Csendes Percek március 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Már. 1., P, 05:37:01 CET

                       2013. március 1. péntek

Mt 18,23-35.

23 "Hasonló a mennyek országa egy királyhoz, aki számadást akart
tartani szolgáival. 24 Amikor hozzákezdett, vittek eléje egy szolgát,
aki tízezer talentummal volt adósa. 25 Mivel nem volt miből fizetnie,
megparancsolta az úr, hogy adják el őt és feleségét, gyermekeit és
mindenét, amije van, és fizessen. 26 A szolga erre leborult előtte, és
így esedezett: Légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek neked. 27
Az úr pedig megszánta a szolgát, elbocsátotta, és elengedte az
adósságát. 28 Amikor azonban eltávozott az a szolga, összetalálkozott
egyik szolgatársával, aki száz dénárral tartozott neki. Megragadta,
fojtogatni kezdte, és ezt mondta neki: Fizesd meg, amivel tartozol! 29
Szolgatársa ekkor leborult előtte, és így kérlelte: Légy türelemmel
hozzám, és mindent megfizetek neked. 30 De az nem engedett, hanem
elmenve börtönbe vettette őt, amíg meg nem fizeti tartozását. 31 Amikor
szolgatársai látták, hogy mi történt, nagyon felháborodtak. Elmentek, és
jelentették uruknak mindazt, ami történt. 32 Akkor magához hívatta őt
ura, és így szólt hozzá: Gonosz szolga, elengedtem minden tartozásodat,
mivel könyörögtél nekem. 33 Nem kellett volna-e neked is megkönyörülnöd
szolgatársadon, amint én is megkönyörültem rajtad? 34 Ekkor haragra
lobbant ura, és átadta őt a hóhéroknak, amíg meg nem fizeti neki az
egész tartozást. 35 Így tesz majd az én mennyei Atyám is veletek, ha
szívetekből meg nem bocsátotok, mindenki az ő atyjafiának."

                     KI GYÜJTÖGETI AZ ADATOKAT?

A szeretet nem rója fel a rosszat. (1Kor 13,5)

A férjem nagy gyűjtője a különböző adatoknak. Nyomon követi családi
kiadásainkat és az iskolában tanítványai osztályzatait. Évről-évre
feljegyzi kedvenc futballcsapata eredményeit. Némely adatot fontos
megtartani, másokat szórakozásból gyűjtünk. Annak viszont örülök, hogy
Isten bizonyos adatokat egyáltalán nem tart számon. Ha megvalljuk
bűneinket, Isten megbocsát, és "amilyen messze van napkelet
napnyugattól, olyan messzire veti el vétkeinket" (Zsolt 103,12).
Örömmel gondolok rá, hogy Isten tisztára törölte bűneim listáját, néha
azonban vonakodom ugyanezt megtenni másokkal szemben. Olyan könnyű
észben tartani a sérelmeket. Visszaemlékezem esetekre, amikor
embertársaim megbántottak szeretetlen szóval vagy cselekedettel. Előttem
van az arcuk, emlékszem, mit mondtak. Egy titkos "adatgyűjtő" lennék? Ha
Isten elfedezte vétkeimet, én miért tartom számon az engem ért
sérelmeket? Isten kegyelméből elhatároztam, hogy befejezem a
gyűjtögetést, és megbocsátok, ahogy Krisztus is megbocsátott nekem.

Imádság: Urunk, köszönjük, hogy elfedezted bűneinket. Segíts
kitörölnünk a velünk szemben elkövetett rossz dolgok listáját. Kérünk,
"bocsásd meg a mi bűneinket, mert mi is megbocsátunk minden ellenünk
vétkezőnek" (Lk 11,4). Ámen.

Mivel Isten kész megbocsátani nekem, én is képes lehetek, és meg is
akarok bocsátani másoknak.
Marion Speicher Brown (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A RÉGI SÉRELMEKET MEGTARTÓKÉRT!