Csendes Percek január 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Jan. 7., H, 05:37:01 CET

                        2013. január 7. hétfő

1Kor 13,8-12.

8 A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár prófétálás: el fog
töröltetni; legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni; legyen
ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az ismeretünk és töredékes
a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy
éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig
férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat. 12 Mert most tükör által
homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az
ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az
Isten. 13 Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három; ezek
közül pedig a legnagyobb a szeretet.

                             TÁVLATAINK

Most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről színre. (1Kor
13,12)

Nemrég mentem nyugdíjba, több mint 30 év kutatómérnöki pálya után.
Napjaimat azzal töltöttem, hogy egy sor mikroszkóp előtt ülve - az
egyszerűektől kezdve a legbonyolultabbakig - azt kutattam, milyen
tulajdonságok húzódnak meg az anyagok illetve a folyamatok hátterében,
melyek a termékek használhatóságát befolyásolhatják. Észre kellett
vennem, hogy a megfigyeléseim és következtetéseim nem mindig
tökéletesek.
A mikro-világ egészen piciny, Isten által teremtett alkotóelemekből
áll, melyeket még a legerősebb nagyítómikroszkóppal sem lehet kimutatni.
Földi megfigyeléseink, ahogy Pál írja, "homályosak, mint tükör által
látottak". Egyedül Isten képes látni azokat az építőelemeket, melyek
alkotnak minket, és befolyásolják emberi kapcsolatainkat.
Problémamegoldó emberként a lehető leghatékonyabban dolgozhatok a
mikroszkópjaimmal, mégis rejtve maradhat egy kulcs-elem, amely
megvilágítaná a problémát. A munkámon kívül is szembetalálkozok
ugyanezzel a dilemmával érthetetlen helyzetekben vagy
megmagyarázhatatlan viselkedések esetén. Ilyenkor emlékeztetem magam,
hogy a lényünket alkotó alapvető építőköveket egyedül Isten ismeri. Soha
nem leszünk képesek a teljes megértésre, de bízhatunk Istenben.

Imádság: Istenünk, köszönjük, hogy nagy bölcsességed által te
tökéletesen ismersz minket. Ámen.

Egyvalaki tökéletesen ismeri, hogyan működik a mindenség.
David R. Stadden (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK A KUTATÓKÉRT!