben.

4. A finanszírozás pénzügyi keretei
4.1 Szerződéseket a TÁMOP 5.4.1 "Szociális szolgáltatások modernizációja"
kiemelt projekt a kiválasztott intézményekkel köti.
4.2 A modellezési tevékenység ellátására szóló szerződésben meghatározott
szakértői kapacitás jelen pályázati kiírás keretében a gyermekjóléti alap-,
illetve gyermekvédelmi szakellátás területeire vonatkozóan összesen bruttó
57, 8 millió Ft.
4.3 A TÁMOP 5.4.1 "Szociális szolgáltatások modernizációja" kiemelt projekt
a modellezés teljes időtartamára bevont szakemberek után egységesen bruttó
25 e Ft * 23 szakértői nap/szakértő fizet a modellezésbe bevont
intézményeknek.
4.4 Az intézmény vezetője vállalja, hogy a modellezésben résztvevő
munkatársak modellezéshez kapcsolódó feladatainak ellátását biztosítja,
illetve munkájukért előre meghatározott mértékű kiegészítő juttatásban
részesülnek.
4.5 A pályázó intézmény jogosult megnevezni a modellezésbe bevonni
tervezett munkatársait, de a fejlesztési folyamatban résztvevő
munkatársakat, a benyújtott szakmai önéletrajzok alapján a pillér vezetése
jogosult kiválasztani.
4.6 Az intézmény felel minden modellezési folyamatba bevont munkatársának
teljesítéséért.

5. Kizáró okok
5.1 A gyermekjóléti alap- és gyermekvédelmi szakellátások szabályozó
dokumentumok modellezésére nem kerülhet sor abban az intézményben, amelynek
munkatársai a TÁMOP 5.4.1 kiemelt projekt "Szociális és gyermekvédelmi
szabályozó rendszer kidolgozása" pillér gyermekjóléti alap- és
gyermekvédelmi szakellátások Területi Szakértői Csoportjának tagjaiként
szerepet vállaltak a szabályozási dokumentumok létrehozásában.
5.2 Nem köthető szerződés azon pályázóval, aki a döntés tartalmát érdemben
befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy
ilyen nyilatkozatot tett.
5.3 Nem köthető szerződés azon pályázóval, amely csőd-, felszámolási,
végelszámolási, vagy egyéb - megszüntetésére irányuló jogszabályban
meghatározott - eljárás, illetve külön törvény szerinti adósságrendezési
eljárás alatt áll.

5.4 Nem köthető szerződés azon pályázóval, amelynek esedékessé vált és meg
nem fizetett köztartozása van.
5.5 Nem köthető szerződés azon pályázóval, akivel szemben a közpénzekről
nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 6.-
(1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség fennáll; amely jogszabályban a
támogatói okirat kiadásának vagy a szerződés megkötésének feltételeként
meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, dokumentumokat nem nyújtja be
vagy a megtett nyilatkozatát visszavonja.
5.6 Nem köthető szerződés azon pályázóval, amely nem felel meg az
államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15. §-ban előírt,
rendezett munkaügyi kapcsolatok törvényben meghatározott követelményeinek.
5.7 Nem köthető szerződés azon pályázóval, amely szervezetet az
államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet
120. - (2) bekezdésében meghatározott kizáró okok hatálya alatt áll.
5.8 Nem köthető szerződés azon pályázóval, amely a 292/2009. (XII. 19.)
Korm. rendelet értelmében a pályázat befogadásának feltételeként nem tesz
írásbeli nyilatkozatot annak tudomásul vételéről, hogy lejárt esedékességű,
meg nem fizetett köztartozás esetén a pályázót a köztartozás megfizetéséig
a megbízási díj nem illeti meg, az esedékes támogatások folyósítása a
292/2009.. (XII. 19.) Korm. rendelet 113. - (2) bekezdése c) pontja szerint
felfüggesztésre kerül, illetve az Áht. 13/A §-ának (6) bekezdése alapján az
esedékes támogatás a köztartozások megfizetése érdekében - a támogatás
ellenében vállalt kötelezettségeket nem érintő módon - visszatartásra
kerül.
5.9 Nem köthető szerződés azon pályázóval, amely tevékenysége a hatályos
környezetvédelmi előírásoknak nem felel meg.
5.10 Nem köthető szerződés azon pályázóval, amely működéséhez a szükséges
hatósági engedélyekkel nem rendelkezik.
5.11 Nem köthető szerződés azon pályázóval, amely a szerződés iránti
pályázat benyújtását megelőző három naptári éven belül az államháztartás
alrendszereiből, az Európai Unió előcsatlakozási eszközeiből, vagy a
strukturális alapokból juttatott valamely támogatással összefüggésben a
támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét neki felróható okból nem
vagy csak részben teljesítette, kivéve a vis maior esetét.

