Csendes Percek március 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Már. 23., Szo, 05:37:01 CET

                      2013. március 23. szombat

Zsolt 91.

1 Aki a Felséges rejtekében lakik, a Mindenható árnyékában pihen,
2 az ezt mondhatja az ÚRnak: Oltalmam és váram, Istenem, akiben bízom!
3 Mert ő ment meg téged a madarász csapdájától, a pusztító dögvésztől.
4 Tollaival betakar téged, szárnyai alatt oltalmat találsz, pajzs és
páncél a hűsége.
5 Nem kell félned a rémségektől éjjel, sem a suhanó nyíltól nappal,
6 sem a homályban lopódzó dögvésztől, sem a délben pusztító ragálytól.
7 Ha ezren esnek is el melletted, és tízezren jobbod felől, téged akkor
sem ér el.
8 A te szemed csak nézi, és meglátja a bűnösök bűnhődését.
9 Ha az URat tartod oltalmadnak, a Felségest hajlékodnak,
10 nem érhet téged baj, sátradhoz közel sem férhet csapás.
11 Mert megparancsolja angyalainak, hogy vigyázzanak rád minden utadon,
12 kézen fogva vezetnek téged, hogy meg ne üsd lábadat a kőben.
13 Eltaposod az oroszlánt és a viperát, eltiprod az oroszlánkölyköt és
a tengeri szörnyet.
14 Mivel ragaszkodik hozzám, megmentem őt, oltalmazom, mert ismeri
nevemet.
15 Ha kiált hozzám, meghallgatom, vele leszek a nyomorúságban,
kiragadom onnan, és megdicsőítem őt.
16 Megelégítem hosszú élettel, gyönyörködhet szabadításomban.

                             AZ ÉLŐ SZÓ

Oltalmam és váram, Istenem, akiben bízom! (Zsolt 91,2)

A hölgy, akit meglátogattam megkért, hogy olvassam föl neki a zsoltárt;
nem kellett volna meglepődnöm tehát, hogy suttogta a szavakat, mialatt
olvasok: "Aki a Felséges rejtekében lakik, a Mindenható árnyékában
pihen" (Zsolt 91,1). Mikor megakadtam az olvasásban, a szavak szinte
feltörtek belőle, egyre erőteljesebben. Utána elmondta, hogy nehéz
időkben szívében hordozta azt a zsoltárt. Menekült egy olyan országból,
amelyet a szegénység és az erőszak tört ketté. Miután új életet kezdett
az Egyesült Államokban, és családot alapított, gyógyíthatatlan rákot
állapítottak meg nála.
A hospice lelkésze voltam. Minden héten olvastam neki, és imádkoztam
vele. Új voltam ebben az állásban, és ő mutatta meg, hogy a Szentírás
szavai önmagukban gyógyírt jelentenek a megfáradt lelkeknek. Korábban
olvastam a Bibliát saját csendességeim idején, bibliatanulmányozás vagy
istentisztelet alatt, de ritkán olvastam beteglátogatás közben.
Ma már sok látogatásom alatt olvasom. Isten szava, megjegyzések vagy
prédikáció nélkül, betör legsötétebb völgyeinkbe óriási vigasztalás és
béke forrásaként - a betegeim és a magam számára.

Imádság: Urunk, köszönjük kegyelmedet, amelyet az Írás szavaiban
találunk. Köszönjük a vigaszt és gyógyítást, amit elhozol, ahogy
olvassuk szavaidat és figyelünk rájuk. Ámen.

A Biblia szavai reményt és irányt adnak számunkra.
Avis Hoyt-O'Connor (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK A HOSPICE ELLÁTÁSRA SZORULÓKÉRT ÉS AZ OTT SZOLGÁLÓKÉRT!