Csendes Percek május 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Május. 18., Szo, 05:37:01 CEST

                       2013. május 18. szombat

Mt 5,33-37.

Jézus mondja: 33 "Hallottátok azt is, hogy megmondatott a régieknek: Ne
esküdj hamisan az Úrnak pedig add meg, amit esküvel fogadtál. 34 Én
pedig azt mondom nektek, hogy egyáltalán ne esküdjetek: se az égre, mert
az az Isten királyi széke, 35 se a földre, mert az lábainak zsámolya, se
Jeruzsálemre, mert az a nagy Király városa; 36 de ne esküdj saját
fejedre sem, hiszen egyetlen hajad szálát sem tudod fehérré vagy
feketévé tenni. 37 Ellenben a ti beszédetekben az igen legyen igen, a
nem pedig nem, ami pedig túlmegy ezen, az a gonosztól van."

                               SZAVAK

Legyen a ti igenetek igen és a ti nemetek nem. (Jak 5,12)

Köszönöm. Hálás vagyok. Szeretlek. Kérlek, segíts! Ezeket a szavakat
mondom el a hajnali ébredésem titkos csendjébe bújtatva Istenemnek
akkor, amikor hosszabb imádságra nincs időm, vagy fáradt vagyok.
Isten félszavakból is ért, akár egyetlen sóhajtásunkban rejlő bánatunk
okát is tudja jól, még makacsul ránk tapadó némaságunkat is hallja. Aki
számon tartja hajszálaink számát, az gondolatainkba is belelát, velünk
együtt él és érez, bennünk lélegzik. Ott van, amikor kinyitjuk, vagy
lehunyjuk szemünk, amikor a megálló peronján a hétköznapok sablonjába
ágyazva várjuk buszunkat, vagy elmélázva sétálunk a ködbemerült őszi
park zizzenő avarján. A Teremtő nem vár nagy szavakat, hosszú
körmondatokat tőlünk. Jézus mondta: "Legyen a ti beszédetek: Igen, igen,
nem, nem..." (Mt 5,37)
A redőny szélein át bevilágítanak szobámba a reggel álmosan imbolygó
felhői mögül kikandikáló Nap friss harmattal áztatott első sugarai.
Szemhéjam ráncaiban még ott ülnek egymás kezét mohón szorítva éjszaka
szőtt álomfoszlányaim, de lassan elhessenti őket a kiábrándító józanság
ide-oda repdeső madara. Éber tudattal hagyják el számat a szavak:
Köszönöm. Hálás vagyok. Szeretlek. Kérlek, segíts!

Imádság: Uram, ma is nyugtalanul ébredtem, de köszönöm, hogy békességet
adott vigasztaló szavad. Ámen.

Isten egyszerű "igen"-t vár tőlünk.
Paudits Zoltán (Sükösd, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A NYUGTALANSÁGGAL ÉBREDŐKÉRT!