[Pályázatok] Az NCA Országos Hatókörű Civil Szervezetek támogatásának Kollégiuma 2006. évi működési pályázatának kiírása

palyazatok at lists.ghost.hu palyazatok at lists.ghost.hu
2006. Már. 10., P, 09:10:21 CET


Témakör: Egyéb

Cím: Az NCA Országos Hatókörű Civil Szervezetek támogatásának Kollégiuma
2006. évi működési pályázatának kiírása
Kiíró: Nemzeti Civil Alapprogram
Határidő: 2006. 04. 03.
Pályázhat: a) Mindazon társadalmi szervezetek vagy alapítványok, amelyeket
a bíróság 2005. január 1. előtt nyilvántartásba vett, az alapszabályuknak,
illetve alapító okiratuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen
folytatják, és
b) amelyek a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény
szerint országos hatókörben működnek (létesítő okiratuk szerinti
tevékenységüket legalább hét megyére kiterjedő hatókörrel végzik)
-------------------------
Az NCA Országos Hatókörű Civil Szervezetek támogatásának Kollégiuma
2006. évi működési pályázatának kiírása
FIGYELEM! ÉRVÉNYES PÁLYÁZAT CSAK AZ ORSZÁGOS KOLLÉGIUM 2006. ÉVI PÁLYÁZATI
ADATLAPJÁN NYÚJTHATÓ BE, MELY LETÖLTHETŐ A http://www.nca.hu OLDALRÓL
1. Általános információk
Jelen pályázati kiírás nem ismétel meg minden pályázati feltételt a Nemzeti
Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény végrehajtásáról rendelkező
160/2003. (X. 7.) kormányrendeletből és a Tanács határozatba foglalt 2006.
évi támogatási elveiből, ezért kérjük, hogy ezeket a jogi forrásokat is
tanulmányozzák át, mert rendelkezéseik vonatkoznak a jelen pályázat
feltételeire. (Szövegük megtalálható a http://www.nca.hu honlapon is.)
A pályázati kiírás elválaszthatatlan részét képezi a pályázati adatlap. Ez
és a jelen kiírás együttesen tartalmazza a pályázat beadásához a pályázótól
várt valamennyi feltételt. Egyéb, a felhívásban és az adatlapban nem
szabályozott kérdésekben a vonatkozó jogszabályokat és a Tanács
határozatait kell alkalmazni.
A pályázati kiírás 17. pontjában található ellenőrző lista segítségével a
pályázat postára adását megelőzően ellenőrizheti, hogy valamennyi, a
pályázat beadásához szükséges dokumentumot kitöltötte-e, illetve a kötelező
mellékleteket csatolta-e.
2. A pályázat célja
Jelen pályázat a civil társadalom erősítését, a civil szervezetek
társadalmi szerepvállalásának segítését szolgálja. A pályázat célja a civil
szervezetek működéséhez való hozzájárulás az 5. pontban foglaltak szerint.
3. A támogatásra rendelkezésre álló forrás mértéke
Az Országos Kollégium az arra érdemes pályázatok között összesen 1 394 779
500 Ft-ot oszthat szét.
4. A támogatottak köre
Pályázatot nyújthatnak be:
a) Mindazon társadalmi szervezetek vagy alapítványok, amelyeket a bíróság
2005. január 1. előtt nyilvántartásba vett, az alapszabályuknak, illetve
alapító okiratuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják, és
b) amelyek a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény
szerint országos hatókörben működnek (létesítő okiratuk szerinti
tevékenységüket legalább hét megyére kiterjedő hatókörrel végzik).
A tevékenységét - önbevallás alapján - legalább 7 megyére kiterjedő
hatókörrel végző civil szervezet csak az országos hatókörű szervezetek
támogatási kollégiumához nyújthat be működési pályázatot, ennél kisebb
hatókörű szervezet pedig csak a székhelye szerint illetékes regionális
kollégiumhoz!
Nem nyújthatnak be pályázatot:
a) a pártok,
b) a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szervezetek,
c) a biztosító egyesületek,
d) az egyházak,
e) a közalapítványok,
f) közhasznú társaságok,
g) azok a civil szervezetek, amelyek a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló
L. törvény 3. § (3) bekezdése szerint a tárgyévben a költségvetési törvény
alapján közvetlenül, nevesítve részesülnek működési támogatásban az állami
költségvetésből,
h) azok a civil szervezetek, amelyek a közhasznú szervezetekről szóló 1997.
