Csendes Percek május 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Május. 13., H, 05:37:01 CEST

                        2013. május 13. hétfő

Jn 4,7-15.

7 Egy samáriai asszony jött vizet meríteni. Jézus így szólt hozzá: "Adj
innom!" 8 Tanítványai ugyanis elmentek a városba, hogy ennivalót
vegyenek. 9 A samáriai asszony ezt mondta: "Hogyan? Te zsidó létedre
tőlem kérsz inni, mikor én samáriai vagyok?" Mert a zsidók nem
érintkeztek a samáriaiakkal. 10 Jézus így válaszolt: "Ha ismernéd az
Isten ajándékát, és hogy ki az, aki így szól hozzád: Adj innom! te
kértél volna tőle, és ő adott volna neked élő vizet." 11 Az asszony így
szólt hozzá: "Uram, merítő edényed sincs, a kút is mély: honnan vennéd
az élő vizet? 12 Talán nagyobb vagy te atyánknál, Jákóbnál, aki ezt a
kutat adta nekünk, és aki maga is ebből ivott, sőt fiai és jószágai is?"
13 Jézus így válaszolt neki: "Aki ebből a vízből iszik, ismét
megszomjazik, 14 de aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki, soha
többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz
benne." 15 Az asszony erre ezt mondta: "Uram, add nekem azt a vizet,
hogy ne szomjazzam meg, és ne kelljen idejárnom meríteni."

                            ÉLETADÓ VÍZ

Isten ezt mondta: "Sötétségből világosság ragyogjon fel", ő gyújtott
világosságot szívünkben, hogy felragyogjon előttünk Isten dicsőségének
ismerete Krisztus arcán. (2Kor 4,6)

Főiskolai éveim alatt lelkesen tanultam és munkát kerestem. Lelkem
mégis üres és száraz volt. Miközben azt hittem, hogy ha egy élvonalbeli
cégnél dolgozom, boldog leszek, más kérdések is foglalkoztattak: Mi a
létezésem célja? Mi a jelentősége annak, ha beleadom magam ebbe a
munkába? Az életet csak egyszer élhetjük le, ezért olyan célt akartam
adni neki, amely igazi értékkel bír.
Tudtam, létezik fontosabb dolog is; mindig az igaz tanítást kerestem és
akartam megtanulni. Aztán felfedeztem Jézus szavait a Bibliában. Jézus
olyan vizet kínál, amely kielégíti lelki szomjúságomat, hogy én is "az
örök élet vizének forrásává váljak". Régebben Istent távol éreztem
magamtól. Most olyan szoros vele a kapcsolatom, mint apa és lánya
között.
A gyötrődés elmúlt. Szívem békére lelt. "Lélekben és igazságban"
dicsérem őt (Jn 4,23), Isten szeretete átölel. Lelkem mélyéről mondok
köszönetet Istennek, aki a világ sötétsége helyett Krisztus világosságát
ragyogtatja fel a szívemben.

Imádság: Istenünk, köszönjük megváltásodat. Töltsd be a lelki
éhségünket és szomjúságunkat, ha lélekben és igazságban dicsőítünk
téged. Ámen.

Csak Isten elégítheti ki lelki szomjúságunkat és adhat nekünk örök
életet.
Sachie Yoshimoto (Tokió, Japán)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK AZ ÉLET ÉRTELMÉT KERESIK!