Csendes Percek február 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Feb. 17., V, 05:37:02 CET

                      2013. február 17. vasárnap

1Sám 3,1-10.

1 Az ifjú Sámuel pedig az ÚR szolgája volt Éli felügyelete alatt. Abban
az időben ritkaság volt az ÚR igéje, nem volt gyakran látomás. 2 Egy
napon az történt, hogy Éli a szokott helyén feküdt. Szeme már
homályosodni kezdett, alig látott. 3 Az Isten mécsese még nem aludt el,
és Sámuel ott feküdt az ÚR templomában, ahol az Isten ládája volt. 4 Az
ÚR szólította Sámuelt, és ő így felelt: Itt vagyok. 5 Majd odafutott
Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ő azonban így
válaszolt: Nem hívtalak, menj vissza, feküdj le! Elment tehát, és
lefeküdt. 6 De újra szólította az ÚR Sámuelt, Sámuel pedig fölkelt,
odament Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ő azonban így
felelt: Nem hívtalak, fiam, menj vissza, feküdj le! 7 Sámuel még nem
ismerte az URat, mert az ÚR még nem jelentette ki igéjét neki. 8 Az ÚR
azonban harmadszor is szólította Sámuelt. Ő pedig fölkelt, megint
odament Élihez, és ezt mondta: Hívtál engem, itt vagyok. Ekkor értette
meg Éli, hogy az ÚR szólítja az ifjút. 9 Azért ezt mondta Éli Sámuelnek:
Menj, feküdj le, és ha újból szólít, ezt mondd: Szólj, URam, mert hallja
a te szolgád! Sámuel elment, és lefeküdt a helyére. 10 Az ÚR pedig
eljött, megállt, és szólította, mint azelőtt: Sámuel, Sámuel! Sámuel
pedig így felelt: Szólj, mert hallja a te szolgád.

                        BÖJT ELSŐ VASÁRNAPJA

Az Úr pedig eljött, megállt, és szólította, mint az előtt: Sámuel,
Sámuel! Sámuel pedig így felelt: Szólj, mert hallja a te szolgád! (1Sám
3,10)

Egy tarajas pinty (Cardinalis cardinalis) lakik a környékemen. Sokkal
gyakrabban hallom a hangját, mint látnám. Minden nap várom, hogy
meghalljam a csiripelését. Érdekes, hogy a pinty hangját mindig
megismerem, annak ellenére, hogy reggel az ég tele van mindenféle
madarak hangjával. Mégis, néha, amikor más dolgok lekötnek, elkerüli a
figyelmemet.
Igyekeznem kell arra is, hogy Isten hangját meghalljam. A fenti
ószövetségi idézet azt mutatja, hogy Sámuel hogyan tanulta meg
felismerni Isten hangját, és figyelni arra. A mai rohanó világunkban
nagyon könnyen elmerülünk a feladatainkban. Talán csak a munkánk, a
családunk és az anyagiak hívását halljuk meg. Hol van Isten hangja ezek
között?
Amikor időt szánok arra, hogy leálljak egy kicsit, és Istenre figyeljek
imádságban és a Szentírásban, akkor felismerem a hangját. Isten mindig
is ott van, csak figyelnem kell rá.

Imádság: Drága Mennyei Atyánk, segíts nekünk felismerni a hangodat, és
figyelni rád a túlzsúfolt napjainkban is. Ámen.

Isten vezet bennünket, ha figyelünk rá.
June L. Kanaski (Arizona, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK TÚL ELFOGLALTAK AHHOZ, HOGY ISTENRE
FIGYELJENEK!