évi CLVI. törvény 26. § d) pontja szerinti közvetlen politikai
tevékenységet folytatnak. (Közvetlen politikai tevékenység eszerint a
pártpolitikai tevékenység, továbbá országgyűlési képviselői, megyei,
fővárosi önkormányzati választáson jelölt állítása.)
Kizárólag a hatókörük szerinti kollégiumnál jogosultak működési támogatásra
a:
- Szövetségek jogi személyiséggel rendelkező tagszervezetei,
- Ernyőszervezetek jogi személyiséggel rendelkező tagszervezetei,
- Érdekképviseletek jogi személyiséggel rendelkező tagszervezetei (kivéve a
munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szervezeteket),
- Civil társulások jogi személyiséggel rendelkező tagszervezetei,
- Szakmai gyűjtőszervezetek jogi személyiséggel rendelkező tagszervezetei
Ha a tagszervezet nem jogi személy, akkor működési támogatása szempontjából
ahhoz a legközelebbi területi szervezeti egységéhez (városi, megyei,
régiós, országos) tartozik, amely rendelkezik jogi személyiséggel. Ha egy,
a fentiekben felsorolt jellegű szervezet működési támogatásra pályázik,
akkor pályázatához mellékelnie kell a tagszervezetei listáját,
mindegyiküknél feltüntetve, hogy jogi személy-e.
Nem részesülhet támogatásban az a civil szervezet, amely
a) a civil jelöltállítási rendszerben megtévesztő vagy valótlan adatot
szolgáltatott;
b) az Alapprogramhoz benyújtott támogatás iránti kérelmében megtévesztő
vagy valótlan adatot szolgáltatott;
c) a korábban az Alapprogramtól kapott támogatást a vonatkozó támogatási
szerződésben megjelölt céltól részben vagy egészében eltérően használta
fel;
d) a korábbi szerződésben foglalt feltételeket megszegte, vagy az
Alapprogrammal szemben fennálló szerződéses kötelezettségét határidőn belül
nem teljesítette;
e) lejárt esedékességű köztartozása van.
Az a)-d) pont szerinti okok az adatszolgáltatás napjától, a
szerződésellenes felhasználás napjától, illetőleg az elmulasztott határidőt
követő hiánypótlástól számított két évig támogatási akadályt jelentenek. A
köztartozás megfizetésének igazolása az e) pontban foglalt támogatási
akadályt megszünteti.
A támogatás igénybevételét kizáró feltételek fennállását a kezelő szerv
közlése alapján a Kollégium állapítja meg. A kizárással érintett civil
szervezetekről az Alapprogram kezelő szerve nyilvántartást vezet.
Nem támogatható az a pályázat, amelynek megvalósítása, illetve a
megvalósítás módja vagy eredménye
a) bűncselekménynek vagy bűncselekmény elkövetésére való felhívásnak
minősül;
b) alapvető emberi vagy alkotmányos jogot sért;
c) a nemzet, a nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbségek, valamint más
nemzetek méltóságának és a társadalom más alapvető érdekeinek sérelmével
jár, így különösen a közrendbe, a közerkölcsbe, a család és a kiskorúak
védelmének követelményébe ütközik.
5. A támogatás formája és mértéke
Formája:
A támogatás a pályázó 2006. évi működési költségeihez és működéséhez
kapcsolódó tárgyi eszköz beszerzéséhez nyújtott vissza nem térítendő
támogatás.
A támogatás 2006. január 1. és 2006. december 31. között keletkezett
működési költségekre és működéshez kapcsolódó tárgyi eszköz beszerzéséhez
használható fel.
A pályázatban csak a támogatási időszakot terhelő számlák számolhatók el,
melyek pénzügyi teljesítésének egyszeres könyvvitel esetén a támogatási
időszakban, kettős könyvvitel esetén legkésőbb az elszámolási időszak
végéig meg kell történnie.
A Nemzeti Civil Alapprogram forrásaiból kapott támogatásból általános
forgalmi adó nem igényelhető vissza.
