Csendes Percek március 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Már. 21., Cs, 05:37:02 CET

                     2013. március 21. csütörtök

Jn 3,1-17.

1 Volt a farizeusok között egy Nikodémus nevű ember, a zsidók egyik
vezető embere. 2 Ő egy éjjel elment Jézushoz, és így szólt hozzá:
"Mester, tudjuk, hogy Istentől jöttél tanítóul, mert senki sem képes
megtenni azokat a jeleket, amelyeket te teszel, hacsak nincs vele az
Isten." 3 Jézus így válaszolt: "Bizony, bizony, mondom néked: ha valaki
nem születik újonnan, nem láthatja meg az Isten országát." 4 Nikodémus
ezt kérdezte tőle: "Hogyan születhetik az ember, amikor vén? Bemehet
anyja méhébe és megszülethetik ismét?" 5 Jézus így felelt: "Bizony,
bizony, mondom néked, ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem
mehet be az Isten országába. 6 Ami testtől született, test az, és ami
Lélektől született, lélek az. 7 Ne csodálkozz, hogy ezt mondtam neked:
Újonnan kell születnetek. 8 A szél arra fúj, amerre akar; hallod a
zúgását, de nem tudod, honnan jön, és hova megy: így van mindenki, aki a
Lélektől született." 9 Nikodémus megkérdezte tőle: "Hogyan történhet meg
mindez?" 10 Jézus így válaszolt: "Te Izráel tanítója vagy, és ezt nem
tudod? 11 Bizony, bizony, mondom néked: amit tudunk, azt szóljuk, és
amit láttunk, arról teszünk bizonyságot, de nem fogadjátok el a mi
bizonyságtételünket. 12 Ha a földi dolgokról szóltam nektek, és nem
hisztek, akkor hogyan fogtok hinni, ha majd a mennyeiekről szólok
nektek? 13 Mert nem ment fel a mennybe senki, csak az, aki a mennyből
szállt le, az Emberfia. 14 És ahogyan Mózes felemelte a kígyót a
pusztában, úgy kell az Emberfiának is felemeltetnie, 15 hogy aki hisz,
annak örök élete legyen őbenne. 16 Mert úgy szerette Isten a világot,
hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem
örök élete legyen. 17 Mert az Isten nem azért küldte el a Fiút a
világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvözüljön a világ általa.

                          AZ ÉLET ÉVSZAKAI

Bizony, bizony, mondom néked: ha valaki nem születik újonnan, nem
láthatja meg az Isten országát. (Jn 3,3)

A bátyám temetése utáni napon egy északkeleti hóvihar söpört át
rajtunk, girbe-gurba tölcsérekké korbácsolva a havat. Április volt.
Másnap végigvánszorogtam a temetőn. Szürreálisnak tűnt az egész: a
testvérem halála, én a sírjánál, és a virágokat betemető hóhalmok. Hol
volt a tavasz - az évszak, amelyről az újjászületés, újjáteremtődés,
feltámadás jut eszünkbe?
Amikor a testvérem meghalt, súlyos depressziós válságba kerültem. 40
éves voltam, és nem jártam templomba, Istenhez sem imádkoztam. De Isten
mégis meghallotta kétségbeesett segélykiáltásaimat. Vágy született
bennem a templomlátogatásra, és elkezdtem a telefonkönyvben böngészni.
Időpontot beszéltem meg egy lelkésszel gyász-, illetve lelki
tanácsadásra. Isten könyörületesen odavezetett, és az élet új évszakába
léptem, amikor meghallottam Jézus Krisztus megváltásának jó hírét. Az
életem és a lelkem átalakult. Újjászülettem.
Szerető és kegyelmes Istenünk "azt akarja, hogy minden ember
üdvözüljön, és eljusson az igazság megismerésére" (1Tim 2,4). Isten
mindnyájunknak újjászületést kínál Jézus Krisztus halála és feltámadása
által. A remény, a megváltás és az örök élet Isten fölbecsülhetetlen
ajándékai számunkra.

Imádság: Köszönjük, szerető Istenünk, hogy keresel bennünket, mielőtt
tudnánk, hogy rád van szükségünk. Ámen.

Isten megváltó hatalma mindenkit elérhet.
Debra Pierce (Massachusetts, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI GYÁSZOLJA HOZZÁTARTOZÓJÁT!