6. A pályázatok elbírálása
Az ország településszerkezetének, illetve a szakmai rendelet
létszámelőírásaiból fakadó sajátosságoknak megfelelően a modellezésre
jelölendő intézményi típusok a szolgáltatások szerkezetében megjelenő
tipikus struktúrák alapján a következők szerint kerülnek meghatározásra:
6.1 Település szerinti
a. Alapellátás
- Nagyváros /50 000 fő feletti/
- Kisváros /10 000-50 000 fő közötti/
- 2000-10 000 fő közötti település
- 2000 fő alatti település

b. Szakellátás
- Főváros
- Megyei jogú város
- Nagyváros /50 000 fő feletti/
- Kisváros /10 000-50 000 fő közötti/
- 2000-10 000 fő közötti település
- 2000 fő alatti település

6.2 Fenntartó szerinti
a. Alapellátás
- Többcélú kistérségi társulás fenntartásában
- Települési önkormányzati fenntartásban
- Egyéb /civil, egyházi/ fenntartásban

b. Szakellátás
- Megyei önkormányzati fenntartásban
- Megyei jogú városi fenntartásban
- Fővárosi fenntartásban
- Egyéb /civil, egyházi/ fenntartásban

6.3 Intézmény típusa szerinti
a. Alapellátás
- Egyszemélyes
- Integrált
- Tiszta profilú

b. Szakellátás
- Tiszta profilú
- Integrált
A felsorolt szempontsor alapján a modellező intézmények kiválasztásánál az
alábbi helyszínekre vonatkozó struktúra kerül érvényesítésre
1. nagyvárosi intézmény (50 efő lakosságszám felett), többcélú kistérségi
társulás fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban (szakellátás),
integrált
2. nagyvárosi intézmény (50 efő lakosságszám felett), települési
önkormányzati fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban
(szakellátás), integrált
3. nagyvárosi intézmény (50 efő lakosságszám felett), egyéb (civil,
egyházi) fenntartásban (alapellátás) vagy megyei fenntartásban
(szakellátás), integrált
4. nagyvárosi intézmény (50 efő lakosságszám felett), többcélú kistérségi
társulás fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban (szakellátás),
tiszta profilú
5. nagyvárosi intézmény (50 efő lakosságszám felett), települési
önkormányzati fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban
(szakellátás), tiszta profilú
6. nagyvárosi intézmény (50 efő lakosságszám felett), egyéb (civil,
egyházi) fenntartásban (alapellátás) vagy megyei fenntartásban
(szakellátás), tiszta profilú
7. kisvárosi intézmény (10-50 efő lakosságszám), többcélú kistérségi
társulás fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban (szakellátás),
integrált
8. kisvárosi intézmény (10-50 efő lakosságszám), települési önkormányzati
fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban (szakellátás),
integrált
9. kisvárosi intézmény (10-50 efő lakosságszám felett) egyéb (civil,
egyházi) fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban (szakellátás),
integrált
10. kisvárosi intézmény (10-50 efő lakosságszám), többcélú kistérségi
társulás fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban (szakellátás),
tiszta profilú
11. kisvárosi intézmény (10-50 efő lakosságszám), települési önkormányzati
fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban (szakellátás), tiszta
profilú
12. kisvárosi intézmény (10-50 efő lakosságszám felett) egyéb (civil,
egyházi) fenntartásban (alapellátás) és megyei fenntartásban (szakellátás),
tiszta profilú
13. fővárosi intézmény, fővárosi illetve kerületi fenntartásban, integrált
14. fővárosi intézmény, fővárosi illetve kerületi fenntartásban, tiszta
profilú
15. megyei jogú város, megyei jogú város fenntartásban, integrált
16. megyei jogú város, megyei jogú város fenntartásban és/vagy megyei
fenntartásban (szakellátás), tiszta profilú
17. megyei jogú város, kistérségi fenntartásban és/vagy megyei
fenntartásban (szakellátás), integrált
18. megyei jogú város, kistérségi fenntartásban és/vagy megyei
fenntartásban (szakellátás), tiszta profilú
19. megyei jogú város, egyéb (civil, egyházi) fenntartásban, integrált
20. megyei jogú város, egyéb (civil, egyházi) fenntartásban, tiszta profilú
21. község, többcélú kistérségi társulás fenntartásban, integrált
22. község, települési önkormányzati fenntartásban, integrált
23. község, egyéb (civil, egyházi) fenntartásban, integrált
24. község, többcélú kistérségi társulás fenntartásban, tiszta profilú
25. község, települési önkormányzati fenntartásban, tiszta profilú
26. község, egyéb (civil, egyházi) fenntartásban, tiszta profilú
27. község, települési önkormányzati fenntartásban, egyszemélyes
28. község, egyéb (civil, egyházi) fenntartásban, egyszemélyes