Mértéke:
Éves korrigált ráfordítás (költség): - 500 E Ft
Támogatás maximuma: 500 E Ft
Éves korrigált ráfordítás (költség): 500 E Ft - 3 M Ft
Támogatás maximuma: 500 E Ft + az 500 E Ft fölötti rész 28%-a
Éves korrigált ráfordítás (költség): 3 M Ft - 10 M Ft
Támogatás maximuma: 1200 E Ft + a 3 M Ft fölötti rész 25%-a
Éves korrigált ráfordítás (költség): 10 M Ft -
Támogatás maximuma: 3 M Ft + a 10 M Ft fölötti rész 20%-a
Az "éves korrigált ráfordítás" számítása a következők szerint történik: A
számviteli törvény szerinti egyéb szervezetek előző évi egyszerűsített éves
számviteli beszámolója eredménykimutatásának összes ráfordítás sorából ki
kell vonni az ugyanebben az évben más szervezeteknek és személyeknek
nyújtott támogatást. A pályázati felhívásban ezt az adatot (összeget)
nevezzük korrigált ráfordításnak (költségnek).
Előző évnek azt kell tekinteni, amelyre nézve a számviteli beszámoló
jogszabály szerint rendelkezésre áll, illetve rendelkezésre kellene állnia
(azaz amennyiben már rendelkezésre áll a 2005. évi, akkor az, ennek
hiányában a 2004. évi).
Egy szervezet jelen pályázati felhívásra egy pályázatot nyújthat be,
amelyre legfeljebb az igényelt összeg, de legfeljebb 7 millió Ft adható. A
döntéshozó a támogatást a kértnél alacsonyabb mértékben is megállapíthatja,
a kértnél nagyobb támogatási összeg megítélésére nincs lehetőség.
A NCA Tanácsa döntése alapján egy szervezet egy naptári évben összesen
maximum 18 millió Ft támogatást, azon belül legfeljebb 7 millió Ft működési
támogatást kaphat a Nemzeti Civil Alapprogramból.
Az NCA Tanácsa 9. számú támogatási elve értelmében, ha a pályázó az
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) "Civil szervezetek
foglalkoztatási kapacitásának tartós növelése" című programban (azonosító:
OFA/2006/CSZFKN/6125) nyertesként részt vesz, s a pályázati tárgyévben az
OFA a civil szervezet új alkalmazottjának foglalkoztatását támogatja, akkor
az NCA működési pályázatain az Országos Kollégium a pályázónak legalább az
előző évi működési költség-támogatást biztosítja. Abban az esetben, ha az
előző évben a civil szervezet az NCA-tól működési költség-támogatásban nem
részesült, vagy amiben részesült, az alacsonyabb a pályázó adott pályázati
évi, az éves korrigált ráfordítás adata szerinti támogatási sávban az előző
évben az Országos Kollégium által nyújtott támogatási átlagösszegtől, akkor
a Kollégium legalább ez utóbbi összegű működési költség-támogatást nyújtja.

Jelen pályázatban az OFA által támogatott új alkalmazott(ak) személyi
költsége nem szerepeltethető működési költségként, csak az alább
részletezett egyéb működési költségek.
(További információk a http://www.ofa.hu és a http://www.nca.hu honlapokon
találhatók.)
A kollégium döntése ellen a pályázó részéről jogorvoslatnak helye nincs.
Működési költségként, illetve a civil szervezet működéséhez kapcsolódó
tárgyi eszköz beszerzésként jellemzően az alábbi kiadások, illetve
ráfordítások támogathatók (zárójelben feltüntetve az adatlapon szereplő
költségvetési táblázat megfelelő sora
1. A szervezet működéséhez szükséges adminisztrációs, ügyintézési és egyéb
bérek, bérjellegű kifizetések, ezek járulékai, valamint ilyen
tevékenységekről számlák, munkavédelmi kiadások stb. (Figyelem! Az OFA
fenti azonosítójú pályázatán részt vevő szervezetek az OFA által támogatott
új alkalmazott(ak) személyi költségeit ehelyütt nem szerepeltethetik, azok
csak az OFA pályázatán kerülhetnek elszámolásra!)
Munkabér: A munkaszerződéssel foglalkoztatott alkalmazott bérjegyzékkel
kifizetett jövedelme (9.2.1.).
Munkabér közterhei: nyugdíjbiztosítási járulék, egészségbiztosítási
járulék, munkaadói járulék, egészségügyi hozzájárulás (9.2.1.).
Megbízási díj: megbízott alkalmazása megbízási szerződés alapján
(közterheit is el lehet számolni) (9.2.1.).
