Csendes Percek március 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Már. 22., P, 05:37:01 CET

                       2013. március 22. péntek

3Móz 19,15-18.

15 Ne kövessetek el jogtalanságot az ítélkezésben! Ne nézd, hogy valaki
nincstelen; és ne kedvezz a hatalmasnak! Igaz ítéletet hozz honfitársad
ügyében! 16 Ne terjessz rágalmakat néped között! Ne törj felebarátod
életére. Én vagyok az ÚR! 17 Ne gyűlöld szívedben atyádfiát! Fedd meg
bátran honfitársadat, hogy ne légy részes a vétkében. 18 Ne légy
bosszúálló, se haragtartó a népedhez tartozókkal szemben. Szeresd
felebarátodat, mint magadat! Én vagyok az ÚR!

                           JÓ SZOMSZÉDOK

Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel
békességben. (Róm 12,18)

Beköltözésünk percétől tudtuk, hogy szomszédaink "nehéz esetek"
lesznek. Hangosan veszekedtek, a kutyáik ugattak, és minden órában
harsogott náluk a zene.
Habár kértük, hogy legyenek csendesebbek, kéréseink leginkább csak
provokálták őket. Életstílusuk és értékeik jó része különbözött a
miénktől, és úgy tűnt, semmi sem hidalja át a szakadékot. Ezért úgy
döntöttünk, távolságot tartunk.
A hetekből évek lettek. Kimerülten és sebzetten kérdeztem Istent:
"Miért nem elegendőek az imáim? Soha nem fog megváltozni ez a helyzet?"
Feldúltságomban a Bibliában kerestem a választ. Rátaláltam Jézus
intésére "Szeresd felebarátodat, mint magadat." (Mt 22,39) A vers
ismerős volt, de elkeseredettségemben és haragomban elfelejtettem, hogy
ezek a felebarátok Isten népe, éppúgy, mint én. Isten szavai átjárták a
szívem aznap, s emlékeztetek arra, hogy ne csak idézzem, hanem éljem is
a parancsolatokat.
Szomszédaink nem változtak meg, de viszonyulásom hozzájuk igen: és
képesek lettünk békésebben élni mellettük.

Imádság: Mennyei Atyánk, nyisd meg a szívünket, hogy szeressük azokat,
akiket az életünkbe helyeztél. Ámen".

Szeress, ahogy Jézus szeret.
Deanna Baird (Michigan, USA)

IMÁDKOZZUNK A BÉKÉTLEN SZOMSZÉDOKÉRT!