A felhívásban meghatározott pályázati feltételeknek megfelelő jelentkezők
közül a fentebb részletezett szempontsor alapján a pillérvezető és a
Területi Szakértői Csoport tagjai közösen választják ki a modellezésben
résztvevő intézményeket. A kiválasztási folyamatban a pillérvezető és a
Területi Szakértői Csoport tagjai személyesen is megkereshetik pályázókat a
pályázat szükség szerinti kiegészítésének, pontosabb meghatározásának
céljával. Az elbírálást követően a nyertes jelentkezőkkel a TÁMOP 5.4.1
kiemelt projekt szerződést köt a modellezésben történő részvételre.
6.4 A kiválasztásnál előnyben részesítjük
- a hátrányos helyzetű kistérségben működő szolgáltatókat
- azokat a különböző típusú pályázó szolgáltatókat, amelyek egymáshoz közel
eső területekről jelentkeznek (konzorciumi megállapodás nem szükséges, de
méltányoljuk, ha az egy földrajzi területről jelentkező intézmények
munkájuk során korábban is együttműködtek, és ezt például egy ad hoc
munkacsoport megalakulásáról szóló jegyzőkönyvvel jelzik)
- a módszertani feladatot ellátó intézményeket

7. Szerzői jogi kérdések
A modellezési tevékenység eredményeképpen létrejövő szellemi termék a
megrendelőként szerződő kiíró tulajdonában megy át, aki azt szellemi
köztulajdonná kívánja tenni. A felkért intézménynek / modellezőnek
tudomásul kell venniük, hogy az elkészült szellemi termékek köztulajdonná
válnak, amelyek további szabad felhasználásához, átdolgozásához,
továbbfejlesztéséhez, más szakértői feladatok elvégzéséhez, vagy azok
gyakorlati alkalmazásához nem szükséges az intézménynek / modellezőnek
hozzájárulása, illetőleg bármilyen felhasználás esetén az intézménynek /
modellezőnek - saját szerződése szerinti vállalkozási díjon felül - további
díjazásra nem tarthat igényt.

8. A pályázat benyújtási határideje 2011. február 25. 16 óra 30 perc
A határidő az elektronikusan megküldött pályázat beérkezésének idejére
vonatkozik. A pályázat benyújtásának tényét és annak tartalmát az
adatvédelmi előírásoknak megfelelően kezeljük.

9. A pályázat eredményhirdetési határideje 2011. március 2. 16 óra 30 perc
A kiíró tájékoztatja a pályázókat arról, hogy a pályázaton nyertes
jelentkezők nevét és címét honlapján közzéteszi a modellezői szerződés
megkötésének tényére történő utalással. A meg nem felelt pályázók azon az
e-mail címen kapnak értesítést, amelyről pályázati jelentkezésüket

10. A pályázat benyújtásának módja
10.1 A pályázati dokumentációnak tartalmaznia szükséges a pályázati
feltételek elfogadásáról és tudomásul vételéről szóló nyilatkozatokat mind
a pályázó vállalkozás, mind pedig a személyes közreműködő szakértő
részéről. (Lásd 1. számú és 2. számú mellékletek.)
10.2 A pályázati dokumentációt kizárólag elektronikus formában lehet
eljuttatni a modellezesgyv.tamop541 at ncsszi.hu e-mail címre.

10.3 Amennyiben a pályázati jelentkezés teljes fájlmérete meghaladja az 5
MB-t és emiatt az elektronikus levél nem kerül fogadásra, vagy annak
bármely melléklete nem kerülhet megnyitásra, úgy a kiíró a pályázati
jelentkezést nem tudja elfogadni.

10.4 Kérünk minden pályázót, hogy telefonos elérhetőségüket külön emeljék
ki a pályázati anyagban, mert a beérkezett pályázatról egy munkanapon belül
ezen a telefonszámon értesítjük a jelentkezőt. Amennyiben a pályázó egy
munkanapon belül nem kap visszaigazolást kérjük, jelezze az alábbi
telefonszámon: +36/20/544-7423

10.5 Az elektronikus levél tárgysorába a pályázók a következőt írják be:
"szabályozási dokumentumok modellezése gyermekvédelem".

11. További információ
Balogh Orsolya
koordinátor
+36/20/544-7423, +36/1/237-6700/832, (munkanapokon 10.00-16.30 között)
orsolya.balogh at ncsszi.hu
Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet
TÁMOP 5.4.1
1134 Budapest
Tüzér u. 33-35.




További információk a(z) Palyazatok levelezőlistáról