Munkavédelmi kiadások: megbízott alkalmazása (pl. munkavédelmi szabályzat
készítés) esetén megbízási szerződés alapján, a munka- és védőruha vásárlás
esetén a szervezet nevére kiállított számla alapján a dologi költségek
között számolható el (9.2.2.).
2. Székhely, működési hely fenntartásával és működtetésével kapcsolatos
költségek (ingatlan bérleti és fenntartási díja, ezzel kapcsolatos
közműdíjak, irodaszer stb.) (9.2.2.).
Közműdíjak: víz, csatorna, gáz, villany, távfűtés, szemétdíj.
Fenntartási díj: működtetési és karbantartási költségek.
Irodaszerek, takarítószerek, kisértékű eszköz-beszerzések (amelyeket a
szervezet nem sorolt be a tárgyi eszközök közé).
3. Irodai gépek (számítógép, monitor, nyomtató, scanner, szoftver, másoló,
írógép, telefon, faxkészülék stb.), eszközök (pl. a szervezet működéséhez
szükséges televízió, hifi berendezés, videó, digitális kamera,
fényképezőgép, projektor, DVD-lejátszó) és tartozékaik beszerzése, bérlése,
karbantartása.
Tárgyi eszköz beszerzése: a számviteli politikának megfelelően minősítünk
eszközbeszerzést beruházásnak. Általában 100 000 Ft egyedi érték feletti és
a szervezet működését egy éven túl szolgáló eszközök tartoznak ebbe a
kategóriába. Az eszközök (vagy immateriális javak - így pl. szellemi
termékek, szoftverek) beszerzési ára és az üzembe helyezésig felmerülő
költségei számolhatók el ezen a jogcímen.(9.2.3., amennyiben a két feltétel
közül egyiket sem meríti ki, akkor 9.2.2.).
4. Kommunikációs költségek (posta, telefon, telefonkártya, Internet, CD
jogtár, honlap szerkesztése és fenntartása stb., folyóiratok, kiadványok
beszerzése (9.2.2.).
5. A szervezet testületi üléseivel (közgyűlés, kuratórium, vezető és
ellenőrző szervek, bizottságok stb.) kapcsolatos kiadások (pl. terembér,
műszaki infrastruktúra, útiköltség, szállás- és étkezési költség) (9.2.2.).
6. Tagság, önkéntesek, partnerek, munkatársak, segítők, vezetők és
alkalmazottak kapcsolattartását szolgáló belföldi utazások útiköltsége,
szállásdíja (9.2.2.).
7. Tagsági és partner-kiadványok (pl. hírlevél, tagkártya) előállítási
költsége (előkészítés, nyomdaköltség) (9.2.2.)
8. Közjegyzői és egyéb eljárási díjak, bankköltség (9.2.4.)
Egyéb eljárási díjak: a közigazgatási eljárásokért, igazgatási jellegű
szolgáltatásokért, bírósági eljárási cselekményekért fizetett illetékek,
díjak (pl. hitelbírálat díja, szakértői díj).
Bankköltség: a pénzintézet által megküldött terhelési értesítő alapján
számolható el.
9. Hazai szövetségi tagsági díjak (9.2.2.)
Működés címén kizárólag a hazai szövetségi tagsági díjak számolhatók el, a
nemzetközi szervezeteknek fizetett tagsági díjakra pályázni az illetékes
szakmai kollégiumnál lehet!
10. A szervezet bemutatását és tevékenységének megismertetését célzó
általános tájékoztatás (hazai bemutatkozási fórumokon való részvételt is
beleértve), marketing költségek (benne például az SZJA 1%-os kampány
költsége) (9.2.2.)
11. Kizárólag a szervezet munkatársait, önkénteseit, tagjait, vezetőit
érintő - a létesítő okiratba foglalt cél szerinti tevékenység eredményesebb
folytatásához szükséges - képzés költsége. (9.2.2.)
A képzéshez kapcsolódó költségek lehetnek: terembérlet, reprezentációs
költség (étel-, italfogyasztás stb.), útiköltség, szállásdíj stb.
12. Önkéntesek fogadásának és foglalkoztatásának költségei (9.2.2.)
A foglalkoztatás megállapodás alapján történhet, és kapcsolódhatnak hozzá
például szállás- és útiköltség, reprezentációs költség.
Működési költségnek minősül a civil szervezet létesítő okirata szerinti
alaptevékenységre fordított, az előző felsorolásnak megfelelő kiadása,
ráfordítása is.
