Csendes Percek március 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Már. 11., H, 05:37:01 CET

                       2013. március 11. hétfő

Lk 6,27-36.

Jézus mondja: 27 "Nektek azonban, akik hallgattok engem, ezt mondom:
szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek
titeket; 28 áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért,
akik bántalmaznak titeket. 29 Aki arcul üt, annak tartsd oda a másik
arcodat is, és aki elveszi felsőruhádat, attól alsóruhádat se tagadd
meg. 30 Mindenkinek, aki kér tőled, adj, és attól, aki elveszi a tiedet,
ne követeld vissza. 31 És amint szeretnétek, hogy az emberek veletek
bánjanak, ti is úgy bánjatok velük." 32 "Ha azokat szeretitek, akik
szeretnek titeket, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat,
akik őket szeretik. 33 És ha azokkal tesztek jót, akik veletek jót
tesznek, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is ugyanezt teszik. 34 És ha
azoknak adtok kölcsönt, akiktől remélitek, hogy visszakapjátok, mi a
jutalmatok? Bűnösök is adnak kölcsönt bűnösöknek, hogy visszakapják azt,
ami jár nekik. 35 Ti azonban szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót,
és adjatok kölcsön, semmit sem várva érte: nagy lesz akkor a jutalmatok,
és a Magasságos fiai lesztek, mert ő jóságos a hálátlanok és gonoszok
iránt. 36 Legyetek irgalmasok, amint Atyátok is irgalmas."

                         HOL A TE SAMÁRIÁD?

Ellenben erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek, és tanúim
lesztek Jeruzsálemben, egész Júdeában és Samáriában, sőt egészen a föld
végső határáig. (ApCsel 1,8)

Úgy vélem, Jézus tudatosan foglalta Samáriát a kiküldetési parancsba a
fenti idézetben. A zsidók és a samáriaiak nem jöttek ki egymással. Sőt,
a zsidók Jézus korában inkább elkerülték Samária földjét, még akkor is,
ha emiatt sokkal hosszabb utat kellett megtenniük. A samaritánusok olyan
emberek voltak, akikkel a zsidók semmiképpen sem akartak találkozni. Így
aztán nem lehet véletlen, hogy Jézus azt mondta a tanítványoknak, hogy
szolgáljanak feléjük.
Ezt átgondolva felteszem magamnak a kérdést: Kik az én életemben a
samaritánusok? Korunk tele van széthúzással, gyűlölködéssel, a más
véleményt képviselő emberek hangos rágalmazásával. Jézus azonban másképp
viselkedett. Nem kerülte el Samáriát. Meglátogatott egy samáriai
asszonyt a kútnál (Jn 4), egy samaritánust hozott fel példának a
felebaráti szeretetre (Lk 10). Vagyis arra törekedett, hogy az
elválasztó falak építése helyett a megértés és a szeretet hídját építse.
Hol van az én Samáriám? Az az a hely, ahova mennem kell. A szeretet és
megértés hídját építem, amit Jézus bízott rám, vagy olyanokat mondok és
teszek, amelyek falat emelnek?

Imádság: Urunk, segíts követnünk parancsodat, hogy szeretettel
forduljunk azok felé, akiket inkább elkerülnénk. Ámen.

Hova küld engem Jézus?
Dan Johnson (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKIT INKÁBB ELKERÜLNÉNK!