Csendes Percek január 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Jan. 9., Sze, 05:37:01 CET

                        2013. január 9. szerda

Jel 21,1-7.

1 És láttam új eget és új földet, mert az első ég és az első föld
elmúlt, és a tenger sincs többé. 2 És a szent várost, az új Jeruzsálemet
is láttam, amint alászáll a mennyből az Istentől, felkészítve, mint egy
menyasszony, aki férje számára van felékesítve. 3 Hallottam, hogy egy
hatalmas hang szól a trónus felől: "Íme, az Isten sátora az emberekkel
van, és ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek, és maga az Isten lesz
velük; 4 és letöröl minden könnyet a szemükről, és halál sem lesz többé,
sem gyász, sem jajkiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők
elmúltak." 5 A trónuson ülő ezt mondta: "Íme, újjáteremtek mindent". És
így szólt: "Írd meg, mert ezek az igék megbízhatók és igazak!" 6 És ezt
mondta nekem: "Megtörtént! Én vagyok az Alfa és az Ómega, a kezdet és a
vég. Én adok majd a szomjazónak az élet vizének forrásából ingyen. 7 Aki
győz, örökölni fogja mindezt, és Istene leszek annak, az pedig fiam
lesz.

                            NÉVVÁLTOZÁS

Látni fogják igazságodat a népek, dicsőségedet az összes királyok. Új
nevet adnak neked, melyet az Úr maga határoz meg. (Ézs 62,2)

Az egyik este, amikor éppen az ifjúsági óránk elkezdésére készültünk,
az egyik gimnazista fiú lépett be, széles mosollyal az arcán.
"Találjátok ki, mi történt!" sugárzott az örömtől. "A nevem már nem
Chris Jackson. Chris Farrownak hívnak! A mostohaapám örökbe fogadott."
Chrisnek megváltozott a mostohaapjához való viszonya, és ezt a változást
jelezte vezetéknevének változása.
A Bibliában számos emberről olvasunk, akik új nevet kaptak. Isten Abrám
nevét Ábrahámra változtatta, Száraj pedig a Sára nevet kapta, Jákóbból
Izrael, Saulból Pál lett. Mindannyian egy radikális változást éltek át
Istennel való kapcsolatukban, és megváltozott nevük kifejezi ezt az
élményüket.
Jézus a mi nevünket is meg fogja változtatni. Sőt, ő már most tudja,
hogyan fog nevezni minket. Ő mindent tud rólunk. Kívül-belül ismer
minket, jó és rossz dolgainkat, furcsa dolgainkat. Ő szeret, és egy
tökéletesen illő nevet készített számunkra. Az a megnevezésünk:
keresztyén, mutatja, hogy életünk megváltozott, az Isten kegyelme
átformált bennünket.

Imádság: Úr Jézus, köszönjük életünket átformáló szeretetedet. Segíts
mélyebb közösségre törekedni veled. Ámen.

Vajon keresztyén nevünkhöz méltóan élünk-e?
Stephen R. Wilson (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ IFJÚSÁGI SZOLGÁLATOT VÉGZŐKÉRT!