Nem elszámolható költségek
Nem számolhatók el azok a költségek, illetve beszerzések, amelyek nem
tartoznak a működéshez szükséges, a fentiek szerint támogatható költségek
közé.
6. A pályázat érvényességének vizsgálata
Valamennyi, a megjelölt postacímre beérkező pályázat iktatásra kerül, az
iktatási szám egyben a pályázat azonosító jele is. A beérkezést követően a
pályázat formai vizsgálatára kerül sor.
6.1. A formai bírálat szempontjai:
a) postára adás dátuma,
b) a pályázati adatlap kitöltöttsége,
c) a pályázati adatlap példányszáma,
d) a pályázati adatlap formátuma,
e) valamennyi szükséges melléklet megfelelő formában, módon és
példányszámban csatolásra került-e,
f) a pályázó szervezetnek a pályázat benyújtására való jogosultsága (NCA
tv. 3. §),
g) a jelen pályázattal egyidőben benyújtott további pályázatok vizsgálata,
h) a korábbi szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítése,
i) köztartozás fennállásának vizsgálata.
Amennyiben a Kezelő szervezet a pályázat formai bírálata során
megállapítja, hogy a pályázat nem felel meg a pályázati kiírásban foglalt
feltételeknek - a 6.2. pontban meghatározott kivételekkel - a szervezetet
hiánypótlásra hívja fel a 7. pontban meghatározott módon.
6.2. Hiánypótlásnak nincs helye, a pályázat érvénytelen a következő
esetekben:
a) A pályázatot határidőn túl adták postára (postai bélyegzőn szereplő
dátum alapján).
b) Nincs teljeskörűen kitöltve a pályázati adatlap 1. pontja (a pályázó
neve és székhelyének adatai) vagy nincs aláírva a pályázati adatlap 12.)
pontjában szereplő nyilatkozat/hitelesítés vagy ha az adatlapról a pályázó
szervezet nem azonosítható egyértelműen (ide értve az olvashatatlan
kitöltést is).
c) Nem csatolta a székhely szerinti megyei (fővárosi) bíróság által a
szervezet hatályos adatairól kiállított, 30 napnál nem régebbi kivonat egy
eredeti példányát.
d) A szervezetet a bíróság 2005. január 1-je után vette nyilvántartásba.
e) Olyan jogi személy nyújtott be pályázatot, amelynek az anyaszervezetét a
bíróság ugyan 2005. január 1-jét megelőzően nyilvántartásba vette, azonban
a származtatott jogi személy szervezet a rá irányadó szabályok szerint csak
2005. január 1-jét követően jött létre.
f) Nem az NCA törvény 3. §-a szerinti kedvezményezett nyújtott be
pályázatot.
g) Amennyiben egy pályázó szervezet jelen pályázattal egy időben más
kollégiumhoz is benyújtott működési célú pályázatot.
h) Amennyiben nem a 2006. évi működési adatlapon nyújtotta be pályázatát
7. Hiánypótlás módja
A pályázat beérkezését követő 8 munkanapon belül a Kezelő szervezet a
pályázat hiányossága esetén - amennyiben a hiányosság pótolható - a
hiányosságok kijavítására, pótlására 8 munkanapos határidővel egy
alkalommal szólítja fel a pályázót. A felszólítást tértivevényes
küldeményben a pályázó levelezési címére kell küldeni, s a küldeményben meg
kell jelölni az összes hiányt, valamint a hiánypótlás módját.
Határidőben benyújtottnak minősül az a hiánypótlás, amelyet legkésőbb a
felszólító levél kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül postára adtak
(a postai bélyegző dátuma szerint).
Hiánypótlás benyújtására személyesen nincsen lehetőség!
Amennyiben a pályázó nem pótolta a hiányosságokat vagy azoknak nem a
hiánypótlási felhívásban meghatározott módon tett eleget a felszólításban
megjelölt határidőre, úgy további hiánypótlásra nincsen lehetőség, a
pályázat érvénytelen, a Kezelő szervezet a pályázat tartalmi vizsgálat
nélküli elutasítására tesz javaslatot.
8. A pályázat tartalmi elbírálásának kritériumai
Az NCA Tanács minden kollégiumra kiterjedő hatállyal meghatározott a 2006.
