Csendes Percek február 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Feb. 7., Cs, 05:37:01 CET

                      2013. február 7. csütörtök

Fil 2,1-11.

1 Ha tehát van vigasztalás Krisztusban, ha van szeretetből fakadó
figyelmeztetés, ha van közösség a Lélekben, ha van irgalom és
könyörület, 2 akkor tegyétek teljessé örömömet azzal, hogy ugyanazt
akarjátok: ugyanaz a szeretet legyen bennetek, egyet akarva ugyanarra
törekedjetek. 3 Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból,
hanem alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál; 4 és senki se a
maga hasznát nézze, hanem mindenki a másokét is. 5 Az az indulat legyen
bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt:
6 mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy
egyenlő Istennel,
7 hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez
hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult;
8 megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a
kereszthalálig.
9 Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet
adományozta neki, amely minden névnél nagyobb,
10 hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és
földalattiaké;
11 és minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten
dicsőségére.

                      ÖSSZETÉVESZTVE JÉZUSSAL

Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt." (Fil
2,11)

4 éves kisfiam, Doug, elkísért az úrvacsorához. Ott együtt
letérdeltünk, kinyitottuk tenyerünket, és vártuk az úrvacsorát. A
lelkész letört egy darabot a kenyérből, és Doug kezébe helyezte. Közben
morzsák hullottak a földre.
"Jézus, leszórtad!" - suttogta fiam a lelkésznek. "Tudom!" -
válaszolta, majd felszedte a morzsát, és folytatta az úrvacsoraosztást,
ahogy Jézus kiosztotta tanítványainak annak idején.
Az istentisztelet után megkérdeztem a lelkészt: "Szólították már valaha
Jézusnak?" "Igen, gyerekek többször is." - felelte.
Valószínűtlennek tűnik, hogy Jézussal összetévesszenek bennünket. Az az
elhívásunk, hogy a tőlünk telhetően hozzá hasonlítsunk, hogy mások a
viselkedésünkből őt lássák.
Hitvalló keresztyén vagyok, de nem mindig viselkedek eszerint. Amikor
szeretetlen és ítélkező vagyok, nem úgy élek, ahogy az ige tanítja. Az
istentiszteleten és különböző egyházi eseményeken való részvétel segít
keresztyén módon viselkedni és élni. De távol a gyülekezettől ez sokkal
nehezebb.
Szükségem van emlékeztetőkre a napi igeolvasásból és más lelki
írásokból. Minden egyes nap imádkozok olyan lelkületért és
viselkedésért, ami sokkal inkább Jézusra hasonlít.

Imádság: Urunk, segíts emlékeznünk Jézus tanítására és követni azt.
Segíts szereteteddel szeretnünk egymást. Ámen.

Hogyan tükrözhetem Jézust naponként?
Mary Beth Oostenbrug (Iowa, USA)

IMÁDKOZZUNK A LELKÉSZEKÉRT!