Csendes Percek január 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Jan. 11., P, 05:37:01 CET

                       2013. január 11. péntek

1Kor 3,5-11.

5 Hát ki az az Apollós, és ki az a Pál? Szolgák csupán, akik által
hívővé lettetek; mégpedig ki-ki úgy szolgál, ahogy megadta neki az Úr.
6 Én ültettem, Apollós öntözte, de a növekedést az Isten adta. 7
Úgyhogy az sem számít, aki ültet, az sem, aki öntöz, hanem csak Isten,
aki a növekedést adja. 8 Aki ültet, és aki öntöz: egyek, és mindegyik
majd a maga jutalmát kapja fáradozásához méltóan. 9 Mert mi Isten
munkatársai vagyunk, ti pedig Isten szántóföldje, Isten épülete vagytok.
10 Az Istentől nekem adott kegyelem szerint, mint bölcs építőmester,
alapot vetettem, de más épít rá. Vigyázzon azonban mindenki, hogyan épít
rá. 11 Mert más alapot senki sem vethet a meglevőn kívül, amely a Jézus
Krisztus.

                               IDŐBEN

De hogyan hívják segítségül azt, akiben nem hisznek? Hogyan is
higgyenek abban, akit nem hallottak? Hogyan hallják meg igehirdető
nélkül? (Róm 10,14)

Fiatal koromban családunk a kis farmunkon töltötte a nyarakat. Láttam,
ahogy a mezőgazdasági munkások szántottak és vetettek. Őket egy másik
csoport követte, akik megöntözték a veteményt. Idővel - a gondoskodás
eredményeként - a növények kihajtottak, majd növekedésnek indultak,
végül gyümölcsöt teremtek. Aztán ismét más munkások takarították be a
termést.
Jézus egy másfajta aratásról beszél, a lelkek aratásáról. Gyülekezetünk
evangélizációs csapatának én is tagja voltam. Közösen látogattunk
embereket, és Krisztusról beszéltünk nekik. Az evangélium hallgatása
önmagában nem minden embert győzött meg. Néha szomorú voltam, s arra
gondoltam, nem tettem meg minden tőlem telhetőt. A legfontosabb azonban
az, hogy ne felejtsük el: azok, akiket nem győzött meg az első alkalom,
később mégis Krisztus követőivé válhatnak.
Rájöttem, hogy Isten szavában erő és hatalom rejlik. Isten igéje olyan,
mint a mag, amely megfelelő időjárás esetén gyökeret hajt. A nap, az
eső, a gondoskodó kezek növekedéshez segítik. Mi Isten eszközei vagyunk,
hogy a jó hírt terjesszük - vannak, akik vetnek, mások gyomlálnak,
megint mások az aratást is meglátják.

Imádság: Teremtő Istenünk, köszönjük követeidet, akik megmentő
szereteted jó hírét terjesztik. Ámen.

Segítsünk másoknak Krisztus megismerésében és követésében?
Minerva Perez (Santo Domingo, Dominikai Köztársaság)

IMÁDKOZZUNK DOMINIKA NÉPÉÉRT!