évre a pályázatok elbírálását érintő támogatási elveket. E támogatási
elvekről szóló határozat a 1. számú mellékletben megtalálható, illetve
olvasható a http://www.nca.hu honlapon.
A Kollégium által elfogadott tartalmi bírálati szempontrendszer az alábbi:
A Kollégium, döntései során az NCA Tanácsának minden kollégiumra érvényes
támogatási elveit tekinti elsődleges bírálati szempontnak. Ezen túl a
kollégium vizsgálja, hogy pályázó működésének hatása mennyiben terjed túl
az adott tevékenységeket közvetlenül gyakorlók körén. A pályázati döntések
a pályázatok egyedi értékelése során, a kollégium nyílt ülésén születnek.
A pályázatok összeállításánál, kérjük vegyék figyelembe a tanács támogatási
elveit és a kollégium bírálati szempontjait!
9. Az elbírálás határideje
Tájékoztatásul a pályázati folyamat időrendjéről táblázatot adunk (2. számú
melléklet).
10. A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje
A pályázat magyar nyelven, kizárólag az ORSZÁGOS Kollégium által kiadott
pályázati adatlapon nyújtható be. Az adatlap sem tartalmában, sem
formájában nem változtatható. A pályázati dokumentációt a pályázati
kiírásban közölteknek megfelelően hiánytalanul, azaz a pályázati
formanyomtatvány minden kérdésére választ adva és az egyéb előírt
dokumentumok becsatolásával kell benyújtani.
Fontos! Az elbíráláskor a postai bélyegző dátumát vesszük figyelembe!
A pályázat benyújtási határideje: 2006. április 3.
A pályázatot 1 eredeti és 1 másolati, egymástól külön rendezett
példányokban, zárt borítékban vagy csomagban, ajánlott küldeményként kell
benyújtani (elegendő egyszerű fűzős dossziéban). A feladó megjelölésénél
fel kell tüntetni a pályázó nevét és levelezési címét.
A pályázatot az alábbi címre kell benyújtani:
Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Megyei Regionális Igazgatóság
Állampénztári Iroda Pályázatos Támogatási Osztály
1139 Budapest, Váci út 71.
A pályázatok személyes (nem postai úton történő) benyújtására nincs
lehetőség!
- Az eredeti példányt a borítón "E" betűvel kell megjelölni, és ebben az
eredeti (nem másolt!) adatlapot és mellékleteket kell elhelyezni.
- A pályázat kötelező mellékletei közül *-gal jelölt mellékleteket nem kell
újra benyújtani, ha már az NCA valamelyik pályázatához csatolták, az
illetékes kollégium megfelelőnek találta azokat, és nem történt változás az
előzőekben benyújtott mellékletekhez képest. Erről a kötelező mellékletek
alatt nyilatkozni is kell (pályázati adatlap 12. pontja)!
- Kérjük, hogy a pályázati adatlap kitöltése során fordítson fokozott
figyelmet a forrás és költségkalkulációs tábla (pályázati adatlap 9. pont)
kitöltésére. A forrás és a költség összesen oszlopainak meg kell egyeznie!
- A pályázattal kapcsolatban további információkat a 80/204-453-as
telefonon, valamint az nca at icsszem.hu e-mail címen kaphatnak.
Részletes pályázati anyagok beszerzése
A pályázati felhívás és az adatlap elektronikus úton letölthető a
http://www.nca.hu valamint a http://www.allamkincstar.gov.hu honlapokról.
A részletes pályázati anyagokat a Magyar Államkincstár Területi
Igazgatósága Állampénztári Irodái kérés esetén postai úton juttatják el az
érdeklődő civil szervezetek számára.
A pályázati anyagok emellett személyesen is átvehetők munkaidőben az
Állampénztári Irodákban, valamint a megyei civil szolgáltató központokon
keresztül (Budapesten: Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK)
Alapítvány; Budapest 1027,Margit krt. 43-45. IV. emelet 3.)
11. Pályázók döntést követő kiértesítése
A Kollégium döntését az ICSSZEM hagyja jóvá, melyről a döntési jegyzőkönyv
átadásával tájékoztatja a Kezelő szervezetet. Támogató döntés esetén a
tájékoztatást követő 15 munkanapon belül, elutasító vagy kizáró döntés
esetén 3 munkanapon belül a Kezelő szervezet a pályázónak postai úton
értesítést küld a pályázat elbírálásáról. Elutasított vagy kizárt pályázat
esetén a kiértesítés tartalmazza az elutasítás vagy kizárás indokait. A
pályázatokkal kapcsolatos döntések az NCA honlapján (http://www.nca.hu)
közzétételre kerülnek.
