Csendes Percek május 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Május. 3., P, 05:37:01 CEST

                        2013. május 3. péntek

Zsolt 104,10-17.

10 Te fakasztasz forrásokat a völgyekben, hogy folydogáljanak a hegyek
között.
11 Megitatnak minden mezei vadat, a vadszamarak csillapíthatják
szomjukat.
12 Fölöttük laknak az égi madarak, sűrű lombok között énekelnek.
13 Megöntözöd onnan fentről a hegyeket, alkotásaid gyümölcsével jól
tartod a földet.
14 Füvet sarjasztasz az állatoknak, növényeket a földművelő embernek,
hogy kenyeret termeljen a földből,
15 és bort, ami felvidítja az ember szívét, és ragyogóbbá teszi arcát
az olajnál, a kenyér pedig erősíti az ember szívét.
16 Jóllaknak az ÚR fái is, a Libánon cédrusai, melyeket ő ültetett,
17 ahol fészket raknak a madarak, és a ciprusfákon gólya lakik.

                            AZ ÉLET FÁI

Ujjongjon a mező, és minden, ami rajta van! Ujjongjanak az erdő fái
mind. (Zsolt 96,12)

Egész életemben szerettem a fákat. Kislánykoromban gyakran felmásztam
egy fára a kedvenc könyvemmel. Boldogan üldögéltem a levelek rejtekében.
Később, a forró nyári napokon a fák adta hűs árnyék kiváló helyet
biztosított a lányaimmal töltött piknikezéshez. De ezeken a csodálatos
áldásokon kívül a fák az ihlet forrásai voltak számomra, és
emlékeztettek Isten szerető gondoskodására.
Biológusként jól értem a fák jelentőségét minden élőlény számára. A
teremtésnek milyen nagy csodái a fák! Ízletes gyümölcsöket adnak nekünk,
színpompás, illatozó virágokat, életmentő gyógyszereket, és biztosítják
a jó levegőt, melyet belélegzünk. A tudósok a fákat "a Föld tüdejének"
nevezik, mert felveszik a széndioxidot, és oxigént termelnek, ezzel
biztosítva az életet. A Bibliában az új égről és új földről szóló
leírásban az élet fája az Isten trónja közelében áll, és levelei a
pogányok gyógyítására szolgálnak. (Jel 22,2)
Amikor az Isten igéjét olvasom, és kitekintek az ablakon, számomra a
fák Isten fenségét, bölcsességét és örökkévaló szeretetét
szimbolizálják. Hálás vagyok Istennek ezért a mindenki számára teremtett
ajándékáért.

Imádság: Szerető Istenünk, segíts nagyra értékelnünk a bennünket
körülvevő természet szépségét, amely szeretetedre és hűségedre
emlékeztet. Ámen.

Földünk az Isten élő ajándéka.
Diane Chambers (New Jersey, USA)

IMÁDKOZZUNK A TERMÉSZETTUDÓSOKÉRT!