Csendes Percek január 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Jan. 22., K, 05:37:01 CET

                        2013. január 22. kedd

Mt 18,10-14.

Jézus mondja: 10 "Vigyázzatok, hogy egyet se vessetek meg e kicsinyek
közül, mert mondom nektek, hogy angyalaik mindenkor látják a mennyben az
én mennyei Atyám arcát."
11 ("Mert az Emberfia azért jött, hogy megmentse, ami elveszett.) 12
Mit gondoltok? Ha egy embernek száz juha van, és eltéved közülük egy,
nem hagyja-e ott a kilencvenkilencet a hegyekben, és nem megy-e el
megkeresni az eltévedtet? 13 Ha azután megtalálja, bizony mondom néktek,
jobban örül neki, mint annak a kilencvenkilencnek, amelyik nem tévedt
el. 14 Ugyanígy a ti mennyei Atyátok sem akarja, hogy elvesszen egy is e
kicsinyek közül."

                        EGY ELVESZETT BÁRÁNY

Örüljetek velem, mert megtaláltam az elveszett juhomat. (Lk 15,6)

Nem tudom, ki hogy van vele, de az elveszett bárány példázatának
gyakorlati oldalát én bizony nem nagyon értem. Miért hagyna a pásztor 99
juhot őrizetlenül, csak hogy megkeressen egy elveszettet? Nem kóborolna
el néhány abból a 99-ből, vagy válna akár vadállatok prédájává? Egyetlen
juh keresésére indulni egyszerűen nem gyakorlatias megoldása a
problémának. Rossz üzleti döntésnek tűnik.
De végső soron nem hiszem, hogy ebben a példázatban Jézus egy
hétköznapi probléma gyakorlati megoldását szerette volna adni. Inkább a
teljes szeretet leírásának látom, amely bőven árad Isten országában.
Isten szeret bennünket, és ilyen vakmerően figyelmen kívül hagyja a
gyakorlati szempontokat, hogy megtaláljon és hazahozzon bennünket. Ez a
megdöbbentő szeretet.

Imádság: Mennyei Atyánk, nem teljesen értjük radikális, meg nem
érdemelt szeretetedet irántunk. Csak leborulni tudunk hálás csodálattal
és alázattal. Segíts, hogy jelenlétedben olyanok legyünk, mint
gyermekek, és adj hitet, hogy szóval és tettel igazán szerető
tanítványaid lehessünk. Ámen.

Hogyan válaszolok Isten radikális szeretetére ma?
Doug Ralls (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELVESZETTNEK ÉRZIK MAGUKAT!