12. Szerződéskötés
A Kollégium támogatási döntéséről szóló értesítő levelek tartalmazzák a
szerződéskötés feltételeit és az ahhoz szükséges dokumentumok beküldési
határidejét, módját.
A Kezelő szervezet a beérkezett dokumentációkat megvizsgálja, és amennyiben
nem áll rendelkezésére a szerződés megkötéséhez minden dokumentum vagy azok
valamelyike hiányos, a kedvezményezettet az összes hiányt felsorolva 10
munkanapos határidővel egyszeri hiánypótlásra szólítja fel. Amennyiben a
kedvezményezett a hiánypótlást nem vagy késedelmesen teljesíti, a Kezelő
szervezet tájékoztatja a döntéshozót, és annak döntése szerint jár el. A
támogatási döntés érvényét veszti, ha:
a) az értesítés kézbesítésétől számított 30 napon belül a pályázó hibájából
nem jön létre a szerződés, így különösen, ha nyilatkozattétel hiányában nem
csatolja a köztartozásra vonatkozó hatósági igazolásokat (lásd adatlap 13.
pont);
b) az értesítés kézbesítésétől számított 90 napon belül szerződéskötésre
nem kerül sor.
A támogatási szerződés aláírására a kedvezményezett erre vonatkozó igénye
esetén a Kezelő szervezet irodájában is lehetőség van.
A támogatásban részesülővel a szerződéskötéshez szükséges valamennyi
feltétel határidőben való teljesülése esetén a Kezelő szervezet által
előkészített támogatási szerződést a miniszter nevében a Kezelő szervezet
köti meg. A szerződés aláírására a szerződés megkötéséhez szükséges
valamennyi dokumentum hiánytalan beérkezését követő 3 munkanapon belül
kerül sor.
13. A támogatási szerződés módosítása
A támogatási szerződés módosításának kezdeményezése kizárólag írásban és
indokolással ellátott szerződésmódosítási kérelem benyújtása útján
lehetséges, amelyet a kedvezményezettnek a Kezelő szervezethez kell
benyújtania legkésőbb 2006. év december hónap 31. napig. Az a támogatási
szerződésmódosítás tekinthető érvényesnek, amely a beszámoló benyújtásának
határidejéig valamennyi fél által aláírásra került. A kérelem elfogadásáról
vagy elutasításáról az illetékes Kollégium dönt.
14. A támogatás folyósítása
A támogatás folyósítására egy összegben vagy a Kollégium által
meghatározott részletekben kerül sor, utólagos elszámolási kötelezettség
mellett. A támogatás első részletének (amely a Kollégium döntése szerint a
teljes összeg is lehet) kiutalására a támogatási szerződés mindkét fél
általi aláírását követő 15 napon belül kerül sor, amennyiben nincs egyéb
ezt kizáró ok. A támogatás, illetve a támogatási részletek folyósításának
feltételeit és ütemezését a kollégium a költségvetési törvényben
meghatározott maradványképzési kötelezettség, valamint az NCA törvény és
kormányrendelet szabályai alapján hozza meg. A kifizetés feltételeit és
ütemezését a nyertes pályázókat kiértesítő levél, valamint a támogatási
szerződés tartalmazza.
Ha a szervezet az előző évre működési támogatást kapott, akkor a 2006. évi
pályázati felhívás alapján megítélt támogatás csak akkor folyósítható, ha a
szervezet az előző évi működési támogatással már elszámolt és a kezelő
szervezet az elszámolás ellen a beadástól számított 30 napon belül nem
emelt kifogást. Amennyiben a Kezelő szervezet az elszámolás ellen a
beadástól számított 30 napon belül kifogást emelt, úgy a javított beszámoló
benyújtása után a beszámoló elfogadásával vagy abban hiányosságok, hibák 30
napon belül nem jelzésével válik esedékessé a kifizetés. A megítélt
támogatás nem folyósítható, ha a Kollégium az előző évi támogatás
beszámolóját elutasította.
15. A támogatás elszámolása és ellenőrzése
A kedvezményezettek a támogatás felhasználásáról a támogatási szerződés és
a gazdálkodásukra vonatkozó előírások szerint kötelesek számot adni.
