Csendes Percek január 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Jan. 29., K, 05:37:01 CET

                        2013. január 29. kedd

Ef 2,1-10.

1 Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek és
bűneitek miatt, 2 amelyekben egykor éltetek e világ életmódja szerint;
igazodva a levegő birodalmának fejedelméhez, ahhoz a lélekhez, amely
most az engedetlenség fiaiban működik. 3 Egykor mi is mindnyájan
közöttük éltünk testünk kívánságaival, követtük a test és az érzékek
hajlamait, és a harag fiai voltunk emberi természetünk szerint,
éppenúgy, mint a többiek. 4 De Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy
szeretetéért, amellyel minket szeretett, 5 minket is, akik halottak
voltunk a vétkek miatt, életre keltett a Krisztussal együtt -
kegyelemből van üdvösségetek! - 6 és vele együtt feltámasztott, és a
mennyeiek világába ültetett Krisztus Jézusért, 7 hogy megmutassa az
eljövendő korszakokban kegyelmének mérhetetlen gazdagságát irántunk való
jóságából Krisztus Jézusban. 8 Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit
által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; 9 nem cselekedetekért,
hogy senki se dicsekedjék. 10 Mert az ő alkotása vagyunk, akiket
Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre
elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk.

                              PILLANGÓ

Ezért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az: a régi elmúlt, és íme:
új jött létre. (2Kor 5,17)

Láttad már, hogyan bújik ki a pillangó (lepidoptera) a bábjából? Ez egy
szenvedéssel és kínlódással teli folyamat.
Az, aki nem érti a szenvedés célját, lehet, hogy segítő szándékkal
kivágná a bábot. Így könnyebb lenne kibújni a pillangónak, viszont akkor
a pillangó fejletlen lenne, és sosem repülne. A küzdelem hozzátartozik a
folyamathoz, hogy erős szárnyakat növesszen.
Lelki életemet tekintve több évig úgy éreztem magam, mint egy pillangó
beszorulva a bábjába - világi értékek, gondolkodás és szabályok bábja
volt ez. Emésztett a kisebbségi érzés, félelem, és kudarc, szenvedéssel
teltek napjaim. Mégis, ha ez a lelki átalakulás megrövidült volna,
gyenge, felszínes keresztyén élet lett volna az eredmény.
Amikor elfogadtam Krisztust személyes Megváltómnak, új teremtés lettem.
Lassan, mint egy felfelé törekvő pillangó szabaddá lettem - Krisztusban
lelki szabadságot találtam.
Krisztus azt szeretné, hogy minden követője a régi természet terheitől
megszabadulva erős szárnyakat növesszen, hogy szabadon repüljön új
teremtésként Krisztusban.

Imádság: Drága Urunk, adj erőt és bátorságot, hogy lelki szabadságra
nőhessünk fel. Ámen.

A szabadság íze minden szenvedést megér.
Sandra Hastings (Rheinland-Pfalz, Németország)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK LELKI GYÖTRELMEKEN MENNEK ÁT!