Az elszámolás benyújtásának határideje: 2007. június 30.
A támogatott civil szervezet a szerződés teljesítéséről szakmai beszámolót
és pénzügyi elszámolást köteles a szerződésben megjelölt módon a fenti
határidőig benyújtani. A számláknak, bizonylatoknak 2006. január 1. és
2006. december 31. között keletkezett fizetési kötelezettségekről kell
szólniuk.
A kedvezményezett a beszámoló elfogadásának akadályairól a benyújtást
követő 30 napon belül írásbeli értesítést kap.
A beszámoló elfogadásáról vagy elutasításáról a Kollégium dönt. A beszámoló
elfogadásáról a Kezelő szervezet a hiánytalan beszámoló benyújtását követő
60 napon belül értesíti a Kedvezményezettet.
Az elszámolási mellékeltek letölthetők a http://www.nca.hu honlapról vagy a
http://www.allamkincstar.gov.hu honlapról.
16. További információ
A pályázattal kapcsolatosan további információ kapható:
NCA Call- és e-mail centere, telefon (9-16 óráig): 80/204-453, e-mail:
nca at icsszem.hu
17. Ellenőrző lista
Az alábbi táblázat segítségével ellenőrizheti, hogy valamennyi, a pályázat
beadásához szükséges dokumentumot kitöltötte-e, illetve a kötelező
mellékleteket csatolta-e. A pályázatot egy (az alábbiak szerint
összeállított) eredeti és egy másolati példányban kell benyújtani!
1.
pályázati adatlap
eredeti példány
2.
székhely szerinti megyei (fővárosi) bíróság által a szervezet hatályos
adatairól kiállított, 30 napnál nem régebbi kivonat
eredeti példány
(Figyelem! Nem hiánypótolható!)
3.
létesítő okirat *
a szervezet képviselője által hitelesített másolat
4.
a pályázó szervezet képviselőjének aláírási címpéldánya vagy banki aláírási
karton*
aláírási címpéldány esetén eredeti példány,
banki aláírási karton esetén a banki karton másolatának bank által
hitelesített eredeti példánya
5.
a számviteli jogszabályok szerinti, előző évről szóló számviteli beszámoló
(Előző évnek azt az évet kell tekinteni, amelyre nézve a számviteli
beszámoló jogszabály szerint rendelkezésre áll, illetve rendelkezésre
kellene állnia (azaz amennyiben már rendelkezésre áll a 2005. évi, akkor
az, ennek hiányában a 2004. évi). A számviteli beszámoló kollégium által
minimálisan megkövetelt tartama: mérleg és eredménykimutatás.)
a szervezet képviselője által hitelesített másolat
6.
a pályázati cél megvalósításához szükséges és már rendelkezésre álló
szerződések, nyilatkozatok (ha van ilyen)
másolat
7.
a pályázati cél megvalósításához szükséges és már rendelkezésre álló
jogerős hatósági engedélyek és hatósági nyilvántartásba bejegyző jogerős
határozatok (ha van ilyen)
másolat
8.
a pályázóval működési feltételeket közösen biztosító szervezetekkel erről
kötött megállapodások (ha van ilyen)
másolat
9.
szövetségek, ernyőszervezetek, érdekképviseletek, civil társulások és
szakmai gyűjtőszervezetek esetén a tagszervezetek listája, mindegyiküknél
feltüntetve, hogy jogi személy-e
másolat
10.
Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) igazolása arról, hogy a
szervezet részt vesz "A civil szervezetek foglalkoztatási kapacitásának
tartós növelése" (azonosító: OFA /2006/CSZFKN/6125) című programban (ha van
ilyen) (lásd pályázati adatlap 8. pont). (Ha a pályázat benyújtásakor ez
még nem áll rendelkezésre, akkor az igazolás a hiánypótlás keretében is
benyújtható.)
a szervezet képviselője által hitelesített másolat
Figyelem! A *-gal megjelölt dokumentumokat abban az esetben nem kell
benyújtani, amennyiben azokat a pályázó korábbi NCA pályázaton már
benyújtotta, és az elutasítás oka nem az adott melléklet hiánya vagy formai
hibája volt, illetve azok adattartalmában nem történt változás. A korábban
benyújtott dokumentumokról a pályázati adatlap 12. pontjában nyilatkozni
kell!



További információk a(z) Palyazatok